Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Carbagerunner Honda MT #17gasdrop problemen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 954 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #68402 - Carbagerunner Honda MT #17gasdrop p...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 5212 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Roggaaa 15-8-2014 23:03 Print topicpost
Posts: 9
Hallo Iedereen,

Ik ben nieuw hier op t forum, omdat ik met een aardig probleempje zit.

Ik doe mee met de carbagerun 2014 brommer editie. Die start 24 augustus en dan gaan we een week naar Engeland. Dit is een rit met ong 500 brommers, maximaal 500ยค waard, minimaal 15 jaar oud en zo creatief mogelijk. Voor meer info even googlen op carbagerun.

Ik heb meerdere brommertjes gehad, Begonnen met een Puch VS50, daarna een Rieju Rs2, Toen kwam er een Volkswagen Golf 1 Cabrio. Voor het praktische een Yamaha Neos. Dus heb de nodige sleutel ervaring.

Nu heb ik voor de Carbagerun ene Honda MT5 gekocht.

Helaas is een paar maanden geleden het hele blok de soep in gedraaid. Nieuw blok + cilinder gekocht. Deze week gemonteerd, maar ik heb een aantal problemen.

- Grootste probleem:
Ik wilde net testen, maar het hele blok lijkt niet te draaien. Zonder cilinder zag ik de krukas gewoon bewegen. Nu krijg ik de kickstart niet rond en als ik hem aan wil duwen blokkeert mijn achterwiel

- Uitlaat pas niet lekker
Heeft er wel eens mooier op gepast.

- Koppelstuk tussen luchtfilter en carburateur past niet


Ik heb alleen een x een heel blok van mn Golf vervangen, maar nog nooit van een brommer. Ik heb ook geen idee waar t aan zou kunnen liggen. Blok hangt er goed in op de 3 ophangpunten.


Ik heb nog een week om hem rijdend te krijgen. Wie heeft er raad. Brommer ontkoppelt / schakelt overigens wel

Foto's:





Oude foto's:


 

mbxrijder 15-8-2014 23:10 Print reply

Posts: 109
Blok uitelkaar halen en controleren en vergelijken met een exploded view van het blok.
Vind je hier vast wel op dit forum.
 
Aprilia RX 50 2003 15-8-2014 23:13 Print reply

Posts: 6711
Is er wel budget?

Misschien dat er een specialist is (hier) die het kan doen.

Ikzelf doe die Honda blokken niet met de belofte dat het in een week klaar is. Maar misschien Jelmer (JB1 hier op het forum) wel.


 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Roggaaa 15-8-2014 23:21 Print reply
Posts: 9
Het liefst natuurlijk zo min mogelijk budget, maar alles is al geboekt. die brommer moet het doen. Een andere optie is er niet :P. Dus dan moet er maar budget voor komen.

Woon in Regio Haaglanden, maar heb de beschikking over een aanhanger, dus kan het hele land door rijden.

Overigens doet de verlichting t ook niet op 1 lampje na.

Het blok dat eronder is gekomen is gereviseerd


Heb ook nog het oude blok
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 16-8-2014 0:00 Print reply

Posts: 8448
Lijkt me dat je zuiger niet wil bewegen in je cylinder. Probeer eens wat 2 takt olie in het bougiegat te gieten, brommer wat schudden, nachtje wachten, in hoogste versnelling brommer duwen.
Als dat niet lukt, kan je het ook met wat wd40 doen ipv 2 takt olie.
Ik zie je luchtslang niet op de foto, maar een te dikke slang kan je met een slangenklem kleiner krijgen dan je denkt.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Roggaaa 16-8-2014 0:23 Print reply
Posts: 9
Klinkt opzich logisch dat de zuiger niet beweegt.

Kan dit in mn ontsteking zitten of cilinder verkeerd gemonteerd? Die heb ik namelijk overgezet van het oude blok ivm een handige stekker aansluiting.

Ook heb ik mn naaldlager gewoon gebruikt, neem aan dat dit ook wel kan.

Ik heb helaas pas zondag weer tijd om er naar te kijken. Waar moet ik op letten als ik de cilinder er vanaf haal wat miss het probleem zou kunnen geven?


 
MaXi-PuCh 16-8-2014 2:17 Print reply

Posts: 1531
(Te) dunne pakkingen gebruikt bij het monteren van cilinder en kop, waardoor de zuiger nu tegen de kop aan drukt ipv op en neer gaat? Zuiger niet verkeerd om gemonteerd?
 
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk
jordi50cc 16-8-2014 13:37 Print reply

Posts: 677
een 80cc blok met 50cc cilinder?

 
JST performance
Cas DT 16-8-2014 13:38 Print reply

Posts: 3131
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
Lijkt me dat je zuiger niet wil bewegen in je cylinder. Probeer eens wat 2 takt olie in het bougiegat te gieten, brommer wat schudden, nachtje wachten, in hoogste versnelling brommer duwen.
Als dat niet lukt, kan je het ook met wat wd40 doen ipv 2 takt olie.
Ik zie je luchtslang niet op de foto, maar een te dikke slang kan je met een slangenklem kleiner krijgen dan je denkt.


Gast, wat een kut advies, en dat van een mod.

Edit pangolopalanga : ik kan wel wat ondersteuning van wat sites er bij halen, maar doe het ook maar zelf hoor.

Dit bericht is gewijzigd door pangolopalanga op 16-8-2014 om 22:07 uur.
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
NS1-Whisperer 17-8-2014 13:41 Print reply

Posts: 2160
Denk inderdaad ook dat je zuiger tegen de kop aan komt. Of je heb de zuiger verkeerd om erin zitten waardoor de zuigerveer in een van de poorten blijft hangen.

Zou ff de cilinder en kop er weer af halen om te controleren.

De zuiger moet met de zuigerveer slotjes richting de inlaat(carburateur)

Als onderblok helemaal gereviseerd is en goed rondgaat hoef je daar niet te kijken.


Anders breng het blokje maar langs als je er niet uitkomt
 
"Risico is extra leven"
JB1 17-8-2014 14:26 Print reply

Posts: 14881
Haal de cilinderkop er even af, als de zuiger dan op en neer gaat zal er een andere cilinderkop moeten komen.

Als ik de carburateur zo zie heb je een 70cc cilinder er op liggen.
Mogelijk heb je een koptikker.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Roggaaa 17-8-2014 16:18 Print reply
Posts: 9
Bedankt voor het advies

Helaas houdt het allemaal op voor mij. Heb vannacht een van mn ribben gebroken. Volgende week reizen met de brommer zit er niet in.

Ik zal als ik weer kan bewegen kijken wat de kop eraf halen geeft
 
JB1 18-8-2014 1:41 Print reply

Posts: 14881
Kun je de bende gewoon kalm aan opbouwen dus, mocht je er niet uitkomen kun je mij altijd een berichtje doen

Ik weet wel het een en ander van die blokjes
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Roggaaa 18-8-2014 15:10 Print reply
Posts: 9
Change of plans,

Ik wil kijken hoever ik kan gaan. Vandaag kan ik alweer aardig bewegen. Even pijlen wat de gevolgen nu zijn als ik onderuit ga oid. Maar wil het toch heel graag proberen.

Helaas zit sleutelen er niet in,
Wie kan mij helpen? Hoeveel zal dit ongeveer kosten en waar moet ik mijn brommerzooitje heen brengen?

PB, reageer hier oid aub als je tijd hebt of nog vragen
 
WestlandMB 18-8-2014 17:30 Print reply

Posts: 1338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Roggaaa
Change of plans,

Ik wil kijken hoever ik kan gaan. Vandaag kan ik alweer aardig bewegen. Even pijlen wat de gevolgen nu zijn als ik onderuit ga oid. Maar wil het toch heel graag proberen.

Helaas zit sleutelen er niet in,
Wie kan mij helpen? Hoeveel zal dit ongeveer kosten en waar moet ik mijn brommerzooitje heen brengen?

PB, reageer hier oid aub als je tijd hebt of nog vragen


Kom zelf uit de lier dus voor mij een kleine afstand... (10km hooguit)

Mocht je ergens niet uitkomen wil ik je wel helpen, heb zelf 2 mb's en een nsr. Voorheen nog een mt5, mtx, kawasaki ar50 en puch gehad. Meerdere malen het blok open gehad en caberateur afstellingen zit inmiddels wel een beetje in me hoofd.

Maar deze week is het hier 'feestweek' dus dat wordt toch al krap. Misschien kan ik een keer op een zondag je helpen

Heb ook nog een vliegwieltrekker en zuigerstop mocht je het nodig hebben.

Wat het kost ligt aan wat er aan moet gebeuren.

Complete motorblok revisie zonder krukas is rond de 65~80 euro aan materiaal. Maar goed dat is bij jou al gedaan.

Voor zo'n carbagerun zou ik kiezen voor een 70cc airsal met een 70cc k-star kop. Dan ben je voor 125 euro klaar bij josdijkman.

Dan heb je nog het liefst een 18mm keihin of 20mm mikunu met spruitstuk nodig. Als je die nog niet hebt zal dat rond de 40 euro kosten. (sproeier met originele filter zal bij 18 keihin rond 95 zijn en bij mikuni 20 rond 125)

Dan nog een passend luchtfilterslang voor het origineel filter dat kost misschien 5 euro.

Uitlaat zal wel goed zijn anders heb ik nog wel een gebruikt uitlaatje wat je voor een euro mag hebben.

Dus mocht je vragen hebben stuur maar een berichtje. Heb alleen weinig tijd.
 
NS1-Whisperer 18-8-2014 17:33 Print reply

Posts: 2160
Je kunt het blokje bij mij afgeven als er niemand anders in de buurt zit.
Als het gewoon een kwestie van verkeerd gemonteerd is, fix ik het wel voor niks voor je.

Ik kom bij omgeving Doetinchem weg
 
"Risico is extra leven"

Dit topic is 5212 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved