Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Aprilia RS 50 extra slot

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 125 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #67881 - Aprilia RS 50 extra slot
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 3775 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Bikelover 9-10-2013 16:13 Print topicpost

Posts: 17
Hallo mede-brommeraars

Sinds kort heb ik een Aprilia RS 50. Deze heeft een stuurslot. Voor op school is dit prima, aangezien de stalling bewaakt wordt, maar voor op het werk is dit meer een probleem, aangezien ik hem daar gewoon op de parkeerplaats moet zetten.

Nu vroeg ik me af wat de beste beveiliging geeft: Een schijfremslot, een kettingslot, of misschien wel beide?
Ik heb namelijk verhalen gelezen over kettingsloten waar ze zo doorheen zijn.

Groet Bikelover
 

Cas DT 9-10-2013 16:26 Print reply

Posts: 3131
Kan beide, kettingsloten zijn makkelijk door te knippen als deze op de grond liggen. Als je dus een kettingslot koopt, zorg dat die niet op de grond ligt.

Ik gebruik zelf een schijfremslot, omdat die makkelijk mee te nemen is, met een ketting ben je aan het sjouwen.

En dan een goedgekeurd slot kopen, en diefstal verzekeren.
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
Bikelover 9-10-2013 16:30 Print reply

Posts: 17
Hoezo alleen als hij op de grond ligt? Als hij de grond niet raakt is hij moeilijker door te knippen of wat?
 
JB1 9-10-2013 16:31 Print reply

Posts: 14824
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bikelover
Hoezo alleen als hij op de grond ligt? Als hij de grond niet raakt is hij moeilijker door te knippen of wat?


Jep, op de grond kunnen ze makkelijk de betonschaar erop zetten en een groter moment creƫren
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Bikelover 9-10-2013 17:14 Print reply

Posts: 17
Oke dankjewel

Heb sowieso de tussenpersoon geinformeerd naar diefstalverzekering, omdat ik best wel bang ben voor diefstal
 
.luuk 9-10-2013 17:30 Print reply

Posts: 1483
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bikelover
Oke dankjewel

Heb sowieso de tussenpersoon geinformeerd naar diefstalverzekering, omdat ik best wel bang ben voor diefstal



Dat is inderdaad t beste. Als ze m willen hebben, nemen ze m namenlijk toch wel mee
 
Aprilia RX 50 2003 9-10-2013 17:40 Print reply

Posts: 6022
een normaal hangslot door de remschijf.

natuurlijk niet heel moeilijk los te krijgen, maar dan zijn ze iig in het openbaar aan het sleutelen. Dat valt op.
Als ze bereid zijn die moeite te nemen nemen ze m toch wel mee hoe je m ook vast maakt.
 
Voor alle AM6 onderdelen en AM6 revisies. PB. www.erwinvanputten.com
Bikelover 9-10-2013 21:59 Print reply

Posts: 17
Quote:

Als ze bereid zijn die moeite te nemen nemen ze m toch wel mee hoe je m ook vast maakt.


Ja, inderdaad. Denk dat ik hem niet ga riskeren om ermee naar het werk te kunnen. Heb 'm drie dagen en nu al gehecht aan dat machientje


Dit bericht is gewijzigd door Bikelover op 9-10-2013 om 21:59 uur.
 
Aprilia RX 50 2003 10-10-2013 17:35 Print reply

Posts: 6022
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bikelover
[...]


Ja, inderdaad. Denk dat ik hem niet ga riskeren om ermee naar het werk te kunnen. Heb 'm drie dagen en nu al gehecht aan dat machientje


Dit bericht is gewijzigd door Bikelover op 9-10-2013 om 21:59 uur.


schakelbrommers en met name de NM worden vandaag de dag eigenlijk bijna niet gejat. zijn gewoon geen kloot meer waard en dat weet het dievengilde ook.

verder zijn ze te herkenbaar. iedereen herkent meteen zijn eigen nm. een of ander retro ding oid herken je niet zo gou en het aanbod is groter dus beter roofgoed.
 
Voor alle AM6 onderdelen en AM6 revisies. PB. www.erwinvanputten.com
Bikelover 10-10-2013 22:58 Print reply

Posts: 17
Ik snap natuurlijk dat scootertjes veel gewildere objecten zijn, maar toch...

Misschien is dit een stomme vraag, maar wat bedoel je precies met NM?
 
Aprilia RX 50 2003 10-10-2013 23:06 Print reply

Posts: 6022
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bikelover
Ik snap natuurlijk dat scootertjes veel gewildere objecten zijn, maar toch...

Misschien is dit een stomme vraag, maar wat bedoel je precies met NM?


De aprilia RS heb je in grofweg 3 varianten:
de OM (vaak enkele achterbrug, am5 blok, tot ca 98 gemaakt)
de NM (am6 blok, van ca 98 tot 2005 gemaakt)
de MY (derbi blok en frame, vanaf 2006 gemaakt)
 
Voor alle AM6 onderdelen en AM6 revisies. PB. www.erwinvanputten.com
Brommers en meer 12-10-2013 20:24 Print reply

Posts: 1960
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


De aprilia RS heb je in grofweg 3 varianten:
de OM (vaak enkele achterbrug, am5 blok, tot ca 98 gemaakt)
de NM (am6 blok, van ca 98 tot 2005 gemaakt)
de MY (derbi blok en frame, vanaf 2006 gemaakt)


weer wat geleerd,

@ts zoon schijfremslot wordt volgensmij aanbevolen door de verzekering, kettingslot knip je zo door met een betonschaar denk ik.

als ze hem echt willen nemen ze hem toch wel mee, rijden ze een busje ernaast en tillen ze hem er zo in. Weet dat een maatje van me oude school zn zip gewoon op slot stond in de voortuin en die hebben ze gewoon mee genomen, t kan altijd. Maar wat Erwin zegt een aprilia is moeilijker te verkopen als een gestolen zit (zonder dat het opvalt) zip zijn er zo veel van en rs is bijna uniek.

maar waar werk je ergens, dat er zo veel kans is dat die gejat wordt?

 
Rest In Parts #R.I.P.Yamaha
Bikelover 13-10-2013 13:11 Print reply

Posts: 17
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Brommers en meer

maar waar werk je ergens, dat er zo veel kans is dat die gejat wordt?



Op een industrieterrein bij een McDonalds. Ik werk vooral late avonden en 's nachts en dan is dat terrein uitgestorven.

Ik weet zeker dat ik 'm zou herkennen, maar we zitten hier vlak bij de grens dus...

 
beppiesnelgas 29-10-2015 15:58 Print reply

Posts: 2
Ik zou een kettingslot nemen en die vastmaken aan de vaste wereld.
 
beppiesnelgas 6-2-2018 15:06 Print reply

Posts: 2
Het afgelopen jaar hebben ze twee scooters van mij gestolen. Een van mezelf en een die ik van mijn werkgever gebruik. Ik werk namelijk bij een antikraak-bureau en moet met mijn scooter alle panden in mijn regio die in gebruik zijn controleren. Mijn werkgever was daar niet erg blij mee. Dat kun je je waarschijnlijk wel voorstellen. Maar zelf was ik ook ziek van de diefstallen. Mijn vespa scooter uit 1996 die ik helemaal zelf had opgeknapt is mij namelijk ontnomen. En die was niet verzekerd. Dus alles weg en geen vergoeding.

Nu heb ik in ieder geval een diefstalverzekering afgesloten. Die eisten 2 ART sloten.

De nieuwe scooter die ik gekocht heb is een BTC riva. Deze kost 1000 euro nieuw.

Nu heb ik gelukkig de sloten voor een leuke prijs kunnen kopen, maar toch is het wel een beejte belachtelijk dat je 2 sloten moet hebben voor zo'n goedkope scooter. Ik heb gekozen voor een kettingslot en een remschijfslot. Deze twee zijn ook goedkoop

https://www.motorsloten.eu/kettingslot-art3/starry-citycat-art3-kettingslot.html

https://www.motorsloten.eu/schijfremslot/schijfremslot-art4-slot-pro-tect.html

De sloten zijn gekeurd en moeilijk open te krijgen, maar nu ben ik nog na aaan het denken om misshien een grondanker te kopen. Dat hebben zij ookwel maar die kun je niet meenemen onderweg en thuis is het redelijk veilig om te scooter te stallen.

Nu is mijn vraag hebben jullie nog goeie tips voor diefstal tegen te gaan?


 
Aprilia RX 50 2003 6-2-2018 22:59 Print reply

Posts: 6022
Als ze hem mee willen hebben nemen ze hem mee. Zorg dat hij goed opvallend staat. Te veel in het zicht houden dieven niet van.
 
Voor alle AM6 onderdelen en AM6 revisies. PB. www.erwinvanputten.com

Dit topic is 3775 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved