Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen topic deel 51"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 878 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #68032 - "Kleine vragen topic deel 51"
Pagina 26 van 45
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 25, 26, 27 ... 43, 44, 45Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 50748 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Aprilia RX 50 2003 12-8-2014 9:29 Print reply

Posts: 6738
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Denno94
Goedenavond,

Ik heb even een vraagje.
Heeft iemand ervaring met cilinder voor een am6 blok van het merk P2R ?
ben er wel benieuwd naar omdat ik er 1 voor goedkoop kan krijgen.


Ik heb ze aan een stuk of 10 mensen al verkocht en heb er nog. Geen klachten gehad in ruim 2 maanden tijd dus ze zijn gewoon goed. De verste heeft al 5000 km gelopen zonder klachten.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Aprilia RX 50 2003 12-8-2014 9:29 Print reply

Posts: 6738
Aan de VAG kenners onder ons:

Ik heb een Ibiza 1.4 uit '94. Nu blijven de alarmlichten branden waardoor dus ook de accu leegloopt.
Voordat ik vanalles ga knooien wil ik eerst even vragen of dit een bekend probleem is en misschien zelfs met een bekende oplossing.
Wat misschien ook mee telt is dat de eerste eigenaar er een aftermarket alarm op heeft laten zetten. Deze kan ik aan en uit doen met de sleutel op afstand. Op het kastje zelf zit een sleutelgat waarvan ik geen sleutel heb.

Dit probleem ontstond vrijdag 2 weken terug, de dag dat ik op vakantie ging dus heb de accupool er maar afgetrokken en besloten dat het voor na de vakantie was.

Wat ik zelf al geprobeerd en gezien heb:
- De alarmlichten blijven knipperen. Wanneer ik ze handmatig aanzet met het knopje blijven ze vast branden (heel licht knipperend). Als ik de knipperlichtfunctie gebruik blijft de kant die ik aanstuur vast branden (ook een beetje knipperend).
- De lampjes op het dashbord voor knipperen functioneren niet en ook het rode lampje voor de alarmlichten gaat niet branden als ik die inschakel.
- Als ik de zekering van de knipperlichten (17 meen ik) er uit trek blijft het probleem alleen reageert de auto niet op knipperlicht gebruik (logisch), maar dan gaan de lampjes op het dashbord wel weer branden wanneer ik de knippers of alarmlichten gebruik.

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 12-8-2014 om 9:36 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Juan el Pendejo 12-8-2014 9:49 Print reply
Posts: 6
Klinkt als een massa probleem....

of misschien ergens vocht of sluiting...
 
mbxrijder 12-8-2014 12:17 Print reply

Posts: 109
Gewoon dat alarm eruit knippen.
Zal wel een cheap ding zijn.
Misschien dat een deursensor of motorkap of kofferbaksensor hapert.

 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 12-8-2014 12:36 Print reply

Posts: 17931
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mbxrijder
Gewoon dat alarm eruit knippen.
Zal wel een cheap ding zijn.
Misschien dat een deursensor of motorkap of kofferbaksensor hapert.




Waar heb jij t over? De alarmlichten zijn gewoon als alle 4 de knipperlichten knipperen


Erwin, meestal hebben die hokken ergens een module zitten die de knipper en alarmlichten regelt. Dit is los of zit in de knop van de alarmlichten. Daar zou ik t gaan zoeken.

Evt je richtingaanwijzerhendel gaar

Mn zus had laatst ook zoiets met dr polo
 
Aprilia RX 50 2003 12-8-2014 16:02 Print reply

Posts: 6738
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mbxrijder
Gewoon dat alarm eruit knippen.
Zal wel een cheap ding zijn.
Misschien dat een deursensor of motorkap of kofferbaksensor hapert.



Deur, motorkap en kofferbak sensor heb ik niet.
Alarm is aftermarket, maar ik weet niet wat er gebeurd als je de kabel doorknipt, wie weer zit hij verbonden met de startonderbreker.

@Thijs: Wat ik wel gek vind is dat de lampen continu gaan branden als ik de schakelaar zelf bedien. Ook als ik de hendel bedien blijft de kant die ik bedien volcontinu branden ipv knipperen.

Weet iemand misschien wat er tussen knop en lamp zit?

Knopje wordt bekrachtigd, gaat dit dan direct naar knipperrelais of eerst nog ergens anders langs?
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
mbxrijder 12-8-2014 17:18 Print reply

Posts: 109
Wat ook een optie is dat je stuurhendels de contacten ervan vervuild zijn.
Even stuur eraf halen en schoonmaken.
Controleer ook achter je zekeringkast of de aarde(bruine kabels) niet aan verbranden zijn in de kast zelf dat geeft ook enorm veel storing.
Gewoon alles nalopen kan nooit zoveel zijn maar knip de kabels van het alarm niet zomaar ertussen vandaan dan werkt er niks meer uiteraard.
 
Aprilia RX 50 2003 12-8-2014 17:41 Print reply

Posts: 6738
Oke heb de accu kabel er weer op gedaan (was eindelijk droog hier). En verrek de storing was weg. Wel was de accu te leeg om te starten, maar dat kan kloppen gezien de alarmlampen nog best wel even hebben gebrand.

Ik ga iig even bij die aarde draden zien te komen wie weet wat ik vind.

Verder zou ik bij het stuur heel raar vinden. Dat verklaard niet waarom ze blijven knipperen maar wel reageren op de knoppen toch?

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 12-8-2014 om 17:42 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 12-8-2014 19:26 Print reply

Posts: 8766
Als je de zekering van de knipperlichten er uit hebt gehad, en de bedieningsknoppen werkten toen niet, maar het probleem bleef bestaan, zit het probleem dus in een storing of in het alarm. Ik zou de bedrading van de knipperlichten volgen, en kijken of de bedrading in geode staat is en of het alarm er nergens bij hangt.
Heb je de sirene al horen gaan...want soms wordt die gewoon afgeknipt om een probleem op te lossen...en blijft dat probleem dus storingen aansturen.
De bedrading die je moet checken is die na de zekering, omdat bij uittrekken van de zekering het probleem bleef.
Je kan ook één voor één ook de andere zekeringen uittrekken, te beginnen met deze van het alarm, en kijken of de storing ophoudt; zoja zit er dus daar ook een 'spoor' naar de fout te vinden.


 
Sorteerstraat 1, PTSD 69 Bergen Met Zooi
Aprilia RX 50 2003 12-8-2014 19:34 Print reply

Posts: 6738
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
Als je de zekering van de knipperlichten er uit hebt gehad, en de bedieningsknoppen werkten toen niet, maar het probleem bleef bestaan, zit het probleem dus in een storing of in het alarm. Ik zou de bedrading van de knipperlichten volgen, en kijken of de bedrading in geode staat is en of het alarm er nergens bij hangt.
Heb je de sirene al horen gaan...want soms wordt die gewoon afgeknipt om een probleem op te lossen...en blijft dat probleem dus storingen aansturen.
De bedrading die je moet checken is die na de zekering, omdat bij uittrekken van de zekering het probleem bleef.
Je kan ook één voor één ook de andere zekeringen uittrekken, te beginnen met deze van het alarm, en kijken of de storing ophoudt; zoja zit er dus daar ook een 'spoor' naar de fout te vinden.




Alarm is niet gezekerd, is aftermarket en volgens mij gewoon ergens bij op geknoopt. Zijn er ook zekeringen die er absoluut niet uit mogen?
De sirene heb ik al wel gehoord, alsof de wereld vergaat met dat klere ding.

Verder is het probleem nu (tijdelijk) weg. Dus weinig na te checken behalve gesmolten kabels.
Misschien heeft het toch in het alarm gezeten en is die gereset na het opnieuw aansluiten van de accupool.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
koetjeboe91 12-8-2014 20:25 Print reply

Posts: 2096
klinkt meschien raar maar controleer de kabels die naar je deuren gaan eens. deze willen nog wel eens breken met de leukste problem als gevolg.
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
Aprilia RX 50 2003 12-8-2014 21:28 Print reply

Posts: 6738
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koetjeboe91
klinkt meschien raar maar controleer de kabels die naar je deuren gaan eens. deze willen nog wel eens breken met de leukste problem als gevolg.


Die zitten er niet, dus dat zal het niet zijn.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 12-8-2014 21:39 Print reply

Posts: 8766
[url]http://www.wikihow.com/Shut-Off-a-Car-Alarm-That-Won't-Quit[/url]

Hier toch wat handige tips om de zekering te vinden en je alarm te resetten.
Je kan elke zekering uittrekken, maar direct terug inpluggen is wel zo handig en bvb voor de ventilator toch wel meer safe.
Als de storing blijft duren, wordt het dus foutzoeken.
 
Sorteerstraat 1, PTSD 69 Bergen Met Zooi
Aprilia RX 50 2003 12-8-2014 21:58 Print reply

Posts: 6738
Het lijkt erop dat de accu lostrekken heeft geholpen, al snap ik niet hoe hij in storing is gegaan, want de sirene ging n iet af en het alarm is nu zeker een half jaar er niet op geweest. Ik ben dus bang dat er meer aan de hand is.

De tip van bedrading achter de zekeringkast ga ik nog wel even proberen, meer kan ik preventief niet doen denk ik.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Juan el Pendejo 12-8-2014 22:04 Print reply
Posts: 6
Massa...

tjek voor corrosie ed, in mijn oude ibiza diesel had ik ook een massa probleem en bij gingen spontaan de achteruitrijlichten aan...

ff met een goeie megger de massa doormeten...
 

Dit topic is 50748 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 26 van 45
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 25, 26, 27 ... 43, 44, 45Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved