Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - bochten werk met sm net zo snel als buikschuiver?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1093 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #68749 - bochten werk met sm net zo snel als...
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 8147 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

daimy321 29-6-2015 16:23 Print topicpost
Posts: 10
Hallo,

ik heb een redelijk poosje een rieju rs2 gehad en ik heb een honda mt5 met cross banden. maar naar mijn mening kan ik redelijk scherpe bochten (tot 70 km/H) veel harder pakken met mn honda,maar nu mijn vraag is dat het zelfde met een derbi of ander cross brommertje? ik wil graag er wat bij hebben wat ook een beetje snel loopt. maar vooral belangrijk vind ik dat ik de bochten echt snel kan pakken.

Dus kan ik met een cross brommer of sm netzo snel door de bochten als een buikschuiver of zal ik toch weer een buikschuiver moeten aanschaffen?
wat betreft sm of cross bandjes dat zal niet bar veel uitmaken al heb je beetje ronde cross bandjes kan je ook echt heel schuin door de bochten. tot dat het echt glad gaat worden dan zal je het wel gaan merken.

Mvg Daimy
 

Cas DT 29-6-2015 17:13 Print reply

Posts: 3131
Als crossbandjes jou nog niet beperken met bochten nemen maakt het geen hol uit wat je koopt.

Rijstijl is compleet anders van sm of ss. Korte bochten is een sm sneller.
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
PRO TUNING 29-6-2015 17:30 Print reply

Posts: 4000
Met goede (maar dure) wegrace banden Bridgestone 90/580 x 17 " Type E03 Z YEK Front Soft Rain onder je SM voel je je Valentino Rossi in de bocht
 
daimy321 29-6-2015 19:27 Print reply
Posts: 10
cas dt ik wil je niet beledigen ofzo ,maar al weet je niet waar je over praat kan je beter niet reageren. hoogst warschijnlijk ben je zelf ook zo'n iemand die zn knie al uisteekt terwijl de motor/brommer nog verticaal staat en dan alleen maar comentaar kan leveren op anderen van wegen zijn eigen onkunde? maar dat ter zijde.

ik weet dat bij droog weg dek cross bandjes of gewoon normale straat bandjes (sawa michelin enz) niet echt heel veel zullen uitmaken. ik weet dat omdat ik ook gewoon een setje normale velgen bij mn honda heb en bij glibberig weg dek merk je het verschil wel degelijk maar mijn crossbandjes zijn nog ronder als de normale banden. dus bij voldoende grip kan je er echt wel sneller door heen. ik kan eigenlijk ook beter vragen wie heeft ervaring met een honda mt5 en een derbi of iets dergelijke? ik weet dat honda's bekent staan om hun rijgedragd maar dat dingetje is al weer redelijk op leeftijd en de tijd heeft niet stil gestaan lijkt me dus iemand die duidelijk kan zeggen wat de voordelen zijn kwa weg gedrag van een derbi of andere sm/crosser tegen over de honda?

Mvg Daimy

 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 29-6-2015 19:56 Print reply

Posts: 8585
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: daimy321
Hallo,

...redelijk scherpe bochten (tot 70 km/H)...


Een korte bocht doe je aan 20 km/h. Kom me nu niet vertellen dat jij een bocht van 90° in de hoogste versnelling pakt. Dat kan niet.
Ik heb ooit full cross banden ingereden op een MTX...glibbert zelfs al weg op een recht stuk voor je kan slikken...
Maar als je bedoelt, kan je met een Derbi wat je met een MT kan...jazeker...alles kan...
Bedoel je "voelt het anders aan"...als je er gevoel voor hebt, jazeker. Ik hoop het voor je.

 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Cas DT 29-6-2015 19:56 Print reply

Posts: 3131
Hahaha
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
kenny77 29-6-2015 21:12 Print reply

Posts: 29286
Hahaha, ja Cas volgens mij wordt je op je cbr nog weg gereden door een puch maxi!







Hahaha, wat een mooi topic.
 
JB1 29-6-2015 23:30 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: daimy321
cas dt ik wil je niet beledigen ofzo ,maar al weet je niet waar je over praat kan je beter niet reageren. hoogst warschijnlijk ben je zelf ook zo'n iemand die zn knie al uisteekt terwijl de motor/brommer nog verticaal staat en dan alleen maar comentaar kan leveren op anderen van wegen zijn eigen onkunde? maar dat ter zijde.

ik weet dat bij droog weg dek cross bandjes of gewoon normale straat bandjes (sawa michelin enz) niet echt heel veel zullen uitmaken. ik weet dat omdat ik ook gewoon een setje normale velgen bij mn honda heb en bij glibberig weg dek merk je het verschil wel degelijk maar mijn crossbandjes zijn nog ronder als de normale banden. dus bij voldoende grip kan je er echt wel sneller door heen. ik kan eigenlijk ook beter vragen wie heeft ervaring met een honda mt5 en een derbi of iets dergelijke? ik weet dat honda's bekent staan om hun rijgedragd maar dat dingetje is al weer redelijk op leeftijd en de tijd heeft niet stil gestaan lijkt me dus iemand die duidelijk kan zeggen wat de voordelen zijn kwa weg gedrag van een derbi of andere sm/crosser tegen over de honda?

Mvg Daimy



Bij droog wegdek het verschil niet merken tussen straat en crossbanden.. Gebruik jij autobanden ofzo?
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 30-6-2015 1:47 Print reply

Posts: 8585
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Bij droog wegdek het verschil niet merken tussen straat en crossbanden.. Gebruik jij autobanden ofzo?


Nieuwe crossbanden maken maar contact met een heel klein stukje van de noppen op asfalt.

 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Dixon 30-6-2015 6:24 Print reply

Posts: 122
Ik rij met full cross banden op mijn Tsx, vergeet bochtenwerk maar...
Goed uitkijken dat je niet op je smikkel gaat
Vooral voorband heeft zo goed als geen grip op asfalt en voel je ook wegslippen in bochten.
Achterband slijt als sneeuw voor de zon




 
JB1 30-6-2015 10:26 Print reply

Posts: 14881
Conclusie: TS rijdt als een natte krant, banden maken dus geen verschil bij hem.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Aprilia RX 50 2003 30-6-2015 11:13 Print reply

Posts: 6717
Ligt heel erg aan de rijstijl.

We hebben destijds vanuit verschillende brommerfora op Pottendijk gereden met de brommers.
Ik was de enige op noppen en dan ook nog volbloed cross. Ik ging veel jongens met een rappere setup en betere banden voorbij. Ik moet er wel bij zeggen dat ik echt aan het ''surfen'' was over de baan, op die banden gleed ik alle kanten op. Op SM banden was er veel meer uit te halen geweest.

Als je op een SM/Enduro brommer wegbanden legt (ja dit maakt echt verschil, geloof ons nou maar) kan hij zeker net zo hard de bocht om als een race model. De snelheden liggen gewoon niet dusdanig hoog.

Je ziet sowieso dat op korte bochten de SM motoren ook winnen van de racers. Op lange bochten wordt dit al een heel ander verhaal.

Edit: Jelmer, was jij er toen ook niet bij op Pottendijk of waren dan alleen Rinus en Gradus?

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 30-6-2015 om 11:14 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
shirioko 30-6-2015 16:36 Print reply

Posts: 2273
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: daimy321
cas dt ik wil je niet beledigen ofzo ,maar hoogst warschijnlijk ben je een mongool die niet kan rijden




je weet pas hoe hard een brommer door de bocht kan als je er mee op je bek bent gegaan. Ik kan je wel vertellen dat mijn MTX op Aprilia RS velgen platter door de bocht kon dan met de originele velgen met nopjes. Bredere banden enzo.

Moderne brommers hebben complexere blokken, betere remmerij en misschien betere vering. Honda's daarentegen hebben de beste zadels en zijn altijd te repareren langs de kant van de weg met een rol ducttape, een multimeter en een stuk kauwgom.
 
Aprilia RX 50 2003 30-6-2015 17:08 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: shirioko
[...]




je weet pas hoe hard een brommer door de bocht kan als je er mee op je bek bent gegaan. Ik kan je wel vertellen dat mijn MTX op Aprilia RS velgen platter door de bocht kon dan met de originele velgen met nopjes. Bredere banden enzo.

Moderne brommers hebben complexere blokken, betere remmerij en misschien betere vering. Honda's daarentegen hebben de beste zadels en zijn altijd te repareren langs de kant van de weg met een rol ducttape, een multimeter en een stuk kauwgom.


Ik heb destijds tegen Gradus gereden. Hij op zijn MT (110cc) en ik op mijn RX (73,4cc). Het verschil in remmerij was enorm en de ophanging was ook zeker in het voordeel van de RX.
Hij had echter weer breder vermogen (110cc tov 73,4cc) en wegbanden dus het totaal scheelde elkaar niks.
Wel jammer dat die trommel remmetjes op een gegeven moment gewoon weigeren. Was zo ong de begrensende factor van de racedag

Misschien een kwestie van persoonlijke smaak, maar het zachte zadel van een Honda zit mij juist in de weg bij het goed nemen van bochten.

Moderne SM's en enduro's zijn kwa ophanging, remmerij etc etc gewoon superieur aan de MT als het gaat om strakke bochten maken.

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 30-6-2015 om 17:11 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Viertakt 1-7-2015 0:30 Print reply

Posts: 3586
Ik weet niet wat TS onder crossbanden verstaat, maar op een echte volcross noppenband ben ik allergisch voor asfalt. Ten eerste hou ik niet van straatexceem, ten tweede vind ik het gewoon zonde van de noppen.

Wss heeft TS over endurobanden, waarbij je idd nog wel redelijk mee op de straat kan, vooral omdat TS zegt dat zijn crossbanden ronder zijn dan straatbanden.

Ik gok dat TS Kenda K760, K270 of K280 op z'n MT heeft... Niet echt cross te noemen.

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 1-7-2015 om 0:35 uur.
 
Viertakt uber alles.
Aprilia RX 50 2003 1-7-2015 17:46 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Viertakt
Ik weet niet wat TS onder crossbanden verstaat, maar op een echte volcross noppenband ben ik allergisch voor asfalt. Ten eerste hou ik niet van straatexceem, ten tweede vind ik het gewoon zonde van de noppen.

Wss heeft TS over endurobanden, waarbij je idd nog wel redelijk mee op de straat kan, vooral omdat TS zegt dat zijn crossbanden ronder zijn dan straatbanden.

Ik gok dat TS Kenda K760, K270 of K280 op z'n MT heeft... Niet echt cross te noemen.

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 1-7-2015 om 0:35 uur.


Zou kunnen inderdaad, maar die leggen het ook al snel af tegen wegbanden. Ik heb lang op de K270's gereden, erg tevreden over, maar echt ze verliezen het van de straatbanden.

Al zal een heel beginnend bestuurder ze niet tot de limiet kunnen krijgen.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.

Dit topic is 8147 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved