Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Viergasmeting

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 904 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #68073 - Viergasmeting
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 4177 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

renewelten 4-2-2014 15:15 Print topicpost
Posts: 64
Kun je op een tweetakt motor een goede viergasmeting uitvoeren? Om bijvoorbeeld je afstelling te verfijnen?
 
/

ThymTSX 4-2-2014 15:43 Print reply

Posts: 238
Ja met een lambdasonde in je uitlaat.
 
Derbi-Olaf 4-2-2014 17:54 Print reply

Posts: 14999
nope

Geen goede iig

Lambdasonde koekt dicht (2t olie)

Mengselverhouding gaat gekke dingen doen(er komt immers vers mengsel bij een 2t in de uitlaat)...


Dan kan je je beter bezig houden met de uitlaatgastemperatuur, is nog goedkoper ook

EDIT:

Ow wacht ff, 4gasmeting, niet lambdameting, was in de war door bovenstaande post

Kan je ook vergeten, heb je niks aan

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 4-2-2014 om 17:55 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
renewelten 4-2-2014 18:15 Print reply
Posts: 64
maar de brandstof lucht verhouding moet toch het zelfde zijn. 14 liter lucht op een liter benz. dus als je met apparaat de lambda meet? kan dat wel?

 
/
.luuk 4-2-2014 18:24 Print reply

Posts: 1483
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: renewelten
maar de brandstof lucht verhouding moet toch het zelfde zijn. 14 liter lucht op een liter benz. dus als je met apparaat de lambda meet? kan dat wel?




ja joh?, 14 liter lucht op een liter benzine?
 
renewelten 4-2-2014 18:38 Print reply
Posts: 64
wat is het dan volgens jou

 
/
Cas DT 4-2-2014 19:01 Print reply

Posts: 3131
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: renewelten
wat is het dan volgens jou



14,7 kg lucht op 1 kg benzine. Dat is een ideale lucht-brandstof verhouding. (stoichiometrisch)
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
NS1-Whisperer 4-2-2014 19:20 Print reply

Posts: 2160
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cas DT
[...]


14,7 kg lucht op 1 kg benzine. Dat is een ideale lucht-brandstof verhouding. (stoichiometrisch)


Je haalt me de woorden uit de mond
 
"Risico is extra leven"
Aprilia RX 50 2003 4-2-2014 19:37 Print reply

Posts: 6711
14 liter lucht 1 liter brandstof zou betekenen (even uitgaande van 50 cc en 100% vulling voor het gemak):
0.00357 liter benzine per omwenteling.
bij 8000 rpm is dat 28 liter benzine per minuut.

verander het in KG'en en je komt aardig in de buurt.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Cas DT 4-2-2014 19:42 Print reply

Posts: 3131
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
14 liter lucht 1 liter brandstof zou betekenen (even uitgaande van 50 cc en 100% vulling voor het gemak):
0.00357 liter benzine per omwenteling.
bij 8000 rpm is dat 28 liter benzine per minuut.

verander het in KG'en en je komt aardig in de buurt.


Tang, varken.

28 liter benzine per minuut.
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
Aprilia RX 50 2003 4-2-2014 20:46 Print reply

Posts: 6711
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cas DT
[...]


Tang, varken.

28 liter benzine per minuut.


Om even aan te tonen dat eenheden erg belangrijk zijn

14 liter lucht - 1 liter benzine
is heel wat anders dan
14 kg lucht - 1 kg benzine
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Cas DT 4-2-2014 21:15 Print reply

Posts: 3131
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


Om even aan te tonen dat eenheden erg belangrijk zijn

14 liter lucht - 1 liter benzine
is heel wat anders dan
14 kg lucht - 1 kg benzine


Meen je.
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
Derbi-Olaf 5-2-2014 3:26 Print reply

Posts: 14999
met de 4gastester kan je alleen stationair/onbelast meten.

En dat zegt helemaal niets over hoe dat ding loopt aangezien het als je hem gebruikt constant vollast draait.

Stoichiometrisch is het idd Lambda1 wat je wil draaien. Echter is dat het ideale getal kwestie uitstoot.

Wil je vermogensgericht gaan werken moet je dan weer net eerder 0.9-0.95 gaan draaien. Wil je zuinigheidsgericht draaien moet je het rond de 1.1 zoeken
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Cas DT 5-2-2014 6:52 Print reply

Posts: 3131
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
met de 4gastester kan je alleen stationair/onbelast meten.

En dat zegt helemaal niets over hoe dat ding loopt aangezien het als je hem gebruikt constant vollast draait.

Stoichiometrisch is het idd Lambda1 wat je wil draaien. Echter is dat het ideale getal kwestie uitstoot.

Wil je vermogensgericht gaan werken moet je dan weer net eerder 0.9-0.95 gaan draaien. Wil je zuinigheidsgericht draaien moet je het rond de 1.1 zoeken


Voor vermogen dacht ik 0.8?
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
De Schout 5-2-2014 9:04 Print reply
Posts: 5326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cas DT
[...]


Voor vermogen dacht ik 0.8?


Atmosferisch rond de 0.9

turbo mag (moet) rijker om het heel te houden.
 
tune tweak fiddle bang bummer
Mark300 5-2-2014 9:34 Print reply
Posts: 440
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
14 liter lucht 1 liter brandstof zou betekenen (even uitgaande van 50 cc en 100% vulling voor het gemak):
0.00357 liter benzine per omwenteling.
bij 8000 rpm is dat 28 liter benzine per minuut.

verander het in KG'en en je komt aardig in de buurt.


Zou dan dus 392 liter lucht per minuut zijn?
Zeg maar vaarwel tegen de wereld
 
If there exist no possibility of failure, than victory is meaningless

Dit topic is 4177 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved