Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Tomos a35 iets te hard + verlichting vraagje

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 953 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #68839 - Tomos a35 iets te hard + verlichtin...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 3635 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Yaroon 27-9-2015 0:49 Print topicpost
Posts: 11
gegroet allen,

Ik heb dus een a35 Targa met als setup een standaard snel uitlaatje, een maatje grotere sproeier en een bromkop. Resultaat: 40 ~ 42km/h gemeten op gps. Verder alles standaard.

Deze snelheid is heerlijk, maar niet zo leuk als er een rollerbank aan te pas komt. Ik wil graag zonder kans op boetes iets harder kunnen rijden, en ik heb begrepen dat dat tot max 38km/h mogelijk is. Wat moet ik doen om dus 5km/h zachter te gaan ?

Ik heb die luchtfilter bekeken en zag dat daar dat buisje niet in zat. Zou het kopen van dat buisje, die lusvormige tube dit kunnen realiseren of is dit niet de moeite waard om te proberen?

Vraag 2;

er zit een schakelaar op het stuur voor de verlichting ; uit, dimlicht en groot licht. Tijdens het rijden gebeurde er iets en nu doet groot licht het niet meer. Wel dimlicht, en dit blijft dan ook helaas op dimlicht staan ook al schakel ik naar grootlicht toe. Heel sporadisch 'flikkert' m'n licht dan ook even, zou er bijna van schrikken daar ie echt ineens voor een microseconde flink fel is. Is dit een electro probleem? En wat zou ik hier aan kunnen doen? Dimlicht is misschien leuk om boetes te ontlopen, maar echt functioneel is het niet in pikdonkere situaties. Hoe krijg ik dat grootlicht weer terug?

Alvast dank voor de hulp
 

RXBaz 27-9-2015 15:12 Print reply

Posts: 1879
Ik zou gewoon je tandwielverhouding iets veranderen. Hou je hetzelfde vermogen. Naar dan is de top lager en trekt iets sneller op.
Heb je al gekeken of je lamp stuk is? Zitten 2 gloeidraadjes in. 1 voor groot en de ander voor dimlicht. Of controleer ff de stekkersveel spannender dan dat zal het niet zijn.
 
I played poker with tarot cards once, i had a full house and three people died........motorrbw in the pocket
Yaroon 27-9-2015 16:06 Print reply
Posts: 11
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RXBaz
Ik zou gewoon je tandwielverhouding iets veranderen. Hou je hetzelfde vermogen. Naar dan is de top lager en trekt iets sneller op.
Heb je al gekeken of je lamp stuk is? Zitten 2 gloeidraadjes in. 1 voor groot en de ander voor dimlicht. Of controleer ff de stekkersveel spannender dan dat zal het niet zijn.


Dank voor je reactie

De achter tandwiel: 33 die zou dan hoger moeten, en daarmee gelijk nieuwe ketting, nieuwe voor tandwiel. Is er dan wel hoger ? En hij maakt nu al. Behoorlijk wat toeren / trilt als een beest op vol gas. Is dit dan niet erger met meer tabdwieltjes achter?

Wat licht betreft, heb al gezien dat die kapot is .. Dat is dus geen issue meer
 
vol_gas 27-9-2015 21:07 Print reply
Posts: 173
Hallo,

Een rollenbank geeft vaak iets minder aan dan dat je op de GPS kan halen.
Maar goed,
-je kan een langzamere uitlaat monteren,
-ontsteking stukje teug draaien (mits deze is vervroegd)
-Snorkop monteren.

Nog lichtere vertanding zou ik idd niet doen. 33 is al de grootste achter. je zou voortandwiel 24 kunnen nemen i.p.v 26 maar dat is af te raden.
 
Yaroon 27-9-2015 23:40 Print reply
Posts: 11
Hi vol gas

Ik kreeg de Tomos in volledige standaard staat, echter reed ie verschrikkelijk kl#te op vol gas; enorm haperen en sputteren en max. 24km/h op gps

Ik heb toen inderdaad de ontsteking op bromstand gezet en die s-bocht uitlaat vervangen voor een standaard-snel. Voor iets beter optrekken er een bromkop op gezet. Ander sproeiertje en klaar. Rijden doet ie zalig nu, echter dus iets te hard. Ik heb al kunnen lezen dat er een afwijking bestaat op een rollerbank en dat er daarbij ook nog een correctie overheen gaat.
Echter ben ik er niet zeker van dat ik zonder boetes van een rollerbank test af kom, vandaar ik liever iets lager wil gaan in snelheid om daar zeker van te zijn.

Het terugzetten van ontsteking zou kunnen resulteren in weer dat nare gehaper en gestotter op vol gas, ook de standaard snor uitlaat zal dat denken doen. Enige wat ik me kan bedenken is die rubberen luchtfilter prop er in zetten, sproeiertje lager gaan en hopen dat ik zo ietsje langzamer ga rijden. Of dit inderdaad op deze manier lukt is dus wat ik graag wil weten
 
vol_gas 29-9-2015 17:07 Print reply
Posts: 173
Door het rubber terug te stoppen gaat hij niet lekker lopen.
Ik zou dan in jouw geval de S bocht uitlaat weer terug monteren,en misschien iets kleinere sproeier.
Dan blijft hij wel lekker hard trekken, maar draait de motor gewoon iets minder toeren (en dus snelheid).

Dit bericht is gewijzigd door vol_gas op 29-9-2015 om 17:08 uur.
 
Yaroon 1-10-2015 0:10 Print reply
Posts: 11
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vol_gas
Door het rubber terug te stoppen gaat hij niet lekker lopen.
Ik zou dan in jouw geval de S bocht uitlaat weer terug monteren,en misschien iets kleinere sproeier.
Dan blijft hij wel lekker hard trekken, maar draait de motor gewoon iets minder toeren (en dus snelheid).

Dit bericht is gewijzigd door vol_gas op 29-9-2015 om 17:08 uur.


Ik ben dit alles begonnen ( standaard snel uitlaat, bromstand ontsteking, bromkop ) om het haperen op volgas tegen te gaan, dat was namelijk echt klote rijden. Ook wilde ik niet harder dan 36km/h ermee bereiken. Is het niet zo dat dat gehaper met die s bocht snor uitlaat weer terug is?

 
vol_gas 1-10-2015 22:50 Print reply
Posts: 173
Dat haperen is ook wel te verkomen met een S bocht uitlaat.

zelf zou ik lekker alles laten zitten.
Mocht je dan ooit op de rollerbank komen en toch te hard (waarschijnlijk niet) gaan.
Betaal je een paar tientjes.
Zit je in de meest lage klassen en weet je dat je iets moet aanpassen.

Boven de kans op een paar euro's moet je blijven opletten dat je geen ongelukken maakt, mensen zonder helm brengen het er altijd wat minder goed vanaf. :P

 
Yaroon 2-10-2015 1:45 Print reply
Posts: 11

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vol_gas
Dat haperen is ook wel te verkomen met een S bocht uitlaat.

zelf zou ik lekker alles laten zitten.
Mocht je dan ooit op de rollerbank komen en toch te hard (waarschijnlijk niet) gaan.
Betaal je een paar tientjes.
Zit je in de meest lage klassen en weet je dat je iets moet aanpassen.

Boven de kans op een paar euro's moet je blijven opletten dat je geen ongelukken maakt, mensen zonder helm brengen het er altijd wat minder goed vanaf. :P



Wat je zegt ga ik denk ik maar doen. Op wat hoge toeren ( of misschien hoort dat wel ) na rijdt dat ding geweldig. Zit beetje pit in en als ik wat minder gas geef hoor je um zowat niet.
Vandaag lang stuk gps meting met TomTom gedaan, en komt niet hoger dan 41km/h.
Ik blijf zo wel rijden en als ik eruit geplukt word en een boete krijg knal ik die S bocht erop

Rijden als een wilde doe ik al niet meer, ben dan ook 36 jaar en die glorieuze rijd vAn maf doen (16 jaar geleden op m'n gilera Runner , 100km/h :p ) is verleden tijd. Rustig en beheerst rijden moet wel zonder helm, heb daar veel te veel ellende van gezien wat verkeer kan doen met het menselijk lichaam. Heb 12 jaar in Aziƫ gewoond, daar op motoren gereden in knotsgek verkeer en de nodige doden/zwaargewonden op de weg zien liggen.

Winter komt er ook aan, neem aan dat rollerbankjes niet meer in extreme mate voorkomt

In ieder geval dank voor je wijsheid
 
vol_gas 2-10-2015 10:45 Print reply
Posts: 173
haha, duidelijk goed om te horen. Heb een keer gezien wat de gevolgen zijn van iemand die op zijn snor met 60 km/h een auto ruit kopte. Waarschijnlijk had hij het niet overleeft. Een helm had het verschil gemaakt.

maar zo te horen heb je mee dan genoeg hiervan gezien.
succes met de tomos
 
4stroker 15-10-2015 13:31 Print reply
Posts: 5
je krijgt een wok status (wchten op keuren dus niet meer verder rijden) en 60 euro boete vanaf 35 op de rollerbank dus 38 is te hard er van uitgaande dat je 38 gps bedoelde ? vergeet ook niet de 65 euro keurings kosten die je er ook bij krijgt en dat bij de keuring alles word getest dus niet alleen de snelheid.

 
Keep Calm And Scooter For Life

Dit topic is 3635 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved