Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Yamaha TZR50 valt weg tijdens rijden

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 936 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #68486 - Yamaha TZR50 valt weg tijdens rijde...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 6055 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

cryptoc 22-10-2014 13:53 Print topicpost
Posts: 11
een goeie middag allen,

Ik heb momenteel iets vreemds met mijn TZR,
De brommerzaak weet het niet specifiek wat het kan zijn.
mijn zwager ook niet en ik ook niet.

Probleem omschrijving:

Wanneer je een nog geen kilometer rijd met een redelijke snelheid. 50 km/u
valt hij uit zijn toeren dus van 6000 naar 0. (aan het begin niet direct)
terug schakelen werkt niet.
koppeling indrukken werkt niet. (per direct)

dan kun je hem niet starten met elektrische start of aanduwen.
elektrische start slaat hij niet aan
aan duwen komt hij op 500 toeren en met gas valt hij weer uit.

wacht je ongeveer 5 min lijkt het alsof het nooit is gebeurd.
en rijd hij weer een kilometer en bam het zelfde probleem.



hier de video van het probleem (3e keer dat het gebeurde)
https://www.youtube.com/embed/8nfbaKbZbIg

Het kwam uit het niks op zetten.

Wat is er al gegaan:
Bougie check, schoon gemaakt.
Bougie dop schoon (silicone)
Nieuwe zuiger, cilinder schoongemaakt.
Carburateur schoongemaakt.
Sproeiers verwisseld
van 120 naar 130 (bougie was te licht)

Wat is er vervangen met nieuwe onderdelen: (Max 4 weken)
cilinder,
zuiger,
bougie,
benzine slang,
olie slangetjes,
Sproeier 130


en ik weet het even niet meer.
mochten jullie een suggestie hebben hoor ik dat graag


Dit bericht is gewijzigd door cryptoc op 22-10-2014 om 14:06 uur.

Dit bericht is gewijzigd door cryptoc op 22-10-2014 om 18:23 uur.
 
Yamaha TZR50

yamahatzr2007 22-10-2014 14:53 Print reply
Posts: 117
Wat was er aan de cilinder te zien, geen diepe krassen of iets?
Het lijkt mij op een warmloper.

Rijd je op mix of oliepompje er nog op?
 
cryptoc 22-10-2014 15:28 Print reply
Posts: 11
Ik had eerst wel last van een warm loper.
maar geen diepe krassen.
bij de brommerzaak heb ik de cilinder mee genomen maar de cilinder was helemaal in orde. wat strepen maar dat was het dan. even op laten schuren daar en toen was ie zo goed als nieuw.

Woorden van de brommerzaak: Je voelt de kras niet dus het is niet erg om hem zo weer te gebruiken, maar als je wilt kan ik hem wel even polijsten,
nou gewoon laten polijsten en hij was als nieuw.

hij rijd met oliepomp.
en die functioneert goed. hij kreeg zelfs teveel olie.
althans de zuiger kop was goed zwart.

ik zat er zelf al aan te denken om de pomp misschien af te sluiten.
als hij te rijk blijft mixen.
olie pomp is al beter afgesteld.
maar je ziet het niet echt met 1 kilometer rijden natuurlijk




Dit bericht is gewijzigd door cryptoc op 22-10-2014 om 15:37 uur.
 
Yamaha TZR50
jordi50cc 22-10-2014 16:05 Print reply

Posts: 677
controleer eens of hij nog vonkt als hij uitvalt
 
JST performance
cryptoc 22-10-2014 17:18 Print reply
Posts: 11
Dat is nog een goed idee,
niet aan gedacht omdat de bougie een paar weken oud is
daar kom ik vanavond ff op terug
 
Yamaha TZR50
Aprilia RX 50 2003 22-10-2014 17:49 Print reply

Posts: 6711
Kan wel zijn dat de cilinder gewoon te ver versleten is en je dus te veel compressie verlies hebt.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
cryptoc 22-10-2014 18:19 Print reply
Posts: 11
Cilinder is 3 weken oud maar was een optie

Wat is er vervangen met nieuwe onderdelen:
cilinder,
zuiger,
bougie,
benzine slang,
olie slangetjes,
Sproeier 130


Dit bericht is gewijzigd door cryptoc op 22-10-2014 om 18:21 uur.
 
Yamaha TZR50
Aprilia RX 50 2003 22-10-2014 18:22 Print reply

Posts: 6711
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cryptoc
Cilinder is 3 weken oud maar was een optie


Bij een goede warmloper kan hij in 1 keer alle compressie kwijt zijn natuurlijk.

Met schuren bedoel je hopelijk honen? Anders kun je die cilinder wel in de kliko gooien.

Verder kan die nieuwe zuiger te klein zijn.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
kenny77 22-10-2014 18:25 Print reply

Posts: 29286
Benzinekraan probleem?
 
cryptoc 22-10-2014 18:25 Print reply
Posts: 11
Ja ik bedoel honen, is bij karsemijer in Harderwijk gebeurd
hij heeft ook gekeken of de zuiger er goed in past en geen overbodige speling had (vorige week)
 
Yamaha TZR50
MaXi-PuCh 22-10-2014 19:04 Print reply

Posts: 1531
Wat kenny zegt!
Misschien troep in je benzinekraan/vacuumsysteem waardoor je vlotter niet snel genoeg vol loopt.
Haal de slangetjes er es af en zuig aan de vacuumslang. Dan moet er een pisstraal uitkomen
 
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk
PRO TUNING 22-10-2014 19:07 Print reply

Posts: 4000
Tank ontluchting ?
 
jordi50cc 22-10-2014 19:38 Print reply

Posts: 677
tank ontluchting kan het idd ook nog wel
eens zijn! benzine kraan en andere brandstof
toevoer geloof ik niet zo in, dan zou hij niet
in 1 klap uit vallen maar gepaard gaan met gestotter
en langer blijven lopen met de naald in de zitting


ik denk een kapotte ontsteking spoel of bobine
komt wel vaker voor dat als 1 van de 2 warm word
hij gaat door slaan.

Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 22-10-2014 om 19:41 uur.
 
JST performance
cryptoc 22-10-2014 19:51 Print reply
Posts: 11
Benzinekraan geeft gewoon continue een pis straal aan benzine,
dus tank trekt geen vacuum, ik heb nog niet kunnen test of de bougie blijft vonken, dat komt zo nog even.


 
Yamaha TZR50
cryptoc 22-10-2014 21:05 Print reply
Posts: 11
Even gereden.
en ja viel weer uit zoals verwacht,
bougie vonkt zeer goed, alleen hem momenteel wel iets te grote sproeier erin bougie is meer richting zwarte koffie dan koffie met melk.
Maar die even iets kleiner maken dan is dat ook opgelost

Maar ik denk niet dat dat het probleem zou oplossen
 
Yamaha TZR50
MaXi-PuCh 22-10-2014 22:05 Print reply

Posts: 1531
Trek ook de moeren op je cilinderkop es na als hij warm is,
Kan zijn dat door uitzetting van de tapeindes bij warmte je compressie weg gaat. Kleine kans, maar is het proberen waard.
 
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk

Dit topic is 6055 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved