Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - honda mb vibratormodus uitzetten?(trilt erg)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1097 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #67889 - honda mb vibratormodus uitzetten?(t...
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 7736 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Audioholic 14-10-2013 18:00 Print topicpost
Posts: 330
nouja. simpel gezegd, ik tril dus van mijn mb af

dingen gecheckt: balansas,krukas, blokbouten,kopbout,en alles goed/vast


des te hoger in de toeren, des te meer die trilt,en volgens mij verlies ik aardig wat vermogen door het trillen,buiten het feit om dat het niet fijn is
met een getunede ori 80 nergens geen last van.



WAAR kan k verder zoeken?

125 athena tuned
hpi,met strobo afgesteld
28 mikuni TM,
homoet
 
The life is to short to listen to slow music (H)

jelmer stobbe 14-10-2013 18:16 Print reply
Posts: 50
blok lagers nog goed? blok goed vast?
 
derbi's, rest afval van honda's
Audioholic 14-10-2013 18:18 Print reply
Posts: 330
jup
jup


lagers slecht = ook trillen met de 80. terwijl de zuiger van de 80 zwaarder is dan die van de 125..
 
The life is to short to listen to slow music (H)
PRO TUNING 14-10-2013 18:54 Print reply

Posts: 4000
Balansas er uit en krukas balanceren
 
Aprilia RX 50 2003 14-10-2013 18:59 Print reply

Posts: 6717
hij geeft wel grotere klappen bovenop die 125 zuiger.

weet je zeker dat alles goed vast zit?

zo'n mb frame is niet zo stug, misschien een ringetje tussen t blok en t frame zodat je t wat steviger aan kan trekken en het frame wat meer stijfheid overhoudt.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
WestlandMB 14-10-2013 19:12 Print reply

Posts: 1338
koppeling ?
 
Audioholic 14-10-2013 19:25 Print reply
Posts: 330
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Balansas er uit en krukas balanceren


als k dat wil ga doen dan blijft er niks van de as over. en helemaal niks qua stevigheid/carterdruk, plus onmeunig veel werk


ja goed, grotere klappen,maar zo erg trillen als dit.

jup,vandaag alles nagelopen,incl acherbrug ect, alles zit goed strak aangedraaid




@westlandMB :als t de koppeling was, dan merkte ik het ook bij de 80 (roterende massa), wel goed gedacht maar ik heb daar niks aan verandert


t echte trillen begint pas rond de 5 a 6000 toeren, daaronder is t "normaal" zegmaar

ik zal zo wel weer ff de boel nalopen.laat t straks wel weten
 
The life is to short to listen to slow music (H)
jordi50cc 14-10-2013 20:01 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Balansas er uit en krukas balanceren


hier sluit ik mij deels bij aan

hoe heb je de krukas gecontroleerd op het oog?

Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 14-10-2013 om 20:30 uur.
 
JST performance
K.H.S TUNING 14-10-2013 20:36 Print reply

Posts: 162
kijk maar es of je geen koptikker hebt denk et namelijk wel had ik ook.
 
JB1 14-10-2013 20:37 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puchpower90
[...]


als k dat wil ga doen dan blijft er niks van de as over. en helemaal niks qua stevigheid/carterdruk, plus onmeunig veel werk


ja goed, grotere klappen,maar zo erg trillen als dit.

jup,vandaag alles nagelopen,incl acherbrug ect, alles zit goed strak aangedraaid




@westlandMB :als t de koppeling was, dan merkte ik het ook bij de 80 (roterende massa), wel goed gedacht maar ik heb daar niks aan verandert


t echte trillen begint pas rond de 5 a 6000 toeren, daaronder is t "normaal" zegmaar

ik zal zo wel weer ff de boel nalopen.laat t straks wel weten


Balanceren gaat niet ten koste van de stevigheid en carterdruk hoor..
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Audioholic 14-10-2013 21:07 Print reply
Posts: 330
vaak wel. maargoed


nu hetvolgende

net alles nagelopen. en op div manieren vastgezet ect. en geprobeert

en dus lekker onverstandig rondje gereden zonder helm. en t valt me op dat hij een beetje rauw klinkt. en onder hogere belastingen (lees hogere versnelling) beetje inkakt zegmaar

in zijn 1 en 2(in zijn 2wel beetje moeizaam) wieltje los, daarna is t een grote uitgestreken powerband

wat ik dacht dus, dat de compressie iewat te hoog is, waardoor die ook trilt?? en dus onder belasting rauw gaat lopen. zou dit alles een verband kunnen hebben?


kevinhonda : nee. en bigend is ook nog echt goed.en squish staat op 1.2mm..



Dit bericht is gewijzigd door puchpower90 op 14-10-2013 om 21:10 uur.
 
The life is to short to listen to slow music (H)
jordi50cc 14-10-2013 21:32 Print reply

Posts: 677
je moet je krukas er even uithalen
en tussen twee centers doen en dan met
2 meetklok statiefjes + micromeetklokjes
op de beide kruktappen op nul zetten
en dan de krukas draaien
schrijf hier de waarde maar die er uit komt

compressie of anders iets heeft er niks mee te maken


P.S wat voor krukas gebruik je eigenlijk?
 
JST performance
Audioholic 14-10-2013 21:41 Print reply
Posts: 330
standaard asje. maar de athena is niet mega hoog getimed (130/190)


ik meet eerst wel langs de kruktap op, rest van het materiaal hebben we nog niet op de zaak , t pand staat pas weer 2 maand ongeveer, na afgebrand te zijn

ik ga ook morgen ander cilinderkopje zien te fixxen. want t blijft raar dat hij met de 80 echt bijna niet trilt

edit:

met de puch had k ook ervaring met te hoge compressie, dan loopt tie niet zo lekker in de powerband maja. wat is teveel compressie..

Dit bericht is gewijzigd door puchpower90 op 14-10-2013 om 21:42 uur.
 
The life is to short to listen to slow music (H)
K.H.S TUNING 14-10-2013 21:48 Print reply

Posts: 162
ik denk dat dat wel mee valt met de compresie miss heeft die detonatie dan kan et wel raar gaan doen. maar die cilinder is niet standaart zo getimet. je hebt hem dus bewerkt.

 
kpotmake 14-10-2013 21:52 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jordi50cc
je moet je krukas er even uithalen
en tussen twee centers doen en dan met
2 meetklok statiefjes + micromeetklokjes
op de beide kruktappen op nul zetten
en dan de krukas draaien
schrijf hier de waarde maar die er uit komt

compressie of anders iets heeft er niks mee te maken


P.S wat voor krukas gebruik je eigenlijk?

dat is niet balanceren maar uitklokken

maar dat kan ook het probleem deels veroorzaken
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
jordi50cc 14-10-2013 21:54 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puchpower90
standaard asje. maar de athena is niet mega hoog getimed (130/190)


ik meet eerst wel langs de kruktap op, rest van het materiaal hebben we nog niet op de zaak , t pand staat pas weer 2 maand ongeveer, na afgebrand te zijn

ik ga ook morgen ander cilinderkopje zien te fixxen. want t blijft raar dat hij met de 80 echt bijna niet trilt

edit:

met de puch had k ook ervaring met te hoge compressie, dan loopt tie niet zo lekker in de powerband maja. wat is teveel compressie..

Dit bericht is gewijzigd door puchpower90 op 14-10-2013 om 21:42 uur.


190/130 is al best hoog maar dat hij met de
80cc niet of minder trilt kan wel kloppen
bij de 125cc hangt er veel meer gewicht aan bij dat toerental
en buigt ongetwijfeld de as ook verder door

ik ben zelf niet zo heel bekend met de honda krukasjes
mischien dat Kenny of een andere honda kenner
er meer over kan vertellen

 
JST performance

Dit topic is 7736 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved