Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - aprillia rs 2009 setup

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 791 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #67851 - aprillia rs 2009 setup
Pagina 1 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Volgende pagina >
Dit topic is 10002 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

theoDT 20-9-2013 11:25 Print topicpost
Posts: 246
hallo
ik ga mijn blok reviseren en nu wil ik een snelle setup erop
waar ik aan zat te denken airsal 80 extreme stage 6 80cc met losse binnenkop
iets in die richting boven de 70cc moet top halen van 140
en welke krukas?
ik neem aan dat ik het nieuwe derbi blok heb?
dus welke krukas?
en ik zit te denken rond de 24mm carb
en voor uitlaat een voca racing 80cc uitlaat
hebben jullie nog tips voor cilinders uitlaat carbs enzovoort?
mvg theo
 

DarkSoul 20-9-2013 12:01 Print reply

Posts: 338
140, das een redelijke snelheid.

Ga voor de MHR team, of een prosjees. Of ga extreem en druk er
Bidalot 80cc, 88cc, 94cc een van die op
 
Yesterday is yesterday. If we try to recapture it, we will only lose tomorrow.
theoDT 20-9-2013 12:23 Print reply
Posts: 246
Oke en welke krukas zou je erbij nemen? Ik neem aan dat die 80+cc andere slag hebben enzovoort?
Mvg theo
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 20-9-2013 12:59 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: theoDT
Oke en welke krukas zou je erbij nemen? Ik neem aan dat die 80+cc andere slag hebben enzovoort?
Mvg theo



Als je dat soort snelheden wil halen kun je je beter eens beginnen te verdiepen in die onzin
 
kenny77 20-9-2013 14:15 Print reply

Posts: 29286
Waarom 140??
 
ts50cc 20-9-2013 14:52 Print reply

Posts: 353
140 ik denk dat daar je frame niet is op gebouwd... maar als je het toch wil brk 88 cc en je doet het goed als je parmakit 110 erop zet carb 34mm? opmaat uitlaat en dan kom je wel richting de 140
 
Zonder smering loopt alles naar de tering!
shirioko 20-9-2013 15:00 Print reply

Posts: 2273
Wordt nog interessant als je met 140km/h ineens moet remmen of uitwijken op je bromfiets bandjes.
 
erikjan1984 20-9-2013 15:07 Print reply
Posts: 20
Kijk eens of ze ook simonini cilinders voor derbi hebben. Voor am6 namelijk wel. Te koop als complete kit met krukas, en is geloof ik 90.3cc. Komt genoeg vermogen uit mits goed afgesteld om de 140 te halen.
 
Cas DT 20-9-2013 15:18 Print reply

Posts: 3131
Pak dan meteen een rs125 blok..
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
Aprilia RX 50 2003 20-9-2013 17:50 Print reply

Posts: 6711
NT derbi blok ja.

alles tot ''80'' cc is gwn standaard slag. daarboven krijg je een andere slag.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
ChielTZR 20-9-2013 17:50 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: shirioko
Wordt nog interessant als je met 140km/h ineens moet remmen of uitwijken op je bromfiets bandjes.


Zit nogal verschil tussen RS van 2009 of een NSR van vroeger he..
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Aprilia RX 50 2003 20-9-2013 17:56 Print reply

Posts: 6711
rechte weg zonder afslagen durf ik er idd wel 140 mee te gaan mits het spul gewoon goed onderhouden is.

maar als je van plan bent om dat vaak te rijden zou ik ook de remmen mee nemen. van een rs 125 oid.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
jordi50cc 20-9-2013 19:22 Print reply

Posts: 677
Theo

24mm is te klein om een 80cc goed te laten presteren
daar mag zeker wel een 30mm achter
en wat voor ontsteking en uitlaat ga je gebruiken

Jordi



Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 20-9-2013 om 19:22 uur.
 
JST performance
DarkSoul 20-9-2013 19:53 Print reply

Posts: 338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jordi50cc
Theo

24mm is te klein om een 80cc goed te laten presteren
daar mag zeker wel een 30mm achter
en wat voor ontsteking en uitlaat ga je gebruiken

Jordi



Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 20-9-2013 om 19:22 uur.


Wat is dat nu weer voor een Bullshit...? 28MM is groot ZAT.
Ik had een 24mm op m'n MHR Team en die haalde 134 km/h op GPS
 
Yesterday is yesterday. If we try to recapture it, we will only lose tomorrow.
Maup 20-9-2013 21:17 Print reply

Posts: 4353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jordi50cc
Theo

24mm is te klein om een 80cc goed te laten presteren
daar mag zeker wel een 30mm achter
en wat voor ontsteking en uitlaat ga je gebruiken

Jordi



Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 20-9-2013 om 19:22 uur.

Gekkigheid. 24mm op een 80cc is niks te klein.
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
joostvk 20-9-2013 21:34 Print reply
Posts: 242
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jordi50cc
Theo

24mm is te klein om een 80cc goed te laten presteren
daar mag zeker wel een 30mm achter
en wat voor ontsteking en uitlaat ga je gebruiken

Jordi



Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 20-9-2013 om 19:22 uur.


het is niet echt een racer,
op jouw van veen zit zeker een 28 mm, op een 50 cc.

op een 80cc kun je wel een 34 kwijt als je wilt

maar dan word het een beetje te gek
 

Dit topic is 10002 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved