Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - ander type frame etc

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 614 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #68775 - ander type frame etc
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 4374 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

robzdam 29-7-2015 0:49 Print topicpost
Posts: 21
het frame van mijn tzr is ingescheurd, lassen lijkt mij niet vertandig omdat mensen zeggen dat het frame op spanning staat en dat die spanning nu al weg is.
hierom kan ik nu aan een frame van een motorhispania ryz urban uit 2007 komen. en omdat ik een crosser toch wel lekkerder vind zitten en rijden, is dit wel een leuke goedkope kans denk ik..

nu moeten hier nieuwe balhoofdlagers op maar kan ik deze nergens nieuw halen? is er een brommer die precies hetzelfde is kwa balhoofdlagers etc zodat ik de juiste lagers kan monteren.

ook wil ik zoveel mogelijk van mijn tzr gebruiken,
ik krijg een achterbrug achterveer en het frame + voorvork.
zouden de wielen met as van de tzr in deze achterbrug passen zonder aanpassingen? als dat kan dan kunnen de remmen natuurlijk ook meteen.
als dit niet gaat is het dan mogelijk om de achterbrug van de tzr over te zetten?

en zijn er anders uberhaupt dingen die zo overgezet kunnen worden op het blok en uitlaat na?


ik hoop dat iemand mij kan helpen
met maten van de mh ryz,of iemand weet of het past
en wat ik anders moet doen om het te laten passen

als de kosten voor het rollend+remmend krijgen onder de 60 euro kunnen blijven dan ben ik tevreden


alles op de tzr werkt dus dit moet geen probleem zijn neem ik aan.

 

PRO TUNING 29-7-2015 9:36 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: robzdam
het frame van mijn tzr is ingescheurd, lassen lijkt mij niet vertandig omdat mensen zeggen dat het frame op spanning staat en dat die spanning nu al weg is.
hierom kan ik nu aan een frame van een motorhispania ryz urban uit 2007 komen. en omdat ik een crosser toch wel lekkerder vind zitten en rijden, is dit wel een leuke goedkope kans denk ik..

nu moeten hier nieuwe balhoofdlagers op maar kan ik deze nergens nieuw halen? is er een brommer die precies hetzelfde is kwa balhoofdlagers etc zodat ik de juiste lagers kan monteren.

ook wil ik zoveel mogelijk van mijn tzr gebruiken,
ik krijg een achterbrug achterveer en het frame + voorvork.
zouden de wielen met as van de tzr in deze achterbrug passen zonder aanpassingen? als dat kan dan kunnen de remmen natuurlijk ook meteen.
als dit niet gaat is het dan mogelijk om de achterbrug van de tzr over te zetten?

en zijn er anders uberhaupt dingen die zo overgezet kunnen worden op het blok en uitlaat na?


ik hoop dat iemand mij kan helpen
met maten van de mh ryz,of iemand weet of het past
en wat ik anders moet doen om het te laten passen

als de kosten voor het rollend+remmend krijgen onder de 60 euro kunnen blijven dan ben ik tevreden


alles op de tzr werkt dus dit moet geen probleem zijn neem ik aan.



Je moet niet teveel naar " mensen " luisteren, je frame kan door een goede vakman gelast worden
 
robzdam 29-7-2015 12:00 Print reply
Posts: 21
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]


Je moet niet teveel naar " mensen " luisteren, je frame kan door een goede vakman gelast worden



oke hartstikke bedankt. ik denk toch dat ik het tzr frame wegdoe
en een klein projectje maak van het nieuwe frame

ik moet alleen nieuwe balhoofdlagers plaatsen want die zitten er momenteel niet op,
hoeduur zou dit zijn om zelf te plaatsen? ik heb wel gegoogled maar kan nergens de juiste balhoofdlagers vinden, weet iemand hier misschien een brommer met precies dezelfde maten bij het balhoofd? en waar dan wel deze lagers te vinden zijn??

en hoeduur zou het ongeveer zijn als ik deze laat plaatsen door een brommerboer?

daarnaast zit ik alleen nog met de wielen en remmen? is er een grote kans dat wanneer de as net zo groot zou zijn als bij me tzr dat de wielen plug&play zijn
 
Aprilia RX 50 2003 29-7-2015 18:08 Print reply

Posts: 6711
Zoals ik je al eerder vertelt hebt is buiten het blok om niks overplaatsbaar zonder een boel ellende.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 29-7-2015 22:03 Print reply

Posts: 8460
http://www.vdhparts....x47x12-per-stuk.html

Onder de 60 euro gaat je niet lukken.

Als je nu een complete RYZ had, op het blok na...dan kost het je alleen je werkuren...middagje werk...
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
robzdam 30-7-2015 20:11 Print reply
Posts: 21
oke heb het frame opgehaald en morgen even schorsen

-ik zie dat de paioli voorvork een 15mm as heeft, de tzr een 12mm as. dit lijkt mij, en volgens vrienden, op te lossen door andere wiellagers die in de tzr velg passen maar waar wel een 15mm as doorkan. dan moet ik een as kopen van 15mm en dan kan het voorwiel erin lijkt mij. alle wiellagers zijn volgens mij even groot? dus het maakt niet uit welke ik bestel,als ik die voor een derbi met velgen in een paioli voorvork bestel dan lijkt het mij dat deze in de tzr velg passen? ook zat ik te denken aan mh rx50 velgen, deze heeft een showa voorvork en denk ik ook 15mm as? hier kan ik goedkoop aankomen en als dat meteen past zou dat heel fijn zijn.

-ik heb het kroonstuk gemonteerd, bestond uit onderstuk met 'stang'deze schoof ik door het balhoofd heen. toen heb ik der een soort schijfje opgedraaid met 4 inkepingen, en toen het bovenstuk, en toen de moer, maar nu kan je zo door het kroonstuk heenkijken, terwijl dit bij mijn tzr dicht is.. hoort dat en ben ik niks vergeten te monteren?

- de achterbrug, het lijkt mij dat de achterbrug dan ook een 15mm as heeft? en daarom ook de achtervelg een andere lager zou moeten krijgen of een rx50 wiel?

als ik dit zo 'passend'kan maken zou ik al een stuk verder zijn


 
RiejuRonnie 31-7-2015 0:09 Print reply
Posts: 34
dit gaat je wel meer als 60 eu kosten.

ik durf te wedden dat je uiteindelijk op dik 200 euro uit gaat komen.

denk van te voren goed na wat er moet gebeuren. en wat je moet kopen.

volgens mij zijn al die lagers die je gaat kopen als dik 60 euro

ron
 
robzdam 31-7-2015 0:25 Print reply
Posts: 21
ik weet het nu wel zeker, ik was lekker aan het rijden, valt ie opeens uit..
ik had al een keer dat de elektroden van de bougie tegen elkaar geslagen waren en dacht hier dus weer aan omdat het precies ging zoals vorige keer.
vriend van me heeft me ongeveer 10km naar huis geduwd met zn derbi, eenmaal thuis de bougie eraf gehaald en jahoor, tegen elkaar, elektroden van elkaar afgehaald, erin gedraaid en gestart, liep meteen.

alleen,
hij loopt niet meer stationair en valt dan uit
hij heeft totaal geen vermogen, nog minder dan normaal, hij trekt pas vanaf 9k toeren opeens
hij wil em vaak niet voorbij de 7k toeren trekken
daarna nog een bougie gewisseld, de op elkaar geslagen bougie was een NGK br9es, deze heb ik net omgewisseld met een NGK brp8es, allebei lopen ze even slecht en ben daarom bang dat het aan me cilinder ligt.

toen ik em nog probeerde aan te rennen toen ik niet wist dat het me bougie was toen kwamen er ook af en toe knallen uit me uitlaat, geen plofjes maar echte knallen
 
robzdam 31-7-2015 0:33 Print reply
Posts: 21
wel denk ik dat ik de rx50 velgen meteen kan monteren, ze zien er identiek uit als de ryz urban velgen. dit zou heel veel kunnen schelen als ik deze goedkoop 2e hands kan krijgen.
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 31-7-2015 8:28 Print reply

Posts: 8460
Electroden tegen elkaar aan...dan moet je toch echt de oorzaak gaan zoeken. Je zuiger zal er ook niet beter op worden.
Mocht je toch die TZR velgen monteren, hou er dan rekening mee dat je voorvorken ook verder uit elkaar staan, dus dan heb je een aanpassing te doen bij je T-stuk.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
PRO TUNING 31-7-2015 9:35 Print reply

Posts: 4000
NGK brp8es heeft een projected (uitstekende) electrode
 
robzdam 31-7-2015 13:36 Print reply
Posts: 21
net een nieuwe bougie gekocht, bleek dat de gozer die de bougie erin gedaan had een lange schacht had gebruikt, wel heeft hij daar altijd goed op gelopen, nu wil hij niet voorbij de 7 duizend toeren komen en heeft hij totaal geen kracht vergeleken met eerst,
als me brommer eerst een leeuw was qua kracht is het nu een luiaard geworden. ik denk dat mijn zuiger naar de klote is, maar dat weet ik niet zeker. ook dacht ik dat dit een geschikt moment was om een kleinere sproeier te monteren, er zat eerst 110 in en dat was veeeel te groot, nu 96 gestopt en hij rijd het zelfde, alleen heeft hij nu plofjes tijdens het aanlopen.

eerst dit maar oplossen en dan verder met het frame,
ik kan daar rx50 wielen voor kopen voor 30 euro waarschijnlijk. deze zullen waarschijnlijk passen omdat de velgen precies hetzelde zijn,(3 'spaken') dit zou heel wat schelen. maar het heeft nog geen haast, brommer is vandaag geschorst dus heb een jaar de tijd om te knutselen eraan

iemand ervaring met deze cilinders
http://www.opvoeren....r-50cc-minarelli-am6

en

http://www.opvoeren....c-voor-minarelli-am6

wat is het verschil met big bore vergeleken met een normale

als mijn zuiger naar de klote is dan ben ik van plan om 1 van deze cilinders te halen.
 

Dit topic is 4374 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved