Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Koppaking veel te dik? Malossi 70

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 988 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #68894 - Koppaking veel te dik? Malossi 70
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 6740 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

fearox 11-11-2015 16:01 Print reply

Posts: 144
Heb het blijkbaar verkeerd gezien. Volgens mij ligt de zuiger nu wel perfect met de poorten alleen hij ligt net iets onder de uitlaatpoort?

http://i.imgur.com/gBaQL3r.jpg

Dit bericht is gewijzigd door fearox op 11-11-2015 om 16:01 uur.
 
PRO TUNING 11-11-2015 19:31 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vol_gas
Je kunt ook je compressie meten door met een bougie erin vloeistof in je losse kop te gooien en vervolgens te kijken hoeveel erin zit.
Zo kun je je compressie verhouding meten en kijken hoever je kan gaan. Wss zou de 0.6mm niet goed gaan gezien het een 50cc kop is.

Je kan niet zonder gevolg de voetpakking veranderen. Je poottiming veranderd dan namelijk ook.



Dat is niet de juiste manier om je compressievehouding uit te rekenen
 
WestlandMB 11-11-2015 20:49 Print reply

Posts: 1338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: fearox
Heb het blijkbaar verkeerd gezien. Volgens mij ligt de zuiger nu wel perfect met de poorten alleen hij ligt net iets onder de uitlaatpoort?

http://i.imgur.com/gBaQL3r.jpg

Dit bericht is gewijzigd door fearox op 11-11-2015 om 16:01 uur.


Bij mij is dat niet veel anders. Misschien is de pakking wat dikker gehouden, omdat veel gewoon met een 50 kop rijden?

Heb je er al mee gereden? Misschien heb je gewoon niet nauwkeurig gemeten en zit het allemaal wel oké...

Als het motortje warm is zou je hem toch nog een keer natrekken op 15nm, misschien kom je dan wel mooi uit.
 
fearox 11-11-2015 21:34 Print reply

Posts: 144
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]



Dat is niet de juiste manier om je compressievehouding uit te rekenen


Ik heb je een inbox bericht naar je verstuurd. Wil nu toch is graag weten hoe je die MSV berekent met de squish.
 
fearox 11-11-2015 21:37 Print reply

Posts: 144
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: WestlandMB
[...]


Bij mij is dat niet veel anders. Misschien is de pakking wat dikker gehouden, omdat veel gewoon met een 50 kop rijden?

Heb je er al mee gereden? Misschien heb je gewoon niet nauwkeurig gemeten en zit het allemaal wel oké...

Als het motortje warm is zou je hem toch nog een keer natrekken op 15nm, misschien kom je dan wel mooi uit.


Heb er nog niet meer gereden maar wil gewoon dat alles klopt en er het meeste vermogen gehaalt kan worden met mijn setup.

Wil toch is weten hoe je die MSV uitrekent dus heb het aan PRO TUNING gevraagd.

Straks doe ik die andere koppakking er tussen en zit er toch ineens een gat in mijn zuiger.
 
fearox 12-11-2015 12:46 Print reply

Posts: 144
Snap er echt geen hout van hoe je die MSV nou moet uitrekenen.

Heb wel het een en ander al berekend maar die MSV.....


Malossi 70 - Boring = 45.5mm = 67,315CC

Slag krukas:
MT5/MB5/NSR50/MBX80 : 41.4mm

Compressieverhouding :

kom rond de 4cc uit ongeveer. dus misschien 0.25cc meer of minder...

3,75cc = 1 : 18,95 m/s
4cc = 1 : 17,83 m/s
4,25cc = 1 : 16,84 m/s

Nu de MSV nog maar hoe?
 

Dit topic is 6740 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved