Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - AM6 setup

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 649 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #68795 - AM6 setup
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 5829 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Robbemarien 10-8-2015 0:39 Print topicpost
Posts: 25
Hallooo!

Ik ben net nieuw hier en heb nu zelf om dagelijks te rijden een beta rr50 enduro. Daarnaast ben ik vorige week een hm 50 derapage gaan ophalen als project. Motor was warm gelopen dus nu ben ik opzoek naar een leuke setup voor deze brommer. Dus had ik graag gehoord wat jullie aanraden. ervaringen met cilinders etc is ook welkom setup mag gaan tot 70cc. (of hoger zolang ik de carters niet hoef aan te passen is het oke ) Ook tips om het blok nog beter te maken. ik heb vorig jaar een derbi blok gereviseerd maar dat ging niet helemaal lekker :/ ik heb em 2x opnieuw moeten splijten omdat er iets fout was met de schakelvorken :/. Dus nieuwe poging met een am6 blokje en hopen dat dit beter gaat. Ik hoor graag ook wat jullie setup is en eventueel hoeveel pk je er mee gehaalt hebt. ik hoop toch een 15 pk te halen.

Grt Robbe
 

Aprilia RX 50 2003 10-8-2015 20:38 Print reply

Posts: 6711
Waar wil je je vermogen hebben wat is je budget?
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Robbemarien 10-8-2015 22:15 Print reply
Posts: 25
Hoezo waar? bedoel je dan tussen topsnelheid of koppel? In dat geval hij hoeft echt niet harder te lopen als 100 km/h, dan heb ik liever wat meer koppel dat ik snel(ler) wegkom bij verkeerslichten ofzo. Ik heb opweg naar huis ook wel enkel pittige bergjes waar men beta op dit moment wel wat moeite mee heeft (moet er wel bij zeggen deze is gewoon standaard ontgrenst en dan een snelle dapp pijp erop) Dus gewoon een fijne setup met lekker wat koppel die geen problemen heeft met een relatief stijle berg

Budget maakt niet zoveel uit, nuja ik ben wel ook niet van plan om 300 euro aan een mhr krukas uit te geven als het met een krukas van 150 euro ook prima kan.
 
Aprilia RX 50 2003 11-8-2015 18:17 Print reply

Posts: 6711
Roze top 80.
Rito krukas.
Yasuni HM pijp.

Moet je een heel eind komen.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Robbemarien 21-8-2015 23:31 Print reply
Posts: 25
Lees het nu pas net terug van een fijne vakantie

Ik heb even wat opgezocht maar wat is het verschil tussen de roze en zwarte top 80cc? behalve de zuigerveer meer bij de zwarte en de 30 euro prijsverschil? en moet ik voor een 80cc cilinder de carter niet aanpassen?

Wat de uitlaat betreft is een yasuni hm niet te krijgen voor een hm derapage.

Wel had ik een xfight gevonden loopt dit ene beetje op een top 80?
Of eventueel op een andere 70cc cilinder? Ik denk wel det het best is dat ik voor gietijzer ga aangezien het voor dagelijks gebruik is en ik wel graag wat kilometers kan doen op 1 tank.

Rito krukas kan ik niet zo direct vinden op webshops die ik ken.
Kan een bidalot of doppler endurance race ook?

ALvast bedankt!
 
Aprilia RX 50 2003 22-8-2015 11:48 Print reply

Posts: 6711
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Robbemarien
Lees het nu pas net terug van een fijne vakantie

Ik heb even wat opgezocht maar wat is het verschil tussen de roze en zwarte top 80cc? behalve de zuigerveer meer bij de zwarte en de 30 euro prijsverschil? en moet ik voor een 80cc cilinder de carter niet aanpassen?

Wat de uitlaat betreft is een yasuni hm niet te krijgen voor een hm derapage.

Wel had ik een xfight gevonden loopt dit ene beetje op een top 80?
Of eventueel op een andere 70cc cilinder? Ik denk wel det het best is dat ik voor gietijzer ga aangezien het voor dagelijks gebruik is en ik wel graag wat kilometers kan doen op 1 tank.

Rito krukas kan ik niet zo direct vinden op webshops die ik ken.
Kan een bidalot of doppler endurance race ook?

ALvast bedankt!


De Roze top is iets hoogtoeriger en heeft meer vermogen.

Die ''80cc'' zijn eigenlijk 73,4 cc. T/m een boring van 50mm hoef je je carter niet aan te passen.

Rito krukas heeft josdijkman wel, stuk betere assen dan doppler.
dexfight is de opvolger van de leovince V6 en niet geschikt voor 70/80cc. Het kan wel, ik had het ook, maar ideaal is het niet.
Voor de HM is niet veel te krijgen gezien je met de uitlaat rechts langs zit. Misschien een optie om een pijp van een Aprilia MX of een Rieju MRT te nemen. Misschien zelfs een Derbi DRD Pro pijp (zijn bij sommige modellen rechts langs) iets verbouwen.

Edit: De DR80/Zwarte Top 80 icm een V6/xfight levert je ca 9 pk.

Dat is genoeg om 100 a 110 te halen.

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 22-8-2015 om 11:49 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Robbemarien 23-8-2015 2:05 Print reply
Posts: 25
Heb idd net een rito krukas op jos dijkman gevonden kosten nog eens 30 euro minder als een doppler of bidalot

Verder kwam ik deze advertentie op mp tegen:

http://www.marktplaa...&previousPage=lr

Nog nooit onderdelen over de post laten komen 2ehands maar als ik naar de zuiger van die roze top kijk ziet deze er nog als nieuw uit als ik vraag om alles goed in te pakken en te beschermen zal het vast wel goedkomen hoop ik

De uitlaat wordt nog wel een pijnpunt vrees ik :/ ik kan zelf thuis enkel met elektrode lassen en dat zit zo door metaal van een uitlaat heen :( Moest het zo zijn neem ik wel een onderlangse 80cc ik had gewoon altijd het idee dat hoogtoerige uitlaten helemaal niet presteerde op een gietijzer/laagtoerige cilinder

In ieder geval ik ga in de loop van de week eens kijken om een deel onderdelen te bestellen

Erwin je bent een held! mijn dank is groot!
 
Aprilia RX 50 2003 23-8-2015 10:36 Print reply

Posts: 6711
Mooi om te horen!

De roze top is alweer midden toerig eigenlijk.

Voor de Aprilia RX/MX weet ik dat er Gianelli Conti uitlaten zijn die rechtsboven langs lopen. Die zijn relatief hoogtoerig, maar volgens mij lopen die al wel aardig met de roze top.

Ik weet het zelfs zeker dat ik er 1 heb liggen. Die mag je eventueel wel komen passen.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Robbemarien 23-8-2015 11:49 Print reply
Posts: 25
Helaas kan ik niet even naar jou komen k denk dat het een redelijk stukje is vanuit belgie

Op easyparts is wel een gianelli enduro verkrijgbaar voor een hm, weet je ook wat deze zou doen op een roze top?
 
Aprilia RX 50 2003 23-8-2015 12:35 Print reply

Posts: 6711
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Robbemarien
Helaas kan ik niet even naar jou komen k denk dat het een redelijk stukje is vanuit belgie

Op easyparts is wel een gianelli enduro verkrijgbaar voor een hm, weet je ook wat deze zou doen op een roze top?


Diezelfde bedoel ik en je weet zeker dat hij past.

Hij is ietswat aan de hoogtoerige kant, maar het is veel beter dan de standaard pijp.

Een bekende van mij had een getunede DR80 wat icm een Gianneli erg goed liep. Met de roze top verwacht ik dat het dus wel goed zit omdat die van zichzelf al middentoerig ipv laagtoerig is.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Robbemarien 31-10-2015 23:10 Print reply
Posts: 25
EIndelijk! na een hele lang tijd ben ik terug enkele weken aan de slag. Brommer is voor 70% terug opgebouwd. Als cilinder heb ik nu gekozen voor een Top performances 80cc (zwart). Nu wil ik hem aankomende week starten maar ik weet niet goed in welke richting van sproeier ik moet gaan. Setup is zwarte top 80, dellorto 19mm en originele hm uitlaat. Kan dit met sproeier 100 of moet ik hoger/lager?

Nogmaals bedankt!
 
Aprilia RX 50 2003 1-11-2015 22:06 Print reply

Posts: 6711
Ongeveer 10 maten groter dan op de originele cilinder.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.

Dit topic is 5829 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved