Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - suzuki zr50 afstellen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 644 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #68624 - suzuki zr50 afstellen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 4583 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

suzukizr81 11-3-2015 20:18 Print topicpost
Posts: 5
hallo,

ik heb hier een Suzuki zr50 met 12mm mikuni carb die niet goed wil lopen. het probleem ligt hem aan het lucht/brandstof mengsel denk ik.
met sproeier 56 rijd de brommer alleen met choke en niet stationair. vandaag sproeier 64 gemonteerd en nu wil hij amper lopen op choke en niks zonder choke. motor maakt bwooap geluid. luchtschroef en gasnaald hebben niet echt een groot effect.

hoop dat jullie een oplossing weten
 

maerijn 13-3-2015 14:45 Print reply

Posts: 2453
Ik heb eens net zoiets gehad met dezelfde brommer. Toen ik de 12mm carb voor een 16mm van een TSX had gewisseld waren al de problemen gelijk opgelost
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 13-3-2015 16:11 Print reply

Posts: 8460
Nog steeds te arm als ik het zo hoor.
Wat is je bougiekleur ?
Misschien kan er hier iemand melden welke sproeier er bij hen in zit. Blokje van de ZR zit toch ook in de TS50ER ?
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
MaXi-PuCh 13-3-2015 17:20 Print reply

Posts: 1531
Valse lucht al gecontroleerd?
 
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk
suzukizr81 13-3-2015 17:27 Print reply
Posts: 5
standaard sproeier is 52.5, maar de cilinder is opgeboord en de originele binnendemper is vervangen door een zelfmaak. maar nou is er een aansluiting voor de olie van de oliepomp op de carb. deze is nu open en de inhoud van de vlotterbak staat dus in verbinding met de buitenlucht, is dat erg? lijkt mij niet aangezien dat de overloop hetzelfde heeft. ik krijg het idee dat het allemaal veel te rijk staat, maar zonder choke loopt het niet . hoe is het en beetje te herkennen als het te arm of te rijk staat?
 
maerijn 13-3-2015 17:34 Print reply

Posts: 2453
12mm was bij mij ong. sproeier 65 en 16mm rond de sproeier 75
 
MaXi-PuCh 13-3-2015 19:19 Print reply

Posts: 1531
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: suzukizr81
standaard sproeier is 52.5, maar de cilinder is opgeboord en de originele binnendemper is vervangen door een zelfmaak. maar nou is er een aansluiting voor de olie van de oliepomp op de carb. deze is nu open en de inhoud van de vlotterbak staat dus in verbinding met de buitenlucht, is dat erg? lijkt mij niet aangezien dat de overloop hetzelfde heeft. ik krijg het idee dat het allemaal veel te rijk staat, maar zonder choke loopt het niet . hoe is het en beetje te herkennen als het te arm of te rijk staat?


Fout! Olienippel zit op de venturi, niet op de vlotterbak!
Hij zuigt nu dus nogal wat valse lucht via die nippel.

Slangetje op die nippel drukken, schroefje erin draaien, eventueel kabelbinders er omheen en dan moet het goed zitten.

Ook is het zo dat als je op mengsmering rijdt ipv met een oliepomp, je een iets grotere sproeier nodig heb dan de originele.

Maar die nippel dus snel even afsluiten want met die nippel open vindt je blokje niet leuk
 
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk
suzukizr81 13-3-2015 20:51 Print reply
Posts: 5

het gaat om de nippel op de carburateur zelf. niet het nippeltje wat op het spruitstuk van de cilinder zit.de nippel op de carburateur gaat rechtstreeks naar de vlotterkamer. maar begint wel op het huis van de gasschuif zegmaar. maar ik zal het morgen wel even afsluiten
 
maerijn 14-3-2015 0:05 Print reply

Posts: 2453
Kan je een foto laten zien van wat voor carb je hebt?
 
suzukizr81 14-3-2015 10:38 Print reply
Posts: 5
het een 12mm mikuni vm12sh. ik weet zo niet hoe ik hier afbeeldingen plaats anders had ik nog wel een bewerkte foto waar alles op aangegeven is. maar het gaat om de nippel naast de nippel waar de brandstof leiding op aangesloten is.
 

Dit topic is 4583 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved