Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Motorhispania RX met remlicht probleem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 682 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #68763 - Motorhispania RX met remlicht probl...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 4389 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

motorhispania86 11-7-2015 0:20 Print topicpost
Posts: 13
ik heb sinds kort een Motorhispania RX uit 2005.

die ben ik aan het opknappen hij loopt goed. maar mijn remlicht werkt niet. Er zit geen originelen cockpit op maar een digitale zonder toeren teller kan dit invloed hebben op mijn remlicht ?? en als ik mijn remlicht kabel probeer door te meten geeft hij niks aan als ik mijn rempedaal in druk.

Ik weet dat het messchien me remlichtschakelaar zou kunnen zijn. zijn dat de universelen die er op zitten of speciaal voor MH RX.

ik weet ook niet of het remlicht het moet doen als de motor niet loopt.

en hoe kan ik de gele draad van me spanningsregelaar meten.

als jullie willen antwoorden ben ik je dankbaar

Dit bericht is gewijzigd door motorhispania86 op 11-7-2015 om 1:02 uur.
 

Aprilia RX 50 2003 11-7-2015 9:42 Print reply

Posts: 6711
Remlicht doet het niet als de motor niet loopt.

Remlichtschakelaar zijn semi universeel. Jij hebt AJP remmerij, deze wordt op heel veel brommers gebruikt.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
motorhispania86 11-7-2015 13:28 Print reply
Posts: 13
dank je wel voor je reactie,

ik heb mijn remlichtschakelaar vervangen en hij deed het weer.

nu heb ik het volgende probleem dat mijn verlichting niet meer werkt
mijn achterlicht lampje blijft stuk gaan en mijn voorlamp doet het ook niet meer wat hij wel deed.

er zit een 10amp steekzekering in voor mijn verlichting is dat goed of moet daar een minder sterke in?

kan het zijn dat hij ergens kortsluiting maakt ??

nu heb ik ook ergens gelezen dat het messchien me spanningsregelaar kan zijn. wat zou er het meest voor de hand liggen??

M.v.g

Dit bericht is gewijzigd door motorhispania86 op 11-7-2015 om 13:35 uur.

Dit bericht is gewijzigd door motorhispania86 op 11-7-2015 om 13:48 uur.
 
thomastikken 12-7-2015 10:35 Print reply
Posts: 94
probeer eens een lampje met een hoger wattage. Ik had achter 5w ben nu naar 15w gegaan en gaat prima. mocht dit niet werken dan is waarschijnlijk je spanningsmeter kapor
 
motorhispania86 15-7-2015 23:01 Print reply
Posts: 13


Ik heb mijn spanningsregelaar vervangen en mijn verlichting werkt weer.


ik heb ook een originelen cockpit erop gezet daar doet de verlichting het niet van. het N en het knipperlicht lampje wel maar de rest niet.
kan dat aan de verbindingen liggen??

en nu ik een toerenteller heb ben ik er achter gekomen dat hij niet verder dan 8000 toeren wil komen. Waar kan dit aan liggen ??

Alvast bedankt voor jullie reactie.
 
ReneKunst 19-7-2015 11:10 Print reply
Posts: 77
Niet toevallig gewoon lampjes in de cockpit stuk?
Heb je een brommer met cdi? Grote kans dat deze begrensd is.
Als dat niet zo is moet je de motor beter afstellen.
 
koop nooit wat met een handvat, je komt er mee aant werk.
motorhispania86 20-7-2015 22:50 Print reply
Posts: 13
Ik heb nog eens gekeken zat een draadje niet goed vast van de verlichting. Het was een 2de hands spanningsregelaar dus, nu blijft me knipperlicht af en toe hangen maar doet het meer wel dan niet.

Ik ben bezig me brommer aan het terug voeren en af te stellen. Hij liep 90 met een Giannelli uitlaat zonder prop en een 17.5mm Dellorto PHBN carburateur op een standaard spruitstuk. ligt nu een nieuwe Giannelli uitlaat onder. met een iets verbreden prop voor beteren doorlating van de gassen. ik heb me lucht schoef al een stuk open gedraaid

maar nu:
als ik hem koud start en trek het gas open dan stopt de motor gelijk.
lijkt te verzuipen maar bouw ik de toeren heel langzaam op over 100 meter naar 4000 toeren daarna loopt hij weer goed.

waar kan dit aan liggen ??


en omdat hij veel sneller heeft gereden dan normaal zijn mijn krukas lagers aan vervangen toe, weet iemand waar je dat kan laten doen voor een schappelijke prijs in Noord Brabant

Dit bericht is gewijzigd door motorhispania86 op 20-7-2015 om 23:03 uur.
 
Viertakt 20-7-2015 23:44 Print reply

Posts: 3586
Afstellen na het veranderen doe je niet met je "luchtschroef" maar dmv een andere hoofdsproeier
 
Viertakt uber alles.
motorhispania86 21-7-2015 11:29 Print reply
Posts: 13
Dat had ik ook gelezen bij FAQ carburateur afstellen. daar staat ook in dat als je de sproeier goed hebt, dat de fijn afstelling met de gasnaald en luchtschroef moet gebeuren. en mijn bougie begint wel mooi van kleur (koffie met melk)te worden.
kan het dan toch zijn dat mijn sproeier nog te groot is ??

dank voor de reacties

Dit bericht is gewijzigd door motorhispania86 op 21-7-2015 om 11:52 uur.
 
Viertakt 21-7-2015 13:09 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: motorhispania86
Dat had ik ook gelezen bij FAQ carburateur afstellen. daar staat ook in dat als je de sproeier goed hebt, dat de fijn afstelling met de gasnaald en luchtschroef moet gebeuren. en mijn bougie begint wel mooi van kleur (koffie met melk)te worden.
kan het dan toch zijn dat mijn sproeier nog te groot is ??

dank voor de reacties

Dit bericht is gewijzigd door motorhispania86 op 21-7-2015 om 11:52 uur.


Bougie is slechts een indicatie, gewoon afstellen zoals in de faq staat, dus ook andere sproeiers proberen.

Als je hoofdsproeier goed is, wil hij volgas goed lopen, naald is voor kwart tot bijna volgas, luchtschroef is voor stationair.

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 21-7-2015 om 13:10 uur.
 
Viertakt uber alles.
motorhispania86 25-7-2015 22:21 Print reply
Posts: 13
Dank je wel voor je reactie,

het afstellen is gelukt, hij loopt nou goed.

Mijn startmotor gooit hem wel rond maar mijn motor start Niet.
Ik heb me bougie op het blok gelegd en geprobeerd te starten maar
me bougie gaf geen vonk.

Is me accu misschien te zwak of kan het me start relais zijn omdat me startmotor wel rond gaat. of is me spanningsregelaar niet goed want me knipperlichten blijven ook af en toe hangen.

weet iemand hier raad mee..

m.v.g

Dit bericht is gewijzigd door motorhispania86 op 26-7-2015 om 0:27 uur.
 
RiejuRonnie 31-7-2015 0:04 Print reply
Posts: 34
als je start motor echt heel zwaar heeft door een slechte accu hoor je dat wel dan doet die slag maken. ff stil weer slag maken. met telkens een seconde ertussen.
probeer heb eens aan te duwen. in zijn 1 zetten koppeling in. lopen en dan koppeling los laten.

als die niet vonkt probeer eerst een nieuwe bougie. lukt dat niet is het de bobine of erger.. de ontsteking / vliegwiel

je hebt er wel veel werk mee. zeg tegen je zelf een max budget dat je er in wil steken. anders gaat er veel te veel in zitten.
waar je uiteindelijk niets aan hebt'

ron
 
motorhispania86 2-8-2015 11:52 Print reply
Posts: 13
dank voor je reactie Ron,

het licht volgens mij niet aan me accu want me startmotor draait vlot rond en met de bougie eruit hoor je echt plop plop plop en als ik hem aanduw dan start hij binnen 2 meter.
maar de startmotor geeft de bougie geen vonk dat zou dus aan de bobine moeten liggen als ik het goed begrijp en niet aan me start relais.


ik heb me RX als opknap brommer gekocht maar dat er zo veel werk aanzat heb ik me in verkeken. maar ik wil hem wel motorisch goed hebben. ga ook de deze week de krukaslagers vervangen want de motor ruist, en tikt een beetje.

Ik heb me motorblok weer een paar dagen terug. Mijn drijfstang lagers waren stuk dus er zit nu een nieuwe drijfstang met lagers in dus rijdt een stuk beter als eerst kreeg hem ook weer afgesteld.

Maar mijn startmotor vonkt nog steeds niet. Het is niet mijn spanningsregelaar want me accu laad gewoon op. Is me bobine/cdi dan ook goed omdat de spanningsregelaar daar ook op aan gesloten is??? Of kan de accu laden en dat de bobine alsnog geen vonk geeft aan me ontsteking??
Weet iemand daar een antwoordt op ???


Dit bericht is gewijzigd door motorhispania86 op 16-8-2015 om 0:24 uur.
 
motorhispania86 4-10-2015 23:48 Print reply
Posts: 13
Hoi ik ben nu alweer een stuk verder en heb hem nu goed afgesteld en wil hem nu een stukje harder laten rijden. ik heb me uitlaat al een stukje uit geboord en zit nu te denken om er andere tandwielen op te zetten.

mijn setup is nu :

50cc cilinder
17.5 mm Dellorto Carb
85 sproeier
13/52 tandwiel verhouding

ik rijd nu op zijn top 55 echte km dus 65 op teller.
ik wil graag rond de 60-65 rijden en wat sneller op trekken.

wat als ik naar 13/50 tandwielen ga of 14/52
naakt dat verschil ??

Hoop dat jullie WEL reageren.




 
dezijs1 17-11-2015 21:10 Print reply
Posts: 46
hoi, als je hem iets harder wil laten lopen moet je een andertandwiel nemen, voor 13 achter 52/53 dan zou die ook iets harder optrekken maar maar loopt ook 5 tot 10 km harder gr

 

Dit topic is 4389 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved