Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - koppeling Suzuki TS50 WS

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 607 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #68835 - koppeling Suzuki TS50 WS
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2519 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

dirkdef 21-9-2015 21:03 Print topicpost
Posts: 21
Bij het ontmantelen van de koppeling stoot ik op 3 ijzeren platen en 3 beklede platen. In de schema's op internet en het Haynes werkboek worden maar 3 beklede en 2 ijzeren platen beschreven en weergegeven. Hoeveel stop ik er best terug in ?

ik heb ook één van de boutjes van de veren overgedraaid. Als aandraaimoment stond ik het Haynes werkboek 0.8 à 1.2 kgf m of 9.8 Nm. Weet iemand het aanhaalmoment voor de boutjes op de veren ?

Hebben beide problemen boven met elkaar te maken? Met name dat een plaat teveel invloed heeft op het aandraaimoment ?
 

maerijn 23-9-2015 13:49 Print reply

Posts: 2453
Hoi,

Bedoel je met overgedraaid dolgedraaid?
Een plaat teveel zal wel degelijk invloed hebben op het aandraaimoment.
Misschien kan je ook even een foto plaatsen
 
dirkdef 23-9-2015 17:56 Print reply
Posts: 21
Ik heb de schroef overgedraaid, niet dolgedraaid in het huis waar de schijven inzitten. Ik heb het schroefeinde ondertussen kunnen verwijderen. De vraag is nu natuurlijk hoeveel platen ik terugplaats. Zes platen zoveel als er inzaten bij de demontage dan wek vijf zoals in het hayes manual en de schema's op internet.
 
TSX-fan 23-9-2015 18:05 Print reply

Posts: 574
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dirkdef
Ik heb de schroef overgedraaid, niet dolgedraaid in het huis waar de schijven inzitten. Ik heb het schroefeinde ondertussen kunnen verwijderen. De vraag is nu natuurlijk hoeveel platen ik terugplaats. Zes platen zoveel als er inzaten bij de demontage dan wek vijf zoals in het hayes manual en de schema's op internet.


TSX koppeling heeft doorgaans 3 gevoerde en 2 stalen platen.
 
dirkdef 24-9-2015 10:16 Print reply
Posts: 21
Een TSX fan, dat klinkt betrouwbaar. Het huis waar de platen inzitten is wel wat uitgesleten aan de aangrijpingspunten van de aangeklede platen. Zou dat uw advies veranderen ?
Wat stel jij voor als aandraaien ?
 
PRO TUNING 24-9-2015 14:26 Print reply

Posts: 4000
Om meer druk te krijgen worden er vaak 2 stalen platen op elkaar gelegd

Dus 1 beklede - 2 stalen - 1 beklede - 1 stalen - 1 beklede plaat monteren
 
tinustussengas 24-9-2015 14:35 Print reply
Posts: 82
Ja dat klopt wel maar is wel een lap middel waarom niet strakkereveren???(indien mogelijk)of nieuwe platen ben je van het hele gezeik af.
 
dirkdef 24-9-2015 20:59 Print reply
Posts: 21
Bij demontage was de volgorde: ijzeren tegen het huis, beklede, ijzeren, beklede, ijzeren, beklede. De beklede platen hebben de randen van het huis al wat uitgehold. Vormt dit een probleem als ik de volgorde wissel zoals jij voorstelt. Iemand enig idee van het juiste aanhaalmoment zodat ik niet opnieuw een bout overdraai.
 
tinustussengas 25-9-2015 2:14 Print reply
Posts: 82
Als je een bout overdraait!!!moet je een passende sleutel gebruiken en niet een sleutel 12mm terwijl je sleutel 11mm moet hebben dan vraag je om moeilijkheden
 
TSX-fan 25-9-2015 8:09 Print reply

Posts: 574
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dirkdef
Een TSX fan, dat klinkt betrouwbaar. Het huis waar de platen inzitten is wel wat uitgesleten aan de aangrijpingspunten van de aangeklede platen. Zou dat uw advies veranderen ?
Wat stel jij voor als aandraaien ?


Ik weet niet hoe het koppelingshuis eruit ziet, als het erg ingesleten is, een goed tweedehands exemplaar zoeken.
Dan gewoon 3 beklede en 2 stalen platen gebruiken in deze volgorde:

bekleed - staal - bekleed - staal - bekleed

Boutjes draai ik altijd aan met dop/sleutel 8 en dan vast is vast.
 
dirkdef 25-9-2015 9:51 Print reply
Posts: 21
Dank je voor het advies.
 

Dit topic is 2519 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved