Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Kerfstift/spanbus wil niet los

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 625 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #68239 - Kerfstift/spanbus wil niet los
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 4554 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Hyronimus 30-4-2014 11:53 Print topicpost

Posts: 87
Ik ben momenteel de Puch flink aan het opknappen en heb besloten dat de tachometer ook maar eens moest werken.
Alles ligt nu mooi in onderdelen alleen de ankerplaat vormt een klein probleem:

Dat ronde ding in het midden van de foto, waar de telleraandrijving uit de naaf komt. Volgens de onderdelen documentatie is het een kerfstift, een spanbus als ik het artikel over cilindrische verbindingen mag geloven.
Deze stift zit waarschijnlijk al 30 jaar op z'n plek en is niet van plan los te komen.
Heeft iemand een idee hoe dit t best aangepakt kan worden.

Ik dacht er over na om er misschien schroefdraad in te snijden en middels een bout flink te trekken.

Alle suggesties zijn welkom
 
Do you know who I think I am?

Aprilia RX 50 2003 30-4-2014 12:07 Print reply

Posts: 6711
schroefdraad tappen en dan trekken is een optie.
Misschien even een elektrode vastpikken en dan draaien/wrikken.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
4takker 30-4-2014 12:36 Print reply

Posts: 2395
zit hij in een blind gat of heb je aan de andere kant van de ankerplaat ook het gat zitten.

als het gat door lopend is, dan moet je een drijver pakken en hem er uit tikken.

 
Never drive faster then your guardian angel can fly
Hyronimus 30-4-2014 12:48 Print reply

Posts: 87
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 4takker
zit hij in een blind gat of heb je aan de andere kant van de ankerplaat ook het gat zitten.

als het gat door lopend is, dan moet je een drijver pakken en hem er uit tikken.



Het is geen blind gat. En tikken werd werd al snel rammen en hij zit nog steeds muurvast. En ik wil de ankerplaat graag heel houden aangezien ze hooguit nog ergens in Oostenrijk te vinden zijn.
 
Do you know who I think I am?
jordi50cc 30-4-2014 14:26 Print reply

Posts: 677
een paar uur in de vriezer vervolgens eruit
halen en meteen het aluminium warm maken, zo ver
mogelijk van het pennetje af (PAS OP NIET TE WARM!)
voor dat het pennetje de tijd heeft warm te worden
beginnen met tikken.
 
JST performance
Hyronimus 1-5-2014 18:05 Print reply

Posts: 87
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jordi50cc
een paar uur in de vriezer vervolgens eruit
halen en meteen het aluminium warm maken, zo ver
mogelijk van het pennetje af (PAS OP NIET TE WARM!)
voor dat het pennetje de tijd heeft warm te worden
beginnen met tikken.


Tikken werd rammen met een bankhamer maar 't is gelukt.
Nachtje in de vriezer en dan het omliggende metaal opwarmen met een brander.
 
Do you know who I think I am?
jordi50cc 1-5-2014 22:56 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hyronimus
[...]


Tikken werd rammen met een bankhamer maar 't is gelukt.
Nachtje in de vriezer en dan het omliggende metaal opwarmen met een brander.



mooizo!



Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 1-5-2014 om 22:58 uur.
 
JST performance

Dit topic is 4554 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved