Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - Honda NSR ontsteking doormeten geen vonk meer.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 939 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #67785 - Honda NSR ontsteking doormeten geen...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 6107 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

specialhonda 25-8-2013 21:23 Print topicpost
Posts: 62
Hallo allemaal ,

Ik heb een heel vreemd probleem ik heb een blokwissel gedaan onder mijn NSR er zat eerst een 4bak blok onder.
Nu heb ik er een 6bak blok onder gezet en de ontsteking
vanuit het 4bak blok overgezet in het 6bak blok.

Met het 4bak blok starte de NSR meteen maar nu wil er geen
vonk meer uitkomen echt heel raar wat ik tot nu toe geprobeerd heb is een andere bobine en een nieuwe bougie.

Nu heb ik gisteren een multimeter gekocht om het een en ander door te kunnen gaan meten maar ben echt een noob op electrisch gebied dus snap niks van die technische taal

Wie zou mij op een zo makkelijk mogelijke manier kunnen uitleggen hoe ik nu precies moet meten dus waar precies de zwarte op van de multimeter en waar op de rode pool gezet moet worden ben onderhand een beetje radeloos van het gehele gebeuren !

Wie helpt me op weg aub ,

Alvast bedankt groet John
 

Paul de Salmiakbal 25-8-2013 23:02 Print reply

Posts: 5285
Je spoel is gemaakt van geïsoleerd koperdraad
Er zit aan twee kanten een gewone draad aan gesoldeerd als het goed is
Gewoon aan een kant de rode doen en aan de andere kant de zwarte
Dan de weerstand meten en als deze oneindig is dan is de spoel kapot
 
specialhonda 26-8-2013 2:30 Print reply
Posts: 62
Paul bedankt voor je reply hier kan ik wel weer wat mee in ieder geval dus geweldig !
Weet iemand ook hoe hoog de waardes mogen zijn van de bobine, cdi en ontsteking ?
Als ik nu de weerstand (ohm) meet op de zwart/rode draad blijft die op 1 staan.
Er zit helemaal geen beweging in nu heb ik nog 2 ontstekingen liggen van een NSR
en van een MB maar weet niet of de MB ontsteking ook gebruikt kan worden in een NSR.

Wie kan en wil mij weer een stukje verder helpen ????

Groet John

Dit bericht is gewijzigd door specialhonda op 26-8-2013 om 2:36 uur.
 
Rampoon 26-8-2013 10:49 Print reply

Posts: 108
Heel raar, aangezien het probleem zich pas is gaan voordoen na de blokwissel zou ik echt goed controleren of je alles weer goed hebt vastgezet en alle stekkertjes aangesloten (ik neem aan dat je dat al gedaan hebt)

Weet je zeker dat de ontstekking weer op dezelfde manier terugzit met dezelfde timing?

Dit kun je controleren met een stroboscoop staat volgens mij ergens in de FAQ hoe je dat moet doen. Ook zou hij dan zichtbaar moeten vonken als je de bougie in de bobine tegen je frame/blok aanhoudt (heel belangrijk anders heb je geen gesloten stroomkring en vonkt ie niet, pas wel op als je dat met blote handen doet krijg je een opdonder). Hij vonkt dan wel maar start niet.

Maar je zei dat hij uberhaupt niet vonkte dus zou dat het ook niet mogen zijn. Zover ik weet zijn NSR en MB ontsteking hetzelfde. MB is wel maar 6v op het gelijkspanningcircuit, maar dat ligt puur aan de gebruikte spanningsregelaar dat ik dacht. Dus je kan die proberen.

Thuis heb ik het werkplaatshandboek liggen. Ik zal vanavond even voor je kijken wat de exacte weerstanden van de spoelen moeten zijn. (ik dacht dat die daar in stonden)


 
Live and let die
specialhonda 27-8-2013 11:44 Print reply
Posts: 62
Rampoon ook jij bedankt voor je reply zou jij of iemand anders me nog even de goede waardes willen sturen van de bobine ,cdi en de ontsteking ?

En kan iemand even uitleggen waar ik de + en de - polen het beste kan zetten om de goede waardes te krijgen !

Alvast bedankt weer ,

Mvgr John
 
De Schout 27-8-2013 20:57 Print reply
Posts: 5326
je moet haast wel iets verkeerd aangesloten hebben, of beschadigd hebben met het overbouwen. dit zou je alle twee moeten kunnen zien, optisch dus.

Zo uit m'n hoofd moet de ontstekingsspoel 110 ohm hebben ongeveer.
Verder moeten die waardes wel te vinden zijn met de zoekfunctie op het forum volgens mij.
 
tune tweak fiddle bang bummer

Dit topic is 6107 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved