Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Betrouwbaar fietsje

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 938 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #68591 - Betrouwbaar fietsje
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 7939 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Crossmotort gek 10-2-2015 19:02 Print topicpost

Posts: 866
Hallo beste forum leden.
Ik ben al meer dan een jaar niet meer actief geweest, ik heb augustus 2014 mn rechter duim gebroken en een pees afgescheurd.
dat moest herstellen en nu pas kan ik mn ouwe vertrouwde hobby weer oppakken.

Ik ben inmiddels bijna 16 en ga natuurlijk mn rijbewijs halen (wat is je leven zonder?)

Nu is mn crossmotor te koop en ben ik opzoek naar een betrouwbare brommer, en waar zeker nog veel markt voor is.

Ik heb ff gekeken en ik ben sinds mn 5de al met (old timers) brommers bezig, ik vind een zundappje super mooi.
Maar is dat wel iets? ik weet dat er nog markt voor is maar of het in dagelijks gebruik ook van toepassing is.

Hebben jullie een idee?

Derbi's, mooi maar er zijn er teveel van,
MTX ook tof maar lijkt me niks voor dagelijks gebruik.

Alle tips welkom behalve scooters

Alvast bedankt.
 
85cc op m'n achterwiel

JB1 10-2-2015 19:09 Print reply

Posts: 14881
MTX mits goed geprepareerd is prima voor dagelijks gebruik
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Aprilia RX 50 2003 10-2-2015 19:09 Print reply

Posts: 6711
Hoe bedoel je veel markt?

Wil je hem weer goed kunnen verkopen ofzo?

Rieju's van na 2005 roesten niet meer zoveel als de RR, genoeg onderdelen en prima daily's.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Crossmotort gek 10-2-2015 19:14 Print reply

Posts: 866
jb1 jaaa, Als ik weer terug kijk op mn mt'tje denk ik dat als een MTX netjes is t wel kan

Aprlia rx ........ ik bedoel dat als ik een zundappje haal, en bijv. mn karter brek doormidden. ik nog wel makkelijk aan die onderdelen kan komen.

nieuwe brommers niks voor mij, tegenwoordig is alles CHINA scooter of am6
 
85cc op m'n achterwiel
WestlandMB 10-2-2015 19:55 Print reply

Posts: 1338
Nieuw is lang niet altijd slecht....

Ben zelf nooit erg fan van zundapp of kreidler geweest, het zijn mooie klassiekers, maar best duur en is vaak niet zo zuinig en schakelt vrij lomp (grote slag)

Zelf vind ik nog steeds mijn mb lekker rijden, nsr is qua wegligging nog beter, maar ook best iel. Een mbx is dan weer wat breder.

Verder ook tsx gereden, zowel het motorblok als het gehele frame met vering zijn ze echt onwijs degelijk, alleen zijn er wat minder onderdelen van te koop.

mtx zoals jb1 zegt is ook prima, dan zou ik voor een mtx-r / mtx-sh kijken met waterkoeling. Vaak hebben ze alleen wel enorme speling op de pro-link bussen, maar dit is ook wel te reviseren. Verder rotte de frames bij een mtx weg op het punt voor het blok.

Gebruik zelf me mb voor dagelijks vervoer en dat gaat prima. Blok heeft wel zwakke punten, maar als je een goede cilinder/carb/uitlaat setup hebt en alles netjes warm rijdt gaat het prima. Verbruik is bij mij ook 1:35 met oliepomp en 6 bak. Vermogen ook zat.

Ik zou gewoon kijken wat je mooi vind, daarnaast is zundapp kreidler en zelfs yamaha suzuki en honda gewoon wat duurder omdat ze iets ouder/klassieker zijn. Een afgeragde mt met kenteken betaal je zomaar 400 euro voor, dan is een aprilia een betere keus.

Het is alleen een beetje moeilijk oordelen, iedereen zal hier zijn eigen brommer/merk voorstellen
 
joostvk 10-2-2015 20:12 Print reply
Posts: 242
een goede zundapp laat je niet in de steek is mijn ervaring
 
Aprilia RX 50 2003 10-2-2015 20:49 Print reply

Posts: 6711
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Crossmotort gek
jb1 jaaa, Als ik weer terug kijk op mn mt'tje denk ik dat als een MTX netjes is t wel kan

Aprlia rx ........ ik bedoel dat als ik een zundappje haal, en bijv. mn karter brek doormidden. ik nog wel makkelijk aan die onderdelen kan komen.

nieuwe brommers niks voor mij, tegenwoordig is alles CHINA scooter of am6


Wat is er trouwens mis met AM6 in jou ogen? Naast AM6 heb je ook Derbi, daar ben ik zelf wat minder van, vooral het rijwieldeel.

China zijn we het over eens
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
JB1 10-2-2015 21:03 Print reply

Posts: 14881
Zoek eens een brommer op die je leuk lijkt, dan weten (iig Erwin en ik) de pluspunten en minpunten er wel van
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Aprilia RX 50 2003 10-2-2015 21:58 Print reply

Posts: 6711
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Zoek eens een brommer op die je leuk lijkt, dan weten (iig Erwin en ik) de pluspunten en minpunten er wel van


Natuurlijk zijn Jelmer (JB1) en ik het nooit helemaal eens over de brommers, maar ik denk dat we een redelijk objectief antwoord kunnen geven samen
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
arjensik 10-2-2015 22:28 Print reply

Posts: 552
Aangezien ik weinig ervaring heb met brommers omdat ik me altijd bezig heb gehouden met cross zou ik voor een yamaha dt zoiets wat dennis heeft (brommers en meer) kwaliteitief hoor ik dat ze goed uit pakken, ze hebben am6 maar daar is ook niks mis mee en aangezien dat jij iets met de cross hebt en je de yamaha dt veel als crossuitvoering ziet en dan kan je af en toe in het bos etc ook nog even kan offroaden. Als ik een brommer zou moeten kopen zou ik persoonlijk voor de yamaha dt gaan en dat als fanatiek honda liefhebber...
 
The rider should never be the slowest part on the bike
Aprilia RX 50 2003 10-2-2015 22:42 Print reply

Posts: 6711
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arjensik
Aangezien ik weinig ervaring heb met brommers omdat ik me altijd bezig heb gehouden met cross zou ik voor een yamaha dt zoiets wat dennis heeft (brommers en meer) kwaliteitief hoor ik dat ze goed uit pakken, ze hebben am6 maar daar is ook niks mis mee en aangezien dat jij iets met de cross hebt en je de yamaha dt veel als crossuitvoering ziet en dan kan je af en toe in het bos etc ook nog even kan offroaden. Als ik een brommer zou moeten kopen zou ik persoonlijk voor de yamaha dt gaan en dat als fanatiek honda liefhebber...


In mijn ogen een zeer degelijk fietsje. Inderdaad met AM6 blok. Voor wie wil rijden, voldoende onderdelen wil en makkelijk hard wil gaan is het een prima optie.

De nadelen zijn dat de digitale tellerrij wel eens tegen wil werken.
Verder is hij erg laag voor een enduro model. Maar dit is natuurlijk persoonlijke voorkeur.

Edit: Kwa rijwiel zit het uitstekend in elkaar. Ook goed tegen roest beschermd.

Verder wil ik mee geven dat je moet oppassen met de oudere brommers. Het zullen ongetwijfeld goede modellen zijn geweest anders waren ze er al niet meer. Maar een brommer van 25 jaar oud kan makkelijk 12 jeugdige eigenaren gehad hebben. Niet iedereen is er even zuinig op geweest.

Als je die modellen leuk vindt zou ik hem voor erbij nemen of iig iets betrouwbaars er bij nemen zolang hij zich nog niet volledig heeft bewezen.

Ze waren betrouwbaar, of ze dat nog zijn blijft de vraag.

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 10-2-2015 om 22:46 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Cas DT 10-2-2015 23:19 Print reply

Posts: 3131
DT vanaf 2007 of 2008 pakken, met een zwart gecoat frame, die grijze willen wel eens roesten.
En als het ff kan een met gecoate wielen, die blanke zijn ook kut.

Teller is inderdaad een puntje, al heb ik daar zelf nooit wat mee gehad.
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
kenny77 11-2-2015 0:07 Print reply

Posts: 29286
Als je kan sleutelen voldoet elke brommer wel.
Tenzij je een of andere italiaanse oldtimer pakt oid zijn onderdelen helemaal geen probleem.

Vooral van zundapp daar wordt je kapot mee gegooid.


Maar als je helemaal de blits wilt maken, kies je natuurlijk voor een dt50mx!
 
Aprilia RX 50 2003 11-2-2015 9:42 Print reply

Posts: 6711
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Als je kan sleutelen voldoet elke brommer wel.
Tenzij je een of andere italiaanse oldtimer pakt oid zijn onderdelen helemaal geen probleem.

Vooral van zundapp daar wordt je kapot mee gegooid.


Maar als je helemaal de blits wilt maken, kies je natuurlijk voor een dt50mx!


Dan heb je iig de blitz gemaakt bij onze Kenny hier
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
De Schout 11-2-2015 12:55 Print reply
Posts: 5326
Of een brommer betrouwbaar is hangt voor 80 procent af van je eigen sleutel kunsten. Vertrouw je daar niet op moet je iets nieuws of jong gebruikt kopen en laten onderhouden.

Als je een wat oudere brommer neemt, kijk in godsnaam uit met imitatie onderdelen. Bijvoorbeeld contactpunten, condensators, krukassen, naaldlagers, zuigers, bobine's. Allemaal van de lullige dingen waar je mee stil komt te staan, of nog n hoop schadevan hebt ook.
 
tune tweak fiddle bang bummer
JB1 11-2-2015 13:07 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
Of een brommer betrouwbaar is hangt voor 80 procent af van je eigen sleutel kunsten. Vertrouw je daar niet op moet je iets nieuws of jong gebruikt kopen en laten onderhouden.

Als je een wat oudere brommer neemt, kijk in godsnaam uit met imitatie onderdelen. Bijvoorbeeld contactpunten, condensators, krukassen, naaldlagers, zuigers, bobine's. Allemaal van de lullige dingen waar je mee stil komt te staan, of nog n hoop schadevan hebt ook.


Klopt, kwaliteit betaal je voor
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!

Dit topic is 7939 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved