Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Ben op zoek naar een 70cc cilinder voor Honda NSR

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 925 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #68724 - Ben op zoek naar een 70cc cilinder ...
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
Dit topic is 7438 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

fearox 4-6-2015 13:33 Print topicpost

Posts: 144
hallo,

ik weet niet of het mag maar ben op zoek naar een 70cc cilinder voor honda nsr.
 

PHB 4-6-2015 13:41 Print reply

Posts: 536
Van mij mag het
Maar neem aan dat je wilt weten wat voor cilinder het beste is?
Zo ja wat zijn je eisen aan de cilinder?
 
honda power
fearox 4-6-2015 13:45 Print reply

Posts: 144
ik weet het een en ander al mede dankzij dit forum. een malossi 70 schijnt een van de beste te zijn.

verder heb ik maar een 4 bak, dus het gaat meer om trekkracht. misschien kan ik hem met 70cc wat zwaarder vertanden zodat hij toch nog aardig trekt en wat harder loopt.

ik ga nu maar 60-65 op de teller met een standaard 50 gjol, proma uitlaatje, 16mm mikuni, 13-43.
 
Aprilia RX 50 2003 4-6-2015 14:13 Print reply

Posts: 6711
Ik zou dit even als een gezocht advertentie in de sales zetten.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
fearox 4-6-2015 14:16 Print reply

Posts: 144
hij staat er bij
 
RiejuRonnie 4-6-2015 14:29 Print reply
Posts: 34
70cc heeft idd meer trek kracht dus dan kan je tandwiel verhouding veranderen. maar als je lange afstanden wilt gaan rijden zou ik een gietijzer cilinder halen geen aluminium.
gietijzer heeft veel koppel bij lage toeren meestal en is vaak een wat laag toerige cilinder. zeggen ze maar mijn cilinder ( gietijzer DR80cc) maakte ook nog dik 12.000 toeren.
ik ben niet bekend met cilinders voor honda. maar weet wel dat malossi meestal na paar duizend kilometer cilinder/ zuiger moet vervangen


 
Aprilia RX 50 2003 4-6-2015 14:47 Print reply

Posts: 6711
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RiejuRonnie
70cc heeft idd meer trek kracht dus dan kan je tandwiel verhouding veranderen. maar als je lange afstanden wilt gaan rijden zou ik een gietijzer cilinder halen geen aluminium.
gietijzer heeft veel koppel bij lage toeren meestal en is vaak een wat laag toerige cilinder. zeggen ze maar mijn cilinder ( gietijzer DR80cc) maakte ook nog dik 12.000 toeren.
ik ben niet bekend met cilinders voor honda. maar weet wel dat malossi meestal na paar duizend kilometer cilinder/ zuiger moet vervangen




Onzin wat je hier vertelt.
Het toerenverloop heeft te maken met de poorttimingen, niet met het materiaal. Verder gaat de powerband van jouw cilinder tot ca 10500 tot 11000 toeren, daarboven is overtoeren. Dit valt onder laagtoerig in 2 takt brommer gebied.

Malossi is ook voor AM6 gewoon prima, het ligt aan de sjonnies die er mee rijden dat het zo snel slijt.

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 4-6-2015 om 14:47 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Viertakt 4-6-2015 15:56 Print reply

Posts: 3586
Wat wil je? Hoogtoerig of koppel? Ik vind malossi 70cc voor de nsr maar akelig hoogtoerig zonder fut onderin. Ikzelf heb een Charmo 70, geen wondercilinder qua vermogen, maar die heeft in iedergeval een vrij vlak koppelverloop vanaf +-6000 toeren tot 10000 en is behoorlijk slijtvast.

De 70 Zeta/parmakit vind ik wel een lekker cilindertje, alleen deze slijten wel behoorlijk hard. Heeft een goed rijbaar vermogen onderin, en trekt flink door in toeren

Een alternatief is ook gewoon een belgische ge2 50cc, betrouwbaar en toch behoorlijk snel icm een goede uitlaat en een 18mm carb.

En wat die RiejuSjonnie hierboven verteld, de malossi is voor de honda gietijzer, hoogtoerig en toch behoorlijk slijtvast, alleen vind nog maar eens goede zuigers/zuigerveren voor deze cilinder.

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 4-6-2015 om 16:00 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 4-6-2015 om 16:00 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 4-6-2015 om 16:01 uur.
 
Viertakt uber alles.
De Schout 4-6-2015 16:06 Print reply
Posts: 5326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Viertakt
Wat wil je? Hoogtoerig of koppel? Ik vind malossi 70cc voor de nsr maar akelig hoogtoerig zonder fut onderin. Ikzelf heb een Charmo 70, geen wondercilinder qua vermogen, maar die heeft in iedergeval een vrij vlak koppelverloop vanaf +-6000 toeren tot 10000 en is behoorlijk slijtvast.

De 70 Zeta/parmakit vind ik wel een lekker cilindertje, alleen deze slijten wel behoorlijk hard. Heeft een goed rijbaar vermogen onderin, en trekt flink door in toeren

Een alternatief is ook gewoon een belgische ge2 50cc, betrouwbaar en toch behoorlijk snel icm een goede uitlaat en een 18mm carb.

En wat die RiejuSjonnie hierboven verteld, de malossi is voor de honda gietijzer, hoogtoerig en toch behoorlijk slijtvast, alleen vind nog maar eens goede zuigers/zuigerveren voor deze cilinder.

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 4-6-2015 om 16:00 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 4-6-2015 om 16:00 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 4-6-2015 om 16:01 uur.


Hier heb ik nog maar 1 ding aan toe te voegen. Geen meteor zuiger gebruiken in een malossi voor een nsr!

 
tune tweak fiddle bang bummer
fearox 4-6-2015 20:52 Print reply

Posts: 144
ik kan via marktplaats een malossi 70 krijgen voor 3 tientjes, moet alleen een nieuwe zuiger in.... Wat voor zuiger moet ik dan precies halen ik lees dat meteor zuigers af te raden zijn?
 
Aprilia RX 50 2003 4-6-2015 22:30 Print reply

Posts: 6711
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
[...]


Hier heb ik nog maar 1 ding aan toe te voegen. Geen meteor zuiger gebruiken in een malossi voor een nsr!



Niet dat ik je in twijvel trek, maar waarom geen meteor als ik vragen mag? Ik ken het als een prima merk.
Of zit de bolling van de kop niet goed ofzo?
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
WestlandMB 4-6-2015 22:44 Print reply

Posts: 1338
Heb er zelf een onder de nsr met malossi zuiger, 18mm en 6 bak. Gaat ongeveer 95. In combinatie met een techno uitlaat trekt het echt onwijs hard op, alleen ben je wel beperkt in de powerband. Hij is redelijk hoogtoerig en doet onderin gewoon erg weinig.
 
fearox 5-6-2015 10:33 Print reply

Posts: 144
maar wat moet ik nou voor zuiger halen dan? Straks haal ik de verkeerde en loopt die cilinder straks vast...
 
De Schout 5-6-2015 14:57 Print reply
Posts: 5326
Ik had iets specifieker moeten zijn. Geen meteor 45.5mm zuiger in een malossi 45.5mm cilinder. Omdat de malossi cilinders vanaf fabriek iets van 45.55 gemaakt worden. Als de cilinder dan ook nog eens een heel klein beetje gesleten is gaat het vrij snel fout. Zuigerveren pikken in de uitlaat poort en alles is kapot.
 
tune tweak fiddle bang bummer
Viertakt 5-6-2015 15:07 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


Niet dat ik je in twijvel trek, maar waarom geen meteor als ik vragen mag? Ik ken het als een prima merk.
Of zit de bolling van de kop niet goed ofzo?



Slotjes van de zuigerveren zitten op de verkeerde plek door afwijkende poortbezetting, daardoor kunnen de zuigerveren happen in de poorten. Ook heeft malossi een beetje afwijkende maten boringen.

Als je perse een malossi wil trouwens, moet je ruud (Honda80cc.nl of op marktplaats) even mailen of die niet toevallig een goede maat zuiger heeft liggen. Anders TVD-parts. Als laatste noodgreep kun je Honda M Shop bekijken, maar die is gruwelijk duur.


Trouwens:
Voor een tweedehands malossi met nieuwe zuiger betaal je het zelfde als een nieuwe 70 parmakit....

www.tvd-parts.nl/epages/62831573.mobile/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/62831573/Products/007580&Locale=nl_NL


Ik zal binnenkort even in mn schuur zoeken wat ik nog heb liggen aan moois, mss dat ik nog wel iets kwijt wil.


Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 5-6-2015 om 15:26 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 5-6-2015 om 15:27 uur.
 
Viertakt uber alles.
fearox 5-6-2015 17:39 Print reply

Posts: 144
maar heb je dit probleem niet bij een 70 parmakit dan? kan je voor deze cilinder wel makkelijk een ander zuigertje monteren dan bij de malossi?
 

Dit topic is 7438 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved