Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Vonk, brandstof, compressie maar start niet?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 723 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #68845 - Vonk, brandstof, compressie maar st...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 5636 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Sigma 3-10-2015 19:32 Print topicpost
Posts: 19
Het gaat hier om een kx500, niet echt een brommer maar ik hoop dat jullie mij toch kunnen helpen
De motor start niet. Wat ik al kan uitsluiten is compressie (geloof me). Brandstofproblemen zijn het ook niet volgens mij, ik heb al geprobeerd benzine in de kop en/of in de luchtfilter te gieten, ik heb al remreiniger in de luchtfilter gespoten, remreiniger in de cilinder gespoten,...
Ontsteking dan, hij vonkt maar vrij zwak en ook niet bij elke kick.
Het gat tussen de elektroden van de bougie is 0,6 mm zoals voorgeschreven en het is een nieuwe bougie van het juiste type. De bobine heb ik vervangen door een goedkoop type uit china, meet wel net buiten de specificaties in het handboek, maar ik denk niet dat dit het probleem is.
De stator heb ik doorgemeten en zou goed moeten zijn, de timing is ook juist. Dan dacht ik misschien dat de rotor zijn magnetisme heeft verloren maar dit leek na controle wel in orde. Ook het verwijderen van de killswitch maakt geen verschil.

Volgens mij is dit toch een ontstekingsprobleem aangezien hij met remreiniger toch zou moeten starten (hij verzuipt ook zeker niet).

Het volgende wat ik doe is alle stekkers nakijken, daarna lijkt het mij het beste om de cdi te vervangen, hoewel deze zelfs tweedehands al 150 euro kost...

Heeft iemand hier een andere kijk op? Zou wel leuk zijn om te weten voor ik dure nieuwe onderdelen koop.
 

pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 6-10-2015 13:36 Print reply

Posts: 8456
Ze verzuipen snel. Waarom zou dat volgens jou niet zo zijn ? Dan de benzinekraan dichtzetten, en een aantal keer starten zo, kwestie van de cilinder terug te legen.
Je moet hem ook goed op het bovenste dode punt zetten, en dan een loeier van een kick geven...dan moet hij starten. Ik moest mijn CR500 tegen de muur zetten (met schouder tegen de muur leunen) om genoeg kracht te kunnen zetten.
Startpiloot in de cilinder zelf spuiten is ook een paardenmiddel.
Chinees spul zou ik ook wantrouwen.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
PRO TUNING 6-10-2015 19:46 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
Ze verzuipen snel. Waarom zou dat volgens jou niet zo zijn ? Dan de benzinekraan dichtzetten, en een aantal keer starten zo, kwestie van de cilinder terug te legen.
Je moet hem ook goed op het bovenste dode punt zetten, en dan een loeier van een kick geven...dan moet hij starten. Ik moest mijn CR500 tegen de muur zetten (met schouder tegen de muur leunen) om genoeg kracht te kunnen zetten.
Startpiloot in de cilinder zelf spuiten is ook een paardenmiddel.
Chinees spul zou ik ook wantrouwen.



Verzuipen valt meestal mee, eerder het tegengestelde - te weinig brandstof.

Open je benzinekraan - zet de carburateur op de choke - leg de motor enige seconden plat tot de carburateur overloopt en trap dan heel hard op de kickstarter.

Kijk ook ens naar je membraanplaatjes
 
Sigma 24-10-2015 16:47 Print reply
Posts: 19
Bedankt voor de tips, heb het allemaal geprobeerd maar geen effect.
Ondertussen loopt hij wel! Het probleem was dat ik de spoel op de stator omgekeerd had gemonteerd waardoor de luchtspleet tussen de magneet te groot werd en er dus niet heel veel fluxverandering was.
Maar wel genoeg om een vonk te geven buiten de cilinder...

 

Dit topic is 5636 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved