kenny77 |
17-12-2013 18:15 |
Posts: 29286 |
Als je hem puur voor de verkoop op aan het knappen bent, zou ik hem wel origineel maken.
Als je er iets aparts van maakt kan hij meer waard worden. Maar moet je ook maar net iemand vinden die het mooi vind.
|
|
|
|
NS1-Whisperer |
17-12-2013 20:44 |
Posts: 2160 |
Je zou het kappenwerk ook geheel in glans zwart oid spuiten. Dan kan de koper er zelf wat stickers naar wens op plakken en heb je een nette fiets!
|
|
"Risico is extra leven" |
|
der Chef |
17-12-2013 20:57 |
Posts: 3265 |
Zwart is vaak een afknapper, veel schadebrommers of beun dingen worden zwart gespoten.
Origineel brengt het meeeste weer of anders iets unieks zoals in moto gp kleuren.
|
|
|
|
NS1-Whisperer |
17-12-2013 21:05 |
Posts: 2160 |
Ik zou in ieder geval niet het duurste aan lak/sticker werk erop zetten. Dat krijg je bij verkoop 9 van de 10 keer niet terug...
|
|
"Risico is extra leven" |
|
jesse97 |
18-12-2013 15:45 |
Posts: 71 |
Zwarte brommers verkopen ook wat minder, tenminste dat lijkt zo op marktplaats. Mijn brommer is van zichzelf al zwart en de originele stickers zijn ook niet te betalen, daarom dacht ik: of 1 kleur met een paar kleine stickers of een stickerset erop maar dan moet hij dat verschil aan spuitkosten ook meer opbrengen.
Heb wel een leuke site gevonden voor de stickers:
http://www.motorbike...toren-yamaha-replica
Hier heb je van verschillende race-motoren de stickersets alleen moet je de brommer meestal wel meerkleurig spuiten.
Laat maar horen of er wat tussen zit wat er misschien voor kan zorgen dat het een leuke en unieke brommer wordt. Zelf vind ik de rossi natuurlijk erg mooi maar deze moet je dan in 3 kleuren spuiten en erg precies dus dat is eigenlijk geen optie.
Ik hoor het wel.
alvast bedankt voor het meedenken
|
|
|
|
JB1 |
18-12-2013 15:47 |
Posts: 14881 |
Brommers leveren sws al geen hol meer op.
Beste is originele kleuren, dan verkoop je hem het snelste.
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
Muller295 |
18-12-2013 17:19 |
Posts: 337 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JB1
Brommers leveren sws al geen hol meer op.
Beste is originele kleuren, dan verkoop je hem het snelste.
Idd origineel, donkerblauw kan ook wel denk ik...
|
|
|
|
kenny77 |
18-12-2013 18:53 |
Posts: 29286 |
Zwart met gouden velgen lijkt me wel leuk staan. En is ook nog simpel en goedkoop te maken.
Dan is hij niet zo drastisch veranderd, maar toch net even anders.
Eventueel een paar mooie stickers / lijnen erop maken. (niet zo'n 13 in dozijn stickers)
|
|
|
|
jesse97 |
9-1-2014 15:46 |
Posts: 71 |
ik zit nu in een tentamenweek maar ga daarna kappen schuren en spuit hem dan waarschijnlijk zelf mat-zwart met spuitbussen. Ik zou hem eerst laten spuiten maar die persoon vroeg alleen al 225.- voor verf kosten dus zonder man uren en dat leek me een beetje veel. Heb gelezen dat je zolang je een de kappen goed voorbereid en rustig de tijd neemt nog wel een mooi resultaat kan krijgen met motip spuitbusjes. Weet neet of dit klopt misschien dat iemand hier ervaring mee heeft?
Mocht iemand die dit leest iets hebben ik kan wel spuiten en heb hier het juiste materiaal voor en dat voor een redelijke prijs dan hoor ik het graag
iedereen bedankt voor het meedenken en mocht je nog ideeën hebben noem ze maar kan er altijd over nadenken
|
|
|
|
ChielTZR |
9-1-2014 16:28 |
Posts: 6016 |
als je hem zelf gaat spuiten met spuitbussen kun je er (gesproken over de waardestijging van de brommer en tijd/geld wat je er insteekt) beter niks aan doen.
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
Cas DT |
9-1-2014 16:33 |
Posts: 3131 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
als je hem zelf gaat spuiten met spuitbussen kun je er (gesproken over de waardestijging van de brommer en tijd/geld wat je er insteekt) beter niks aan doen.
Dat^
Ik koop liever een originele brommer/motor met kuipschade dan een lelijk matzwart overgespoten hok. No offence.
|
|
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller! |
|
jesse97 |
9-1-2014 19:00 |
Posts: 71 |
dat is juist het probleem ik heb hem dus als opknapper gekocht en de vorige eigenaar heeft er wat krassen opgemaakt. Vervolgens heeft hij een spuitbus gepakt en er over heen gespoten. Dus zonder voorbehandeling waardoor er allemaal druipers op zitten, kleur verschil, en op de tank zo`n huidje. Kortom het ziet er echt niet uit en aangezien ik wel iets wil verkopen wat goed is en er ook een beetje netjes uitzie vond ik dat hij opnieuw gespoten moest worden en ik heb al een aantal kappen geschuurd dus is er jammer genoeg geen terugweg meer.
|
|
|
|
der Chef |
9-1-2014 19:15 |
Posts: 3265 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jesse97
dat is juist het probleem ik heb hem dus als opknapper gekocht en de vorige eigenaar heeft er wat krassen opgemaakt. Vervolgens heeft hij een spuitbus gepakt en er over heen gespoten. Dus zonder voorbehandeling waardoor er allemaal druipers op zitten, kleur verschil, en op de tank zo`n huidje. Kortom het ziet er echt niet uit en aangezien ik wel iets wil verkopen wat goed is en er ook een beetje netjes uitzie vond ik dat hij opnieuw gespoten moest worden en ik heb al een aantal kappen geschuurd dus is er jammer genoeg geen terugweg meer.
Wat is de originele kleur?
|
|
|
|
jesse97 |
9-1-2014 19:22 |
Posts: 71 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: der Chef
[...]
Wat is de originele kleur?
De glanzend zwarte uit 2007 dus met een rode `derbi` sticker op de onderste kap en de grijze met geel dacht ik `gpr 50` ofzo. Maar gewoon glanzend zwart, maar ik las op internet dat het vrij lastig was omhem mooi glanzend te krijgen met spuitbussen
|
|
|
|
der Chef |
9-1-2014 19:54 |
Posts: 3265 |
Wil best, denk nog even na over je kleur want mat zwart verkoopt niet.
Dit bericht is gewijzigd door der Chef op 9-1-2014 om 19:55 uur.
|
|
|
|