Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - honda mtx cilinder

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 585 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #68219 - honda mtx cilinder
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1309 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

PHB 20-4-2014 19:40 Print topicpost

Posts: 536
hallo,

ik heb een mtx-ot aangeschaft en zit nu een hoogtoerige cilinder op en maakt een pokke lawaai daarom wil ik er graag een laag toerige cilinder op zetten met veel koppel onder in tenminste zoveel mogelijk. ik wil niet meer dan 80cc hebben. wie weet nog meer een goeie cilinder? moet wel gietijzer zijn.

gr Haaye
 
honda power

Cas DT 20-4-2014 19:41 Print reply

Posts: 3131
Origineel.
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
PHB 20-4-2014 19:48 Print reply

Posts: 536
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cas DT
Origineel.


origineel 50 en 80 of alleen 80?
 
honda power
Cas DT 20-4-2014 19:49 Print reply

Posts: 3131
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PHB
[...]


origineel 50 en 80 of alleen 80?


80 ja.
R of OT mag je zelf kiezen.
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
Andre jay 20-4-2014 20:39 Print reply
Posts: 78
Op een 50 blok 50
Op een 80 blok 80

Wat heb je nu?
 
2- takt en schakelen heerlijk.
PHB 20-4-2014 21:24 Print reply

Posts: 536
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Andre jay
Op een 50 blok 50
Op een 80 blok 80

Wat heb je nu?


heb nu 50 blok met een 70cc cilinder weet niet welk merk kon ik aan de buiten kant niet vinden maar denk imitatie
maar denk dat ik dat blok compleet verkoop en dan 80 blok koop.
 
honda power
JB1 20-4-2014 21:25 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PHB
[...]


heb nu 50 blok met een 70cc cilinder weet niet welk merk kon ik aan de buiten kant niet vinden maar denk imitatie
maar denk dat ik dat blok compleet verkoop en dan 80 blok koop.


Airsal 70 erop
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
PHB 20-4-2014 22:07 Print reply

Posts: 536
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Airsal 70 erop


erop zetten of zit er volgens jou op?

 
honda power
WestlandMB 20-4-2014 22:25 Print reply

Posts: 1338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PHB
[...]


erop zetten of zit er volgens jou op?



Hij bedoelt erop zetten.

Airsal is een nicaseal cilinder die het meeste koppel levert voor het MTX-OT/MB/MT blok. Ook nog redelijk laagtoerig. Zelf rij ik er ook al jaren mee, prima cilinder.

Als je echt gietijzer wilt dan zou ik voor een HM167 gaan, je ziet ze niet veel meer maar het is het enigste goede als je gietijzer wilt.

Heb ze allebij en met allebij meer als 3000 kilometer mee gereden. De HM167 is beter van kwaliteit, veel minder koppel, haalt 10.500 toeren en kan 80km/u halen.

Airsal is mindere kwaliteit, maar zeker niet verkeerd. De zuiger zou ik wel sneller vervangen. Draait denk maximaal 10.000 toeren (toerenteller is kapot hier), en gewoon veel kracht, dus geen dip meer bij 6.000 toeren.

in combinatie met 18mm keihin lijkt me het prima.

Cilinder die je nu hebt zal misschien een 50/70cc imitatie
Athena en malossi maken ook wel veel toeren, maar rijden meestal rond de 90km/u, de imitatie houd wel op bij 75-80
 
PHB 21-4-2014 0:05 Print reply

Posts: 536
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: WestlandMB
[...]


Hij bedoelt erop zetten.

Airsal is een nicaseal cilinder die het meeste koppel levert voor het MTX-OT/MB/MT blok. Ook nog redelijk laagtoerig. Zelf rij ik er ook al jaren mee, prima cilinder.

Als je echt gietijzer wilt dan zou ik voor een HM167 gaan, je ziet ze niet veel meer maar het is het enigste goede als je gietijzer wilt.

Heb ze allebij en met allebij meer als 3000 kilometer mee gereden. De HM167 is beter van kwaliteit, veel minder koppel, haalt 10.500 toeren en kan 80km/u halen.

Airsal is mindere kwaliteit, maar zeker niet verkeerd. De zuiger zou ik wel sneller vervangen. Draait denk maximaal 10.000 toeren (toerenteller is kapot hier), en gewoon veel kracht, dus geen dip meer bij 6.000 toeren.

in combinatie met 18mm keihin lijkt me het prima.

Cilinder die je nu hebt zal misschien een 50/70cc imitatie
Athena en malossi maken ook wel veel toeren, maar rijden meestal rond de 90km/u, de imitatie houd wel op bij 75-80


oke bedankt voor de uiteg, denk dat ik dan ga kijken weke mooie cilinder van die twee voorbij komt en koop ik 1 van die twee en dan nog een 18mm carburateur.
heb geen idee hoe hard hij kan rijden met deze cilinder want carburateur is niet goed afgesteld, de luchtstelschroef is verdraaid en stationeer schroef is weg. loopt zo alleen tussen de 2000 en 6000 toeren.

iedereen bedankt voor de informatie kan zo eerst weer verder

 
honda power

Dit topic is 1309 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved