Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Welke Carburateur?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 720 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #68508 - Welke Carburateur?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 6905 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Jochemb5 10-11-2014 12:16 Print topicpost
Posts: 25
Ik heb een nieuwe carburateur nodig voor mijn peugeot fox en zit me af te vragen wat voor een de beste zou zijn. De fox is voor de cross en setup is:

70cc polini aluminium
Hpi onsteking
Yasuni c20
Malossi spruitstuk

Ik zag vorige week bij de brommercross dat er veel brommers een keihin vlakschuif hebben. Deze kan ik alleen in 28mm vinden en dit is wat te groot. het lieft zou ik ook een vlakschuif carburateur hebben rond de 20 mm iemand een idee?
 

MaXi-PuCh 10-11-2014 12:31 Print reply

Posts: 1531
Mikuni tm 24
Verschillende gasschuiven en naalden en alles voor te krijgen.
Wel opletten dat je een echt koopt, niet een imitatie of stage 6 versie.
Enige minpuntje aan deze carburateur is dat de vlotter relatief laat sluit, die zul je waarschijnlijk een klein beetje moeten bij buigen.
 
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk
Jochemb5 10-11-2014 13:00 Print reply
Posts: 25
Oke dan moet ik wel zelf een spruitstuk gaan maken want het malossi spruistuk voor peugeot fox is de grootste en deze is voor een 19mm carburateur
 
Jochemb5 10-11-2014 13:08 Print reply
Posts: 25
En weet iemand waar ik nou de echte Mikuni TM 24 kan bestellen want kom een hoop imitatie tegen en heb er nou een maar staat ook bij Top performance. Kost wel 150 euro dus denk dat dit de echte is: https://www.scooterd...24mm-vlakschuif.html
 
PRO TUNING 10-11-2014 13:23 Print reply

Posts: 4000
Mikuni TM 24 is een secundair type carburateur waarbij je anders moet denken bij het afstellen, beter pak je een DellOrto PHVB 22

Dit bericht is gewijzigd door PRO TUNING op 10-11-2014 om 13:24 uur.
 
Jochemb5 10-11-2014 13:34 Print reply
Posts: 25
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Mikuni TM 24 is een secundair type carburateur waarbij je anders moet denken bij het afstellen, beter pak je een DellOrto PHVB 22

Dit bericht is gewijzigd door PRO TUNING op 10-11-2014 om 13:24 uur.


Wat bedoel je met anders denken?

Edit pangolopalanga : dat zal me nu ook eens benieuwen.



Dit bericht is gewijzigd door pangolopalanga op 10-11-2014 om 19:00 uur.
 
PRO TUNING 10-11-2014 19:09 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jochemb5
[...]


Wat bedoel je met anders denken?

Edit pangolopalanga : dat zal me nu ook eens benieuwen.



Dit bericht is gewijzigd door pangolopalanga op 10-11-2014 om 19:00 uur.



Een Mikuni TM 24 is een secundair type carburateur - een Mikuni TM 28 is een primair type.

De gedachtengang voor het afstellen van carburateurs is bij de meeste mensen gericht op het primaire type - dus hoofdsproeier groter = meer benzine, dit gaat niet geheel op bij secundaire types.
 
MaXi-PuCh 10-11-2014 20:12 Print reply

Posts: 1531
Wat een onzin,

Er zijn inderdaad 'secundaire carburateurs' die niet helemaal kloppen om die reden, zoals de 24mm rondschuif met externe sproeier, maar de tm24 staat vooral goed bekend om de vele finetune- en afstelmogelijkheden.

Omdat je hem op zo veel verschillende gasstanden apart en zo precies kunt afstellen door de onderdelen die voor deze carburateur gemaakt worden, wordt hij ook met grote regelmaat in de racerij gebruikt, danwel verbust naar een kleinere maat, of gewoon standaard.

Zou jij bekend mee moeten zijn toch?
 
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk
gprnick 10-11-2014 21:09 Print reply

Posts: 3360
OKO 28 Black Racing
 
PRO TUNING 11-11-2014 9:30 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MaXi-PuCh
Wat een onzin,

Er zijn inderdaad 'secundaire carburateurs' die niet helemaal kloppen om die reden, zoals de 24mm rondschuif met externe sproeier, maar de tm24 staat vooral goed bekend om de vele finetune- en afstelmogelijkheden.

Omdat je hem op zo veel verschillende gasstanden apart en zo precies kunt afstellen door de onderdelen die voor deze carburateur gemaakt worden, wordt hij ook met grote regelmaat in de racerij gebruikt, danwel verbust naar een kleinere maat, of gewoon standaard.

Zou jij bekend mee moeten zijn toch?


Ik ben blij dat jij met je leeftijd van 17 jaar weet hoe het werkt

Ik heb helaas nog maar 50 jaar ervaring
 
PRO TUNING 11-11-2014 10:27 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MaXi-PuCh
Wat een onzin,

Er zijn inderdaad 'secundaire carburateurs' die niet helemaal kloppen om die reden, zoals de 24mm rondschuif met externe sproeier, maar de tm24 staat vooral goed bekend om de vele finetune- en afstelmogelijkheden.

Omdat je hem op zo veel verschillende gasstanden apart en zo precies kunt afstellen door de onderdelen die voor deze carburateur gemaakt worden, wordt hij ook met grote regelmaat in de racerij gebruikt, danwel verbust naar een kleinere maat, of gewoon standaard.

Zou jij bekend mee moeten zijn toch?


En Mikuni VM 24 rondschuif is geen secundaire maar primaire type
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 11-11-2014 12:04 Print reply

Posts: 8463
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]


En Mikuni VM 24 rondschuif is geen secundaire maar primaire type


Leg jij het maar uit dan, hoe je een secundaire carb herkent en afstelt.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
PRO TUNING 11-11-2014 14:08 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
[...]


Leg jij het maar uit dan, hoe je een secundaire carb herkent en afstelt.



Aan de plek waar de kwaliteits c.q. kwantiteits stelschroef zit is meestal de 1e aanwijzing of het zich handelt om een primaire of secundair type

Voor het afstellen heb je goede oren nodig en moet je " Out of the Box " kunnen nadenken, een goede aanwijzing is het gebruik van remluchtsproeiers
 
jordi50cc 11-11-2014 14:13 Print reply

Posts: 677
een Mikuni TM 24 is enorm temperatuur gevoelig!
zonder al te veel ervaring zou ik voor een andere type
carburateur kiezen.

gebruik gewoon een oude rondschuif 28mm mikuni
monteer de juiste naald/zitting en schuif
je zal uitkomen tussen sproeier 180/190 en je
kan het hele jaar er mee rijden ongeacht wat
voor weer het is!


Jordi

Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 11-11-2014 om 14:19 uur.
 
JST performance
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 11-11-2014 15:37 Print reply

Posts: 8463
http://www.kreidler....t=30432&start=25

Mogelijk moet je dus ook iets met de gasschuif en de mengbuis gaan doen.

Topic maar lezen vanaf pagina 2, het eerste blad is over waar de ts de carb gekocht heeft, maar blijkbaar was dat weer zo'n verkooppunt zonder informatie.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Jochemb5 11-11-2014 17:09 Print reply
Posts: 25
Oke nou zit ik sterk te twijfelen welke carburateur ik zou moeten nemen. 28mm word het niet omdat ik dit te groot vind en hij onderin ook sterk moet zijn. Zou het liefst een vlakschuif willem omdat deze een snellere gasreactie hebben als een rondschuif.

Weet iemand verder nog een goede vlakschuif i.p.v de mikuni 24?
 

Dit topic is 6905 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved