Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Keuze welke motor

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 847 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #68627 - Keuze welke motor
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 6093 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Aprilia RX 50 2003 12-3-2015 21:18 Print topicpost

Posts: 6711
Eigenlijk een motor vraag, maar gezien hier best een aantal motorrijders rond hobbelen stel ik hem hier toch maar even.

Momenteel ben ik bezig voor mijn (A2) 35kW rijbewijs hierna ben ik natuurlijk van plan een motor te kopen.

Nu wil ik hier graag wat advies inwinnen over welke motor voor mij nou de beste keus zou zijn.

Eigenlijk is heel grof gezegd wat ik wil: Een Enduro/SM die met ongeveer dezelfde onderhoudsintervallen als hun kleine 50cc broertjes mij elke dag naar het werk kunnen brengen ( ca 50km enkele reis) EN off-road (bossen, stranden, zo af en toe een crossbaan) redelijk kan doen.

Wat ik precies zoek:
- Relatief licht gewicht. Mag natuurlijk wel een stuk zwaarder zijn dan een volbloed crosser.
- Onder de 35 kW
- Over een vrij simpele ombouw 17' <-> 18/19' en 21' beschikken.
- Relatief goedkope 2e hands (budget een klein beetje afhankelijk van de toestand maar denk aan ¤2000 tot ¤3000).
- Betrouwbaar zijn voor ca 100 km per dag een 10 tot 20 dagen per maand.
- Middellange of lange onderhoudsintervallen. Ik wil niet elke maand een zuiger hoeven wisselen. Eens per jaar is niet direct probleem. Revisie/groot onderhoud bij 10000 KM is acceptabel.
- Eigenlijk het liefst injectie gezien ik het gezeik met carburateurs na mijn lange brommerperiode wel een beetje zat ben, maar is geen must.
- Ik ben helemaal gek op 2 takten maar ik ben bang dat mijn keuze pakket mij niks dan 4 takten laat. Mocht iemand iets weten hoor ik het graag!

Kunnen jullie mij misschien helpen met een frisse blik op de situatie en op weg helpen naar mijn eerste motor?

Bij voorbaat dank!
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.

kenny77 12-3-2015 21:39 Print reply

Posts: 29286
Heb je de mogelijkheid om 2 motoren te stallen??

Anders zou ik voor dat dagelijkse een of andere 4takt wegmotor lijk kopen.
En voor de hobby, je enduro.

Bijv, zo'n xj600 wat ik heb oid. kost niks in aanschaf, onderdelen en onderhoud.
En als je daarmee nog eens een weekend de ardennen, eifel in wilt duiken kan je er prima plezier mee hebben.
 
Aprilia RX 50 2003 12-3-2015 21:41 Print reply

Posts: 6711
Eigenlijk 2 plaatsen... MAAR...

De brommer moet om nostalgie/jeugd sentiment gewoon blijven, te veel maten van mij hebben daar behoorlijk spijt van dat hij weg is en kan t niet over t hart verkrijgen te verkopen dusja...

Dan blijft er 1 plek over.

Dit is iig zolang ik nog thuis woon. Afhankelijk bij welke werkgever ik blijf hangen kan dit later uitgebreid worden (eigen huis).
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
kenny77 12-3-2015 21:43 Print reply

Posts: 29286
Geen familie / vrienden met plek over in de schuur?
Ik heb ook her en der wat staan.
Brommer gebruik je dan toch niet meer veel.
 
Aprilia RX 50 2003 12-3-2015 21:46 Print reply

Posts: 6711
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Geen familie / vrienden met plek over in de schuur?
Ik heb ook her en der wat staan.
Brommer gebruik je dan toch niet meer veel.


Sowieso te weinig, nee helaas niemand heeft plek. Iedereens die dat soort ruimtes heeft in mijn directe kringen heeft net zoveel of meer hobby's dan mij

Edit: Eigenlijk zit ik dagelijks vervoer in de Seat, 140 km per dag is een beetje gek op de brommer.

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 12-3-2015 om 21:47 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
kenny77 12-3-2015 21:50 Print reply

Posts: 29286
Mhh balen, garagebox is ook nog een optie, maar ook weer zoiets.

Voor de rest wat je leest, dan drz400 ofzo.
Maarja voor de rest geen ervaring mee...
Misschien ktm525??

Misschien een dikke 500 2t, die slijten ook niet gigantisch, maar niet echt praktisch.


Op motor-forum staat ook veel info.

edit: ohh als je voornamelijk met de auto gaat, dan scheelt dat al een hoop natuurlijk.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 12-3-2015 om 21:51 uur.
 
Aprilia RX 50 2003 12-3-2015 21:59 Print reply

Posts: 6711
Nu ga ik nog voornamelijk met de auto, maar dat wordt dan anders natuurlijk.

DRZ400 was ik zelf ook al naar aan het kijken en op MF ook al gevraagd. Maar voor de zekerheid hier ook nog even rondstruinen natuurlijk
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Cas DT 12-3-2015 23:02 Print reply

Posts: 3131
Drz is wel leuk ja, niet snel maargoed.
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
Aprilia RX 50 2003 12-3-2015 23:08 Print reply

Posts: 6711
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cas DT
Drz is wel leuk ja, niet snel maargoed.


Mwa wat is niet snel?

Ik hoef geen racemonster. Het moet dagelijks goed rijden en off-road voldoende pit hebben. En bovenal, heel blijven.

Heb jij misschien ervaring met de DRZ?

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 12-3-2015 om 23:09 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Cas DT 12-3-2015 23:12 Print reply

Posts: 3131
Ja heb er een gehad.

Gewoon, zon ding is gewoon sloom. 35 achterwiel pk's oid.
Staat nu wel een hele dikke tekoop met 440 kit etc.

Vering is voor het betere supermotardwerk wel te slap, zowel van de s als de sm.

Dit bericht is gewijzigd door Cas DT op 12-3-2015 om 23:12 uur.
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
JB1 13-3-2015 18:47 Print reply

Posts: 14881
Idd, iets van een XJ600, GS500 (kun je hard mee vegen, staat allemaal op beeld Kenny :P)

En dan een motor voor erbij, voor het 'leuke' werk
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Aprilia RX 50 2003 13-3-2015 19:44 Print reply

Posts: 6711
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Idd, iets van een XJ600, GS500 (kun je hard mee vegen, staat allemaal op beeld Kenny :P)

En dan een motor voor erbij, voor het 'leuke' werk


Het was heel mooi geweest als dat had gekund.

Ben nu bij Yamaha XT en KTM lc4 640 aan t kijken.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
kenny77 13-3-2015 20:29 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Idd, iets van een XJ600, GS500 (kun je hard mee vegen, staat allemaal op beeld Kenny :P)


 
ChielO 16-3-2015 17:55 Print reply

Posts: 322
Honda Nx650 Dominator kan misschien ook wel iets voor je zijn?
Zelf geen ervaring ofzo mee maar was er zelf ook wel eens naar aan het kijken.
Handig genoeg voor dagelijks vervoer en af en toe een bospaadje zal die ook niet erg vinden.
Kosten over het algemeen ook niet zo heel veel dus zijprojectje zou ook nog mogelijk zijn
 
Aprilia RX 50 2003 14-4-2015 18:19 Print reply

Posts: 6711
Iemand hier bekend met de YAMAHA XT 600 E (2002)?
29 kW, 176 kg.

De KTM 640 leek en lijkt me erg tof, maar als je ziet wat je krijgt voor je geld (KM-stand, leeftijd etc) is toch wel erg weinig vergeleken met een Yamaha enz

Zijn ze een beetje rap in dit segment of hobbelen ze er echt achteraan?
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Viertakt 17-4-2015 1:38 Print reply

Posts: 3586
Ja, fijne machines, staan wel bekend als oliezuipers langs de klepstelen (die door dry sump ook nog eens slecht te peilen zijn).

Een maal zonder olie ben je direct de harde laag van de nokkenasbaan kwijt, en dan kun je je kop wegsmijten.

Dus bij starten kijken of die rookt, en goed op toeren jagen en remmen op de motor, dan mag hij ook niet roken (klepsteelrubbers)

Nokkenas kun je horen als je luisterd met een schroevendraaier op de kop.

Verder als alles goed is zie ik geen reden ze niet te kopen.

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 17-4-2015 om 1:39 uur.
 
Viertakt uber alles.

Dit topic is 6093 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved