Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Vliegwiel mt/b/x/nsr 50&80cc allemaal het zelfde

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 803 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #6799 - Vliegwiel mt/b/x/nsr 50&80cc allema...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2059 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Joost 27-12-02?21:26 Print topicpost
Posts: 1108
In tegenstelling tot wat iedereen hier op et forum blaat zijn alle honda vliegwielen het zelfde.

Ik heb vanavond ff me afgedraaide mbx vliegwiel ff uitgeprobeerd op me mt, en huppa geen enkel probleem. Bij nadere inspectie blijkt ook dat de magneten op exact de zelfde plek zitten tov de spie. Alle andere vliegwielen die ik heb liggen zijn ook het zelfde (4 verschillende).

Weer een forum fabel ontkracht ..


[Dit bericht is ge-edit door Joost op 28-12-02 00:33]
 
It is going to be a Endless summer...

SIWWN 27-12-02?22:44 Print reply
Posts: 7079
Qua uiterlijk zit er soms nog wel verschil in volgens mij..

Maar ze lopen op alle vliegwielen
 
jeroen 27-12-02?23:05 Print reply

Posts: 15066
lijkt me ook logisch eigenlijk.

Tis in principe ook hetzelfde blok.
In principe zeg k he !
 
Blorn 27-12-02?23:51 Print reply

Posts: 13825
zie je nou wel dat ik een mb onsteking (en vliegwiel) op mn nsr had
 
Rene 27-12-02?23:52 Print reply
Posts: 2573
als ik ze naast elkaar houd zie ik toch dat de magneten anders zitten, zal straks nog eens kijken.

 
24 uur in een dag, 24 bierflesjes in een krat, toeval? / Fairings are for homosexuals
Hans F 28-12-02?11:44 Print reply
Posts: 4326
dan is de stand van de grondplaat (dus de plaats voor de bevestiging van de boutjes in het blok) in een nsr/mtx-sh/mbx blok anders. Er moet namelijk iets anders zijn, omdat bij een mb/t blok de cilinder voorover held.
 
Blukaap 28-12-02?12:58 Print reply

Posts: 10008
Spie kan ook anders zitten, maar die is volgens mij hetzelfde.

En ik heb ook vliegwielen gehad waarbij de magneten anders stonden dan normaal.

Maar m'n MT had ook zo'n NSR vliegwiel en liep daar goed mee.
 
Bastila is lief
De Schout 28-12-02?14:38 Print reply
Posts: 5327
ben er toch zeker van dat er verschil in de vliegwielen zit hoor
 
tune tweak fiddle bang bummer
MBBBBBB 28-12-02?18:05 Print reply
Posts: 2340
Ik ben benieuwd wat dan het verschil is!
want ergens moet toch 6v meer opgewekt worden?
ik had wel idee dat spoelen groter waren.. maar dat was al niet zo dacht ik toen ik later naar mt ontsteking keek.. niet vergeleken eigenlijk... ik zal me nsr vliewiel wel ff naast me mt ligge.. ff kijke
 
Blukaap 28-12-02?18:20 Print reply

Posts: 10008
Verlichtingsspoelen zijn exact hetzelfde, het spanningsverschil wordt pas bepaald door je spanningsregelaar of lichtweerstand en accu.
 
Bastila is lief
Hans F 29-12-02?13:27 Print reply
Posts: 4326
het gaat helemaal niet om het spanningsverschil, maar om het verschil in ontstekingstijdstip ivm andere (meer vooroverhangende stand bij mt/b blokken) cilinder. Spanningsverschil komt gewoon door andere spanningsregelaar.
 
Hier_ben_ik - Administrator 30-12-02?08:53 Print reply

Posts: 8499
mt/nsr vliegwielen zijn echt wel verschillend hoor... (en ik weet het ZEKER, met een MT vliegwiel maakt men mtx maar 6000 toeren, met een MTX-sh (nsr) vliegwiel gewoon 12000+.. zit toch wel wat verschil in... kijk maar is aan de onderkant hoe de magneten staan t.o.v. de spiebaan...
 
Members zijn vervelend :-|
barry 30-12-02?10:52 Print reply

Posts: 7387
ik ben het niet met joost eens,

mijn mtx sh vliegwiel is aan de buitenkant erg verroest (Doet het nog steeds goed hoor btw)
dus dacht ik van laat ik die van mijn mt er eens op zetten. die zag er wel mooi uit. maar die kwam dus niet boven de 5000rpm uit! toen we de mtx sh vliegwiel er op gedaan en toen maakte hij gewoon weer 11000rpm!

dus na mijn mening zit er wel degelijk verschil in. heb ze alleen nooit naast mekaar gehouden om te vergelijken.
 
He?
Neonlampje 30-12-02?11:57 Print reply

Posts: 14825
Ik heb hier al vaker over in discussie gezeten...
Mensen die beweerden dat ze perse een mtx of een mbx of weetikveel wat voor vliegwiel nodig hadden... dit is gewoon dikke bullshit, echt... het enige wat bij al die brommers verschillend is, is de hoek van de grondplaat, deze heb ik zelf nog vastgestelt bij een mtx, een nsr en een mt.. de mtx-sh en nsr staan onder zelfde hoek, de mtx-ot en mt onder een andere...
Het ligt dus niet aan de magneten.

Verder ben ik ook van mening dat die 2?3mm tussen de magneten niet voldoende is voor een trigger-puls, maar wel om het signaal een beetje op te krikken.. de trigger heeft volgens mij een soort trappetje als je hem aan de osciloscoop hangt, de eerste puls zal dus niet perse rond TDP gegeven worden.. En dat is het rare.. ik vat dr nix van
 
Joost 30-12-02?18:07 Print reply
Posts: 1108
Bij alle kruk-assen zit de spie op TDC... De stand van de cilinder heeft zowie zo niks te maken met onstekings tijdstip. De grond plaat zit bij een nsr/mbx idd wel anders. Ik heb nog ff beter gekeken en het lijkt er idd op dat het nsr vlieg wiel de magneten een paar graden eerder heeft staan..

Echter als je hem op een mt zet en de onsteking goed afsteld loop het perfect.. Daarna heb ik het mt vliegwiel ook op de mbx geschroeft en dat liep ook goed..

Der zit dus wel verschil in, meschien dat het idd problemen geeft als je hem op een uitgeveilde gronplaat zet..
 
It is going to be a Endless summer...
erikrulezz 30-12-02?21:52 Print reply
Posts: 382
ik heb een keer een 80 vliegwiel geprobeert op mijn nsr en daar reed ie ongeveer 30 mee. de magneten zitten ook anders.

er word ook wel eens gezegd dat een 80 vliegwiel lichter is maar dat is ook niet zo. ik heb ze gewogen en ze zijn exact even zwaar
 

Dit topic is 2059 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved