Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - 85cc aangedreven fluit.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 899 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #67871 - 85cc aangedreven fluit.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 4310 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Crossmotort gek 2-10-2013 17:55 Print topicpost

Posts: 866
Hey, forum leden.
ik was laatst aan het rijden met de kawa, maar toen hoorde ik een fluit geluid, ik ff luisteren, kon het niet goed detecteren waar het vandaan kwam,
toen uitgezet voor +/- halve minuut, toen ik hem startte was het weg voor het komende 10minuut,
net weer fluit hij als een kawa die niet gelukkig is.
maar het komt meestal als het hij echt heel warm is ook na een fikse tijd rijden.
lagers van krukas zijn nog goed en blok olie net vervangen, merk geen verandering in toeren/trekkracht/snelheid/compressie!

weet iemand what to do met zoiets?

groet'n van da kawa man
 
85cc op m'n achterwiel

ChielTZR 2-10-2013 18:01 Print reply

Posts: 6016
luchtfilter sluit netjes aan?
uitlaatpakking goed?
versnellingsbakolie voldoende?

 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
De Schout 2-10-2013 18:02 Print reply
Posts: 5326
overdruk van je radiator?
 
tune tweak fiddle bang bummer
Crossmotort gek 2-10-2013 18:05 Print reply

Posts: 866
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
luchtfilter sluit netjes aan?
uitlaatpakking goed?
versnellingsbakolie voldoende?


olie net ververst in de juiste hoeveelheid en juiste api.
uitlaat pakking weet ik niet, ik denk het niet want ik zag hem niet roken daar.
luchtfilter is het sws niet want het komt puur uit het blok maar waar is de hamvraag.
 
85cc op m'n achterwiel
K.H.S TUNING 2-10-2013 18:05 Print reply

Posts: 162
is het ook als de motor uit staat. zo ja dan is het waarschijnlijk kokent koelwater in je radiateur of dat die het door het druk ventiel heen jaagt
 
Crossmotort gek 2-10-2013 18:05 Print reply

Posts: 866
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
luchtfilter sluit netjes aan?
uitlaatpakking goed?
versnellingsbakolie voldoende?


olie net ververst in de juiste hoeveelheid en juiste api.
uitlaat pakking weet ik niet, ik denk het niet want ik zag hem niet roken daar.
luchtfilter is het sws niet want het komt puur uit het blok maar waar is de hamvraag.
 
85cc op m'n achterwiel
Crossmotort gek 2-10-2013 18:07 Print reply

Posts: 866
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kevinhonda
is het ook als de motor uit staat. zo ja dan is het waarschijnlijk kokent koelwater in je radiateur of dat die het door het druk ventiel heen jaagt

dat kan HEEL goed, want de radiateur is net eraf geweest om de lamellen open te maken, daar ga ik is opletten
 
85cc op m'n achterwiel
K.H.S TUNING 2-10-2013 18:15 Print reply

Posts: 162
dan moet je effe controleren of die ook lekt bij de slangen kan natuurlijk ook nog. maar als het door drukventiel komt dan is het niet erg.
 
ChielTZR 2-10-2013 18:20 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Crossbrommert gek
[...]

dat kan HEEL goed, want de radiateur is net eraf geweest om de lamellen open te maken, daar ga ik is opletten


Lamellen open maken?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Crossmotort gek 2-10-2013 18:47 Print reply

Posts: 866
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]


Lamellen open maken?

ja die dicht geslagen waaren weer terug buigen bedoel ik
 
85cc op m'n achterwiel
PRO TUNING 2-10-2013 20:12 Print reply

Posts: 4000
Lekke koppakking ?
 
Crossmotort gek 3-10-2013 7:28 Print reply

Posts: 866
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Lekke koppakking ?

controleer ik dat gewoon met een deo bus of zo? maar dan moet toch continu fluiten?
 
85cc op m'n achterwiel
koetjeboe91 3-10-2013 10:07 Print reply

Posts: 2096
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Crossbrommert gek
[...]

controleer ik dat gewoon met een deo bus of zo? maar dan moet toch continu fluiten?


start de brommert en geef een paar keer gas knijp nu in de slangen staan deze al direct strak dan is de koppakking er wel door. p.s test dit met een koude motor
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
Viertakt 3-10-2013 13:06 Print reply

Posts: 3586
Als je de koppakking lek hebt kun je dat direct ruiken aan je bougie.
 
Viertakt uber alles.
K.H.S TUNING 3-10-2013 13:15 Print reply

Posts: 162
ja klopt beetje zoet zurig luchtje maar dan rookt het meestal ook. stel voor om gewoon nieuw tussen te drukken slangen effe losmaken en weer goed vast zetten en kan niet heel veel mis zijn denk ik.
 
PRO TUNING 3-10-2013 14:24 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Crossbrommert gek
[...]

controleer ik dat gewoon met een deo bus of zo? maar dan moet toch continu fluiten?



Controleren net als met een gasleiding met een beetje zeepsop
 

Dit topic is 4310 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved