Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - 4takt cilinderkop aanpassen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 956 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #68903 - 4takt cilinderkop aanpassen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2408 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Rene1990 16-11-2015 11:49 Print topicpost
Posts: 3
hallo,

Ik vraag me af of het nut heeft om de kleppen van een 4 takt te polijsten om er zo wat meer vermogen uit te halen.

verder vraag ik me af wat er nog meer mogelijk is om extra vermogen uit een 4 takt te halen, buiten het ontgrenzen van de cdi en het verwijderen van de varioring.
 

Viertakt 16-11-2015 12:05 Print reply

Posts: 3586
Kleppen polijsten en een kop flowen kun je veel mee winnen, of verpesten. Als je niet weet waar je mee bezig bent zal het heel snel averechts werken.

Wat voor bromfiets heb je?
Welke snelheid wil je halen?
 
Viertakt uber alles.
Rene1990 16-11-2015 12:14 Print reply
Posts: 3
het gaat om een piaggio 4takt blokje.
het gaat me niet zozeer om de snelheden maar meer het optrekken (koppel)
 
PRO TUNING 16-11-2015 14:01 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rene1990
hallo,

Ik vraag me af of het nut heeft om de kleppen van een 4 takt te polijsten om er zo wat meer vermogen uit te halen.

verder vraag ik me af wat er nog meer mogelijk is om extra vermogen uit een 4 takt te halen, buiten het ontgrenzen van de cdi en het verwijderen van de varioring.



Om een 4-takt sneller te maken vereist veel meer inzicht / geld als bij een 2-takt.

Je hebt een flowbank nodig voor de cilinderkop - anders getimde nokkenassen - hogere compressie gesmede zuigers - grotere carburateur etc.
 
vol_gas 17-11-2015 11:16 Print reply
Posts: 173
Waarschijnlijk is de makkelijkste manier om aan meer koppel te komen om harder op te trekken je cilinder vergroten (80cc)

 
Rene1990 17-11-2015 12:00 Print reply
Posts: 3
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vol_gas
Waarschijnlijk is de makkelijkste manier om aan meer koppel te komen om harder op te trekken je cilinder vergroten (80cc)




heb je gelijk in.. 80cc is de kortste klap en de makkelijkste.
ik vind het princiepe interresant en wil graag weten wat de evt opties nog zijn.

heeft het nut om een grotere carburateur te plaatsen op een 4takt? de ene zegt van wel de andere weer niet.

wat voor nut heeft het om je kleppen te polijsten.

 
Viertakt 17-11-2015 12:29 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rene1990
[...]



heb je gelijk in.. 80cc is de kortste klap en de makkelijkste.
ik vind het princiepe interresant en wil graag weten wat de evt opties nog zijn.

heeft het nut om een grotere carburateur te plaatsen op een 4takt? de ene zegt van wel de andere weer niet.

wat voor nut heeft het om je kleppen te polijsten.



Carburateur groter dan je inlaatpoort heeft niet veel nut tenzij je echt weet waar je mee bezig bent. En kleppen polijsten heeft amper nut. Wat ze bedoelen is je inlaatraject polijsten, dat je inlaat gladder is. Maar hier zijn de meningen over verdeeld wat goed is.
 
Viertakt uber alles.

Dit topic is 2408 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved