Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Honda mb cilinder tuning

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 822 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #68887 - Honda mb cilinder tuning
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 3532 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Shogun 8-11-2015 13:53 Print topicpost

Posts: 26
hallo een tijdje geleden vroeg ik me af waarom kreidlers zo snel gaan met een 50 cc.

zie hier dit topic
http://www.brommerforum.nl/showtopic/9416

Daar las ik dat een honda std snel ook makkelijk de 100 kan halen indien goed getuned/goed spul erbij.

Maar er zijn een paar dingen die ik niet begrijp.

Waarom een std (neem ik aan dat std standaard betekent) snel tunen inplaats van een 125cc athena of 110 malossie kan een std sneller dan???
En wat bedoelen ze met SB cilinders is dat een afkorting voor iets kan het nergens vinden.


Dit bericht is gewijzigd door Shogun op 8-11-2015 om 13:55 uur.
 

crosshooligain 8-11-2015 19:08 Print reply
Posts: 76
ik heb het doorgelezen en in een bericht van oscar o zegt hij wat het is SB is std. snel zeg maar ik geloof zo rond de 7 PK

 
crosshooligain 8-11-2015 19:10 Print reply
Posts: 76
is het niet gewoon superbreidwand ?
 
PRO TUNING 8-11-2015 19:19 Print reply

Posts: 4000
Kreidler heeft standaard 3 types cilinders

1 - vierkante geforceerde koeling
2 - Breitwand smalle tap rijwind gekoeld
3 - Super Breitwand brede tap rijwind gekoeld

Standaard tusen ± 2 en 6.25 pk
 
Shogun 9-11-2015 1:09 Print reply

Posts: 26
Bedankt voor jullie reacties ik heb zelf ook wat verder gezocht en het blijkt dat Breitwand als het ware bredere koelribben heeft en super breitwand nog breder wat uiteraard voor een betere gekoelde cilinder zorgt iets wat bij 2takten belangerijk is (had ik gelezen)

en het blijkt dat alleen de standaard cilinder van een honda mb een breitwand heeft zie hier ( http://www.mt5.nl/ho...erforum.php?id=3297)

waarschijnlijk dus de reden om een std snel te kopen beter gekoeld en meer tuning mogelijkheden dan bijvoorbeeld 125cc athena of 110 malossi dit maak ik er dan van pure speculatie als iemand hier nog meer over weet dan is je reactie erg welkom


Dit bericht is gewijzigd door Shogun op 9-11-2015 om 1:16 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Shogun op 9-11-2015 om 1:22 uur.
 
kenny77 9-11-2015 12:50 Print reply

Posts: 29286
Voor kreidler waren vroeger niet zoveel verschillende cilinders (in 50+ cc) te krijgen, vandaar de standaard cilinders tunen.

De standaard cilinder van een honda mb is geen breitwand.

Voor een honda kan je beter een opvoer cilinder kiezen en die nog verder bewerken.

Niet zomaar elke std honda cilinder gaat over de 100 heen...
Misschien op een getunede teller.
 
dirktimmer 9-11-2015 19:28 Print reply

Posts: 1737
de Kreidler RS50 is een motorfiets met 50cc, met een 6,25PK superbreitwand cilinder. lopen standaard 80kmh, door ze verder uit te persen ga je richting de 100, eenvoudig is dit niet.

de MT5 is er ook met standaard 6,25pk volgens mij, daar is een typecode voor, maar weet die niet uit mijn hoofd, ben geen honda bromfiets expert!

"superbreitwand" heeft niets met de koelribben te maken, maar met de tapeind afstanden en opbouw van de cilinder. er zijn ook cilinders die die geen grote ribben hebben, maar wel SB zijn.
 
PRO TUNING 9-11-2015 20:03 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dirktimmer
de Kreidler RS50 is een motorfiets met 50cc, met een 6,25PK superbreitwand cilinder. lopen standaard 80kmh, door ze verder uit te persen ga je richting de 100, eenvoudig is dit niet.

de MT5 is er ook met standaard 6,25pk volgens mij, daar is een typecode voor, maar weet die niet uit mijn hoofd, ben geen honda bromfiets expert!

"superbreitwand" heeft niets met de koelribben te maken, maar met de tapeind afstanden en opbouw van de cilinder. er zijn ook cilinders die die geen grote ribben hebben, maar wel SB zijn.


Je verhaal klopt niet, er zijn ook RS Kreidlers met smalle tap cilinders

Breitwand = smalle tap en brede koelribben
Super Breitwand = brede tap en extra brede koelribben


 
WestlandMB 9-11-2015 22:43 Print reply

Posts: 1338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dirktimmer
de Kreidler RS50 is een motorfiets met 50cc, met een 6,25PK superbreitwand cilinder. lopen standaard 80kmh, door ze verder uit te persen ga je richting de 100, eenvoudig is dit niet.

de MT5 is er ook met standaard 6,25pk volgens mij, daar is een typecode voor, maar weet die niet uit mijn hoofd, ben geen honda bromfiets expert!

"superbreitwand" heeft niets met de koelribben te maken, maar met de tapeind afstanden en opbouw van de cilinder. er zijn ook cilinders die die geen grote ribben hebben, maar wel SB zijn.


Originele Honda HM167 cilinders zijn snelle 50cc's en rijden goed.
Andere cilinders zijn 9/10x van mindere kwaliteit of hebben een krap sterk toerengebied.
 
Shogun 10-11-2015 17:02 Print reply

Posts: 26
Erg bedankt voor jullie reacties het is me nu al een stuk duidelijker.
 

Dit topic is 3532 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved