Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Risico krukas dood

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 737 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #68163 - Risico krukas dood
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 4089 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Dman 29-3-2014 19:42 Print topicpost
Posts: 52
Goeiedag mensen,

Ik zit voor mezelf uit te zoeken of het nodig is mijn brommer te voorzien van een hogere kwaliteits-krukas. Velen zeggen dat de standaard am6 krukassen niet goed de snellere set-ups aankunnen. Komt het nou werkelijk voor (bij meer mensen) dat zo'n krukas doormidden knapt/big-end kapot gaat enz... Ik kan me dat namelijk moeilijk voorstellen. Wat raden jullie mij aan? Set-up wordt:
Gilardoni 74cc
yasuni r2
17.5mm carb
Misschien hpi, als dit pas te maken valt van Honda NSR --> AM6, weet iemand welke aanpassing precies verricht moeten worden?

mvg Dennis

Dit bericht is gewijzigd door Dman op 1-4-2014 om 13:05 uur.
 

Aprilia RX 50 2003 29-3-2014 20:34 Print reply

Posts: 6711
Het bigend en de drijfstang van de std krukas is vooral niet minder dan doppler enz.
Het zwakke punt is de as aan de vliegwiel kant, wanneer je hoog in de toeren heen en weer schiet breekt de astap af. Met een DR80 enz wil het prima.
Dat hij breekt komt door de toerentallen en de massa traagheid van het vliegwiel, niet door de kracht van de zuiger.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Dman 29-3-2014 21:17 Print reply
Posts: 52
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
Het bigend en de drijfstang van de std krukas is vooral niet minder dan doppler enz.
Het zwakke punt is de as aan de vliegwiel kant, wanneer je hoog in de toeren heen en weer schiet breekt de astap af. Met een DR80 enz wil het prima.
Dat hij breekt komt door de toerentallen en de massa traagheid van het vliegwiel, niet door de kracht van de zuiger.



Dus theoretisch gezien, als ik met hpi ga rijden, is het risico een stuk kleiner dat er iets mis gaat?
 
melvin_dt 29-3-2014 23:35 Print reply

Posts: 279
http://www.opvoeren....003-2010/rito-krukas super krukasje voor het geld als er iets misgaat kan het je de cili costen dus beter iets meer uitgeven dan weet je dat het goed zit
 
Aprilia RX 50 2003 29-3-2014 23:47 Print reply

Posts: 6711
hoeveel km heeft je ori krukas er op zitten?
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Dman 31-3-2014 8:40 Print reply
Posts: 52
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
hoeveel km heeft je ori krukas er op zitten?


ik weet niet precies hoeveel km de ori erop heeft zitten, de km-teller werkt niet. Die gaat telkens kapot. ik schat 'm op 10 000km.
 
ts50cc 1-4-2014 0:20 Print reply

Posts: 353
jij had toch die hele snelle nsr in honda cr frame toch
 
Zonder smering loopt alles naar de tering!
Dman 1-4-2014 9:09 Print reply
Posts: 52
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ts50cc
jij had toch die hele snelle nsr in honda cr frame toch


Ja klopt, frame heb ik verkocht en blok bewaar ik.
 
Aprilia RX 50 2003 1-4-2014 9:30 Print reply

Posts: 6711
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dman
[...]


ik weet niet precies hoeveel km de ori erop heeft zitten, de km-teller werkt niet. Die gaat telkens kapot. ik schat 'm op 10 000km.


geen gekke km stand nog. In princiepe moet het kunnen, de gila is niet heel erg hoogtoerig. Als je verwacht er veel mee te zullen racen/flink aan het gas hangen zou ik een Rito of Metrakit asje nemen. Doppler ben ik zelf niet zo weg van.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Dman 1-4-2014 13:04 Print reply
Posts: 52
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


geen gekke km stand nog. In princiepe moet het kunnen, de gila is niet heel erg hoogtoerig. Als je verwacht er veel mee te zullen racen/flink aan het gas hangen zou ik een Rito of Metrakit asje nemen. Doppler ben ik zelf niet zo weg van.


oke mooi. Het is eigenlijk een Italkit 74cc, maar dit is hetzelfde toch? ik heb een yasuni r2 uitlaat erbij gekocht, vandaag binnen gekregen. Hoe zit het met de aansluiting op de cilinder? de Binnendiameter van de cilinder is groter dan uitlaat. Moet ik hier een busje bij hebben oid?

 

Dit topic is 4089 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved