Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - TSX fixen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 689 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #68473 - TSX fixen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 3076 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

WestlandMB 10-10-2014 19:55 Print topicpost

Posts: 1338
Hallo,

Ik heb een tsx laatst gekocht en ben hem nu aan het maken, want hij deed het niet meer bij de vorige eigenaar. Het maken gaat wel lukken, ik heb alleen een paar korte vragen.

De cilinder is volgens mij van gietijzer en door niet goed warm rijden en misschien iets te strakke zuiger is hij denk klem gelopen. Zuigerveren nog intact, maar wel ter plekke van het slotje een streep in de cilinder.



Ook opvallend dat de zuiger niet lekker bovenaan komt, wellicht de verkeerde zuiger ingegaan. Hij loopt tenslotte ook met de slotjes door de inlaat heen.



Nu ga ik deze cilinder waarschijnlijk vervangen voor een 70cc airsal/eurokit. Maar ik ben toch benieuwd wat voor cilinder erop zet? Heeft geen merktekens, maar mist alleen een koelrib. Is met membraan inlaat en +- 41mm met 0,25mm overmaat. Vermoed zelf iets van een 50cc dmp die eens gehoond is.



Dit zooitje is hoogstwaarschijnlijk kapot gegaan doordat het niet goed is warmgelopen, geen luchtfilter gebruikt, imitatie carburateur en misschien verkeerde zuiger.

Als luchtfilter ga ik een twin-air gebruiken zoals op de volgende twee foto's te zien is.

http://i157.photobuc...0717_zpsff143881.jpg

http://i157.photobuc...0718_zps39f273ee.jpg


Dan heb ik nog een vraag, wat is dit voor uitlaat?







De bedoeling is om de TSX gewoon lekker vlot te laten lopen. De bedoeling voor de setup is een 70cc airsal/eurokit, 20mm mikuni ext sproeier, twin-air luchtfilter. Alleen de uitlaat weet ik niet of die geschikt is. Ik denk aan een gianelli of proma, daar heb ik goede dingen over gelezen maar misschien kunnen jullie mij verder adviseren?


Daarnaast nog een vraag. De inlaat van de huidige cilinder is +- 17mm, dit heeft geen zin met de 20mm, heeft de airsal/eurokit wel een grotere inlaat?


Dus in het kort:
- Welke uitlaat heb ik nu?
- Welke uitlaat is het beste op de 70cc airsal/eurokit?
- Welke cilinders zijn nog meer aan te raden?

Dit bericht is gewijzigd door WestlandMB op 10-10-2014 om 19:57 uur.
 

tsxhunter 10-10-2014 21:14 Print reply

Posts: 9332
als je een airsal zuiger in een dmp cilinder hebt, komt de zuiger idd niet helemaal tot aan boven. kijk even of je iets van een merk kan vinden.
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
ThymTSX 11-10-2014 8:43 Print reply

Posts: 238
Die uitlaat vind ik op een proma lijken. Zelf heb ik een x1361x uitlaat bij 70cc airsall, dat is een uitlaat die standaard onder een duitse tsx heeft gezeten. En verder is een mallossi cilinder ook aan te raden, maar die zijn redelijk prijzig.

Dit bericht is gewijzigd door ThymTSX op 11-10-2014 om 8:44 uur.
 

Dit topic is 3076 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved