Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Main Forum - Topic #67889 - honda mb vibratormodus uitzetten?(t...
|
Pagina 1 van 3
|
Dit topic is 7736 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Audioholic |
14-10-2013 18:00 |
Posts: 330 |
nouja. simpel gezegd, ik tril dus van mijn mb af
dingen gecheckt: balansas,krukas, blokbouten,kopbout,en alles goed/vast
des te hoger in de toeren, des te meer die trilt,en volgens mij verlies ik aardig wat vermogen door het trillen,buiten het feit om dat het niet fijn is
met een getunede ori 80 nergens geen last van.
WAAR kan k verder zoeken?
125 athena tuned
hpi,met strobo afgesteld
28 mikuni TM,
homoet
|
|
The life is to short to listen to slow music (H) |
|
jelmer stobbe |
14-10-2013 18:16 |
Posts: 50 |
blok lagers nog goed? blok goed vast?
|
|
derbi's, rest afval van honda's |
|
Audioholic |
14-10-2013 18:18 |
Posts: 330 |
jup
jup
lagers slecht = ook trillen met de 80. terwijl de zuiger van de 80 zwaarder is dan die van de 125..
|
|
The life is to short to listen to slow music (H) |
|
PRO TUNING |
14-10-2013 18:54 |
Posts: 4000 |
Balansas er uit en krukas balanceren
|
|
|
|
Aprilia RX 50 2003 |
14-10-2013 18:59 |
Posts: 6717 |
hij geeft wel grotere klappen bovenop die 125 zuiger.
weet je zeker dat alles goed vast zit?
zo'n mb frame is niet zo stug, misschien een ringetje tussen t blok en t frame zodat je t wat steviger aan kan trekken en het frame wat meer stijfheid overhoudt.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
WestlandMB |
14-10-2013 19:12 |
Posts: 1338 |
koppeling ?
|
|
|
|
Audioholic |
14-10-2013 19:25 |
Posts: 330 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Balansas er uit en krukas balanceren
als k dat wil ga doen dan blijft er niks van de as over. en helemaal niks qua stevigheid/carterdruk, plus onmeunig veel werk
ja goed, grotere klappen,maar zo erg trillen als dit.
jup,vandaag alles nagelopen,incl acherbrug ect, alles zit goed strak aangedraaid
@westlandMB :als t de koppeling was, dan merkte ik het ook bij de 80 (roterende massa), wel goed gedacht maar ik heb daar niks aan verandert
t echte trillen begint pas rond de 5 a 6000 toeren, daaronder is t "normaal" zegmaar
ik zal zo wel weer ff de boel nalopen.laat t straks wel weten
|
|
The life is to short to listen to slow music (H) |
|
jordi50cc |
14-10-2013 20:01 |
Posts: 677 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Balansas er uit en krukas balanceren
hier sluit ik mij deels bij aan
hoe heb je de krukas gecontroleerd op het oog?
Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 14-10-2013 om 20:30 uur.
|
|
JST performance |
|
K.H.S TUNING |
14-10-2013 20:36 |
Posts: 162 |
kijk maar es of je geen koptikker hebt denk et namelijk wel had ik ook.
|
|
|
|
JB1 |
14-10-2013 20:37 |
|
Audioholic |
14-10-2013 21:07 |
Posts: 330 |
vaak wel. maargoed
nu hetvolgende
net alles nagelopen. en op div manieren vastgezet ect. en geprobeert
en dus lekker onverstandig rondje gereden zonder helm. en t valt me op dat hij een beetje rauw klinkt. en onder hogere belastingen (lees hogere versnelling) beetje inkakt zegmaar
in zijn 1 en 2(in zijn 2wel beetje moeizaam) wieltje los, daarna is t een grote uitgestreken powerband
wat ik dacht dus, dat de compressie iewat te hoog is, waardoor die ook trilt?? en dus onder belasting rauw gaat lopen. zou dit alles een verband kunnen hebben?
kevinhonda : nee. en bigend is ook nog echt goed.en squish staat op 1.2mm..
Dit bericht is gewijzigd door puchpower90 op 14-10-2013 om 21:10 uur.
|
|
The life is to short to listen to slow music (H) |
|
jordi50cc |
14-10-2013 21:32 |
Posts: 677 |
je moet je krukas er even uithalen
en tussen twee centers doen en dan met
2 meetklok statiefjes + micromeetklokjes
op de beide kruktappen op nul zetten
en dan de krukas draaien
schrijf hier de waarde maar die er uit komt
compressie of anders iets heeft er niks mee te maken
P.S wat voor krukas gebruik je eigenlijk?
|
|
JST performance |
|
Audioholic |
14-10-2013 21:41 |
Posts: 330 |
standaard asje. maar de athena is niet mega hoog getimed (130/190)
ik meet eerst wel langs de kruktap op, rest van het materiaal hebben we nog niet op de zaak , t pand staat pas weer 2 maand ongeveer, na afgebrand te zijn
ik ga ook morgen ander cilinderkopje zien te fixxen. want t blijft raar dat hij met de 80 echt bijna niet trilt
edit:
met de puch had k ook ervaring met te hoge compressie, dan loopt tie niet zo lekker in de powerband maja. wat is teveel compressie..
Dit bericht is gewijzigd door puchpower90 op 14-10-2013 om 21:42 uur.
|
|
The life is to short to listen to slow music (H) |
|
K.H.S TUNING |
14-10-2013 21:48 |
Posts: 162 |
ik denk dat dat wel mee valt met de compresie miss heeft die detonatie dan kan et wel raar gaan doen. maar die cilinder is niet standaart zo getimet. je hebt hem dus bewerkt.
|
|
|
|
kpotmake |
14-10-2013 21:52 |
Posts: 3065 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jordi50cc
je moet je krukas er even uithalen
en tussen twee centers doen en dan met
2 meetklok statiefjes + micromeetklokjes
op de beide kruktappen op nul zetten
en dan de krukas draaien
schrijf hier de waarde maar die er uit komt
compressie of anders iets heeft er niks mee te maken
P.S wat voor krukas gebruik je eigenlijk?
dat is niet balanceren maar uitklokken
maar dat kan ook het probleem deels veroorzaken
|
|
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl |
|
jordi50cc |
14-10-2013 21:54 |
Posts: 677 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: puchpower90
standaard asje. maar de athena is niet mega hoog getimed (130/190)
ik meet eerst wel langs de kruktap op, rest van het materiaal hebben we nog niet op de zaak , t pand staat pas weer 2 maand ongeveer, na afgebrand te zijn
ik ga ook morgen ander cilinderkopje zien te fixxen. want t blijft raar dat hij met de 80 echt bijna niet trilt
edit:
met de puch had k ook ervaring met te hoge compressie, dan loopt tie niet zo lekker in de powerband maja. wat is teveel compressie..
Dit bericht is gewijzigd door puchpower90 op 14-10-2013 om 21:42 uur.
190/130 is al best hoog maar dat hij met de
80cc niet of minder trilt kan wel kloppen
bij de 125cc hangt er veel meer gewicht aan bij dat toerental
en buigt ongetwijfeld de as ook verder door
ik ben zelf niet zo heel bekend met de honda krukasjes
mischien dat Kenny of een andere honda kenner
er meer over kan vertellen
|
|
JST performance |
|
Dit topic is 7736 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 3
|
|