Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - honda mb vibratormodus uitzetten?(trilt erg)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 610 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #67889 - honda mb vibratormodus uitzetten?(t...
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 7271 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

honda fryslan 15-10-2013 12:44 Print reply

Posts: 1914
Zit de balansas nog in je blok? Zoja staat deze op de juiste stand?

Verder is het misschien handig om tips niet direct uit te sluiten en de wijsneus uit te gaan hangen..

Is verder niet persoonlijk bedoeld maar als je alles beter weet dan mensen met meer ervaring, had je hier niet een dergelijke vraag gesteld..

Dit bericht is gewijzigd door honda fryslan op 15-10-2013 om 12:46 uur.
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
K.H.S TUNING 15-10-2013 13:19 Print reply

Posts: 162
Ja klopt niet alles uitsluiten maar alles proberen. Leer je ook weer van
 
PRO TUNING 15-10-2013 13:34 Print reply

Posts: 4000
Ik zie je woont in Tiel
Vraag Marinus van Kalkeren in Tiel om je krukas te balanceren.
 
K.H.S TUNING 15-10-2013 14:47 Print reply

Posts: 162
en als dat niet helpt kost het aardig wat en is natuurlijk aleen maar beter maar niet echt nodig warom zou die nu zo zijn en als die zijn andere cilinder er op nergens last van hebben.
 
jordi50cc 15-10-2013 15:28 Print reply

Posts: 677
krukas kan ook nog wel eens te slap zijn
voor die 125cc cilinder

is de pen al vaker geperst?


Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 15-10-2013 om 15:35 uur.
 
JST performance
Audioholic 15-10-2013 17:16 Print reply
Posts: 330
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda fryslan
Zit de balansas nog in je blok? Zoja staat deze op de juiste stand?

Verder is het misschien handig om tips niet direct uit te sluiten en de wijsneus uit te gaan hangen..

Is verder niet persoonlijk bedoeld maar als je alles beter weet dan mensen met meer ervaring, had je hier niet een dergelijke vraag gesteld..

Dit bericht is gewijzigd door honda fryslan op 15-10-2013 om 12:46 uur.


als jij dat opvat als wijsneus uithangen, moet je ff in de spiegel kijken,als ik iets duidenlijk zeg wilt t niet zeggen dat ik de wijsneus uit hang, ik controleer en costateer.balansas staat goed, als je leest. en dat is ook gecontroleerd,en geconstateert dat het goed staat

en nu weer aardig doen graag


die woont in echteld geloof ik? die marinus? iig k zal eens info inwinnen daar

krukas is poeporigineel.dus ook niet los geweest


krukas heeft wel een lichte slingering bij de tap van 0.2* mm(2 cm van keering af) , dus zo heel sjofel is die as dus ook niet blijkt o.0

edit : ik ga morgen nieuwe pakkingen tussen doen, t valt me ook op dat hij nogal koppelig loopt, en niet lekker in de hoge toeren loopt(ingezakte pakking, waardoor squish te krap?)

Dit bericht is gewijzigd door puchpower90 op 15-10-2013 om 17:18 uur.
 
The life is to short to listen to slow music (H)
jordi50cc 15-10-2013 18:06 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puchpower90
[...]

krukas heeft wel een lichte slingering bij de tap van 0.2* mm(2 cm van keering af) , dus zo heel sjofel is die as dus ook niet blijkt o.0


Dit bericht is gewijzigd door puchpower90 op 15-10-2013 om 17:18 uur.



probleem gevonden dus
 
JST performance
Audioholic 29-10-2013 1:23 Print reply
Posts: 330
oke, ik heb niet stilgezeten


ik heb de rotor stukje verdraaid op de krukas, en de stator dus mee verdraaid, en weer afgesteld zoals t hoort te staan

en een keihin 28mm pwk met sn er op gedondert, en de trillingen zijn nu acceptabel


enig idee hoe ik moet zitten qua sproeier?

er zit nu geloof ik 137 in


(ik ga geen nieuw topic openen voor een klein vraagje..)
 
The life is to short to listen to slow music (H)
jordi50cc 29-10-2013 19:55 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puchpower90
oke, ik heb niet stilgezeten


ik heb de rotor stukje verdraaid op de krukas, en de stator dus mee verdraaid, en weer afgesteld zoals t hoort te staan

en een keihin 28mm pwk met sn er op gedondert, en de trillingen zijn nu acceptabel


enig idee hoe ik moet zitten qua sproeier?

er zit nu geloof ik 137 in


(ik ga geen nieuw topic openen voor een klein vraagje..)



wil je nu echt beweren dat de trillingen veel minder
zijn geworden door de rotor te hebben verdraaid op de tap?
is mischien de conus beschadigd waardoor de rotor een lichte slinger heeft?

sproeier maat kun je niks van zeggen dat hangt van meerdere
factoren af
wel is het zo dat grote carburateurs over het algemeen vaak
grote sproeiers nodig zijn anders staat hij al snel te arm
ik zou hem eerst gewoon lekker rijk zetten en dan afbouwen

 
JST performance
Audioholic 29-10-2013 22:22 Print reply
Posts: 330
t was een combinatie van van.( 2 dingen die elkaar versterkten)


zaten div deuken in de rotor zag ik (heb m 2e hands), en dat zal wel invloed gehad hebben daarop


probleem is, ik heb geen andere sproeiers, dus k moet ze bestellen, maar als k rond 200 mot zitten, ga k geen sproeiersetje bestellen tot de 170 ofzo
 
The life is to short to listen to slow music (H)
honda fryslan 30-10-2013 8:44 Print reply

Posts: 1914
Lijkt me sterk dat het trillen stopt door de rotor te verzetten maar toch mooi dat je nu tevreden bent..

Een 200 sproeier in een keihin is veels te groot..

Denk dat je ergens tussen de 140 en 155 moet zitten.. eerst maar even alles op valse lucht controleren.
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse

Dit topic is 7271 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved