Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - CPI SM 80

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 797 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #68365 - CPI SM 80
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2835 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

dodemans 19-7-2014 23:53 Print topicpost
Posts: 6
Hallo allemaal.
Ik heb een CPI SM 50 (80cc) en dit liep als een beest.
Helaas sinds kort heeft hij er geen zin meer in.
Ik moet met slippende koppeling rijden wilt hij een beetje power hebben en in versnelling 6 gaat hij gewoon terug in toeren.
Ik heb de cilinder open gehad en deze zag er Keurig uit! zelfs een nieuwe zuiger in voor Als.
Het hele blok is nagekeken op lekkages maar ook dit had hij niet.
Het blok start direct en kan er direct mee wegrijden , maar om in de powerband te komen moet ik slippende koppeling gebruiken en dat hoefde een tijd geleden niet.

Ik kwam op internet tegen dat de onstekingen van deze am6 Replica blokken erg slecht zouden zijn en snel kapot gaan , maar ik heb wel gewoon vonk en kan rijden..

Hopelijk is er iemand die ooit hetzelfde probleem heeft gehad



Kleine samenvatting over het blok:
AM6 Replica
80cc Airsal (2 maanden oud)
Nieuwe Bobine+Bougiekabel/Bougie
Haalt (met slippende koppeling) een snelle 11500 Toeren
Technigas e-nox uitlaat (2 maanden oud)

De brommer:
http://s28.postimg.o...4_04_23_18_16_04.jpg


Bedankt!

Dit bericht is gewijzigd door dodemans op 19-7-2014 om 23:54 uur.
 

jordi50cc 20-7-2014 0:28 Print reply

Posts: 677
als de ontsteking spoel zwak is kan
het zijn dat de motor belast minder vermogen
geeft
probeer het volgende eens, maak de electrode
afstand van de bougie kleiner (0.20) en
probeer dan eens of je verschil merkt
laat maar even weten wat hij dan doet.


Jordi
 
JST performance
Aprilia RX 50 2003 20-7-2014 8:24 Print reply

Posts: 6711
Is het wel goed afgesteld geweest?

Rookt hij niet een stuk meer?

Een beetje beun, maar wat je kunt doen is even een echte AM6 ontsteking (CDI, vliegwiel en spoelen) pakken. Die hoef je niet eens netjes weg te werken, stopdraad hoef je niet aan te sluiten. Gewoon dat het loopt en alles even vast zit voor een proefrit. Even stukje rijden. Is het dan een stuk beter ben je zeker van een kapotte ontsteking.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
dodemans 20-7-2014 23:18 Print reply
Posts: 6
Heeft helaas niet geholpen door de electrode afstand te veranderen , hij rookt wel wat als hij koud is , eenmaal warm komt er geen rook meer uit de uitlaat, uiteraard wel warme lucht (dit is een nieuwe uitlaat)

De brommer deed het perfect , trok zeer hard op , maar van de een op de anderen dag heeft hij er geen zin meer in , Cilinder is nagekeken en is perfect , caburateur/spruitstuk/luchtfilter is allemaal in orde.
De onsteking geeft ook gewoon vonk en de brommer start direct
 
jordi50cc 20-7-2014 23:58 Print reply

Posts: 677
het kan natuurlijk ook zijn dat hij nu te rijk
staat vanwege het warme weer, wat voor kleur is de
bougie als je hem na een stukje vol gas plots uit zet?

is het probleem ontstaan na het plaatsen van
de nieuwe uitlaat?

Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 21-7-2014 om 0:05 uur.
 
JST performance
dodemans 21-7-2014 9:42 Print reply
Posts: 6
Hij is mooi koffie bruin , ik snap er niks van want met koude en warme start gaat hij direct aan , het blokje klinkt ook mooi. Nee ik heb pas geleden de 80cc gekocht met de uitlaat samen , dit liep direct goed , trok flink op en ging direct naar topsnelheid.

Dit is van de een op de anderen dag ontstaan , ben bang dat er ergens in het blok iets kapot is gegaan
 
-PuchSjonnie- 21-7-2014 15:58 Print reply
Posts: 735
dat komt door die technigas enox, grootste kut uitlaat aller tijden, ik had precies hetzelfde.
 
jordi50cc 21-7-2014 16:19 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dodemans
Hij is mooi koffie bruin , ik snap er niks van want met koude en warme start gaat hij direct aan , het blokje klinkt ook mooi. Nee ik heb pas geleden de 80cc gekocht met de uitlaat samen , dit liep direct goed , trok flink op en ging direct naar topsnelheid.

Dit is van de een op de anderen dag ontstaan , ben bang dat er ergens in het blok iets kapot is gegaan


zou ook slijtage aan de krukaslagers
of bigend kunnen zijn, de lagers van
zo`n cpi (imitatie) am6 zijn zowiezo al
niet zo best volgens mij, en laat staan als
daar een 80cc cilinder op staat te dansen

het blijft lastig op afstand een juiste oorzaak
te vinden, ik zou zeggen haal hem uit elkaar en
onderdeeltje voor onderdeeltje onder de loop nemen

je zou je gasnaald nog een stukje lager kunnen
zetten, kijken hoe hij daar op reageert.



Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 21-7-2014 om 16:32 uur.
 
JST performance
Aprilia RX 50 2003 21-7-2014 16:49 Print reply

Posts: 6711
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jordi50cc
[...]


zou ook slijtage aan de krukaslagers
of bigend kunnen zijn, de lagers van
zo`n cpi (imitatie) am6 zijn zowiezo al
niet zo best volgens mij, en laat staan als
daar een 80cc cilinder op staat te dansen



Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 21-7-2014 om 16:32 uur.


Zijn best goede blokjes, van ontwerp mooier en beter dan echte. Maar jammer van het slechtere materiaal en al helemaal de lagers die om te huilen zijn...

Het kan zijn dat je ergers valse lucht trekt. Misschien zelfs op je krukas keerring.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
dodemans 21-7-2014 22:42 Print reply
Posts: 6
@puchsjonnie , De enox is beter dan de orginele cpi uitlaat.

Bedankt allemaal , dan gaat het blokje uiteen!
 
Aprilia RX 50 2003 22-7-2014 16:50 Print reply

Posts: 6711
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dodemans
@puchsjonnie , De enox is beter dan de orginele cpi uitlaat.

Bedankt allemaal , dan gaat het blokje uiteen!


De enox is sneller, maar zeker niet beter
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.

Dit topic is 2835 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved