Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Zuiger honda cr 125

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 901 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #67764 - Zuiger honda cr 125
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 5925 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

nickzzz123 17-8-2013 21:52 Print topicpost

Posts: 144
Hallo ik heb gisteren een nieuwe zuiger in mijn honda cr 125 gedaan, dus ff laten warm draaien afkoelen weer warm draaien weer afkoelen, haal net mn voorbocht eraf om deze te spuiten, dus ik kijk ff in cil naar mn zuiger en zie ik dat de coating van mn zuiger (vertex) er al wat af is links naast mn spijltje, ik neem aan dat dit niet klopt of zou dit gewoon kunnen ?

Edit : moet wel zeggen dat bij de eerste start de gaskabel heel strak stond en dat hij gelijk volaan begon te draaien voor ongeveer 10 seconden zou dit er iets mee te maken hebben?heb later de gaskabel goed gedaan en toen draaide hij weer rustig.of dat m'n zuiger daar gewoon iets boller was en dat er nu inslijt, want het is geen plek van boven naar beneden maar echt in t midden een stukje want bij mn oude zuiger zit er geen kras ofzo, dat was wel n zuiger met spoelgat en deze is zonder





Dit bericht is gewijzigd door nickzzz123 op 17-8-2013 om 21:54 uur.

Dit bericht is gewijzigd door nickzzz123 op 17-8-2013 om 22:02 uur.
 

Royal Club 17-8-2013 22:55 Print reply

Posts: 60390
kan je er niet bij met je vinger of met een tandarts haakje oid? Lijkt bijna alsof er een gewoon een scheur in zit..
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
nickzzz123 17-8-2013 23:36 Print reply

Posts: 144
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
kan je er niet bij met je vinger of met een tandarts haakje oid? Lijkt bijna alsof er een gewoon een scheur in zit..



Waar zie je een scheur dan? Zal morgen eens kijken
 
Paul de Salmiakbal 17-8-2013 23:38 Print reply

Posts: 5285
Ik denk dat je het witte vlakje direct naast de spijl bedoelt he en niet het donkergrijze streepje?
 
nickzzz123 17-8-2013 23:52 Print reply

Posts: 144
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
Ik denk dat je het witte vlakje direct naast de spijl bedoelt he en niet het donkergrijze streepje?


Ik bedoel idd het witte vlakje waar de coating van de zuiger af is, grijze strepen weetik niet en onderop de zuiger zate ook wat kratjes, cil was ng goed net gehoond enzo dus kzou niet weten wat t anders moet zijn dan dat de zuiger daar iets boller was ofzo want op de oude zuiger zat dat niet, was wel een zuiger zonder coating en met een spoelgat.
Dat donkergrijze is olie geloof ik want alles zat onder de olie khad alles goed ingeolied dus.

Dit bericht is gewijzigd door nickzzz123 op 17-8-2013 om 23:55 uur.
 
jordi50cc 18-8-2013 0:55 Print reply

Posts: 677
dat hij volgas begon te draaien kan niet zoveel
kwaad mits de zuiger speling goed was
ik ben zowiezo niet zon fan van die gecoate zuigers
laat altijd los
is het een gesmede of gegoten zuiger?
ik zou er in ieder geval even mee terug gaan
 
JST performance
nickzzz123 18-8-2013 2:53 Print reply

Posts: 144
Is een gegoten zuiger en het die coating laat snel los heb ik me laten wijsmaken, 1 x rijden en de zuiger is blank dus ik ga daar maa vanuit morgen nog eens goed kijken dan.
 
j0ren 18-8-2013 12:41 Print reply

Posts: 1298
Volgende keer verstandig aan doen om een gesmede zuiger te halen, wiseco of wossner oid.
Oh, en er hoort een zuiger met inlaatpoort in. Mijn uitlaatspijl is ook vertyfd omdat de vorige eigenaar er een normale zuiger in had gepropt.
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
ChielTZR 18-8-2013 14:05 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
Volgende keer verstandig aan doen om een gesmede zuiger te halen, wiseco of wossner oid.
Oh, en er hoort een zuiger met inlaatpoort in. Mijn uitlaatspijl is ook vertyfd omdat de vorige eigenaar er een normale zuiger in had gepropt.


Normale zuiger hoort het ook gewoon te doen, gesmeed of niet.
(en Joren, kijk eens in je inbox plz)
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
j0ren 18-8-2013 14:07 Print reply

Posts: 1298
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]


Normale zuiger hoort het ook gewoon te doen, gesmeed of niet.
(en Joren, kijk eens in je inbox plz)


Klopt, maar heb betere ervaring met gesmeed. Is een stuk betrouwbaarder en gaat meestal ook langer mee.

Die coating is er altijd na een paar keer rijden al af op de meeste plekken.
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
dirktimmer 18-8-2013 16:51 Print reply

Posts: 1737
ja want jij (j0ren) hebt natuurlijk al zeker 3 zuigers versleten...
Zal het nog maar een keer zeggen er hoort NIET PERSE een zuiger in met inlaatpoort, dat is echt onzin, daar heb ik me in het vorige topic van nick al over op lopen naaien haha.

gieten en smeden heeft beide voor en nadelen, allebei functioneren ze prima voor de hobby.

ontopic, dacht dat je een cilinder had met gammele nicasil? kunnen brokjes vanaf zijn gekomen, je nieuwe zuigerveer zal weer wat harder duwen tegen de wand dan de oude

edit:
gietzuiger plaatsen op 0.05-0.06 bij 125cc, heeft minder lang nodig om op maat te komen na koude start.

smeedzuiger 0.07-0.08 plaatsen bij 125, heeft langer nodig om op maat te komen. omdat hij zo los geplaatst moet worden is hij wat gevoeliger voor kantelen dan een gietzuiger.


Dit bericht is gewijzigd door dirktimmer op 18-8-2013 om 17:04 uur.
 
dirktimmer 18-8-2013 17:10 Print reply

Posts: 1737
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jordi50cc
dat hij volgas begon te draaien kan niet zoveel
kwaad mits de zuiger speling goed was
ik ben zowiezo niet zon fan van die gecoate zuigers
laat altijd los
is het een gesmede of gegoten zuiger?
ik zou er in ieder geval even mee terug gaan


coating laat nooit los, heb ik nog nooit gezien in ieder geval, volgas maakt uietraard wel wat uit, alles moet inlopen.
en teruggaan met een zuiger heeft ook echt geen nut.
 
j0ren 18-8-2013 18:43 Print reply

Posts: 1298
Dan niet Dirk.. Het heeft alleen maar voordelen.
Het is gewoon feit dat uitlaatspijlen sneller slijten met een zuiger zonder inlaatpoort. Als jij denkt dat het mengsel de achterkant van de zuiger niet koelt moet je je eens even goed achter de oren krabben. Elke aap kan dat logisch beredeneren.

En ook elke gecoate zuiger die ik heb gezien is op de meeste plekken al door de coating heen, meestal na enkele uren draaien al.

Je praat echt poep, dirk.
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
jordi50cc 18-8-2013 22:48 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dirktimmer
[...]


coating laat nooit los, heb ik nog nooit gezien in ieder geval, volgas maakt uietraard wel wat uit, alles moet inlopen.
en teruggaan met een zuiger heeft ook echt geen nut.


ik zal eens 2 gecoate zuigers opzoeken die ik voor het
sprinten gebruikt heb stuur ik je foto via pm
ik ben er niet zo`n fan van
laat naar een paar runs
wel degelijk los de coating kan niet zo goed tegen hoge
temperaturen denk ik?
 
JST performance
jordi50cc 18-8-2013 22:56 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
Dan niet Dirk.. Het heeft alleen maar voordelen.
Het is gewoon feit dat uitlaatspijlen sneller slijten met een zuiger zonder inlaatpoort. Als jij denkt dat het mengsel de achterkant van de zuiger niet koelt moet je je eens even goed achter de oren krabben. Elke aap kan dat logisch beredeneren.

En ook elke gecoate zuiger die ik heb gezien is op de meeste plekken al door de coating heen, meestal na enkele uren draaien al.

Je praat echt poep, dirk.


hij praat geen poep Joren die extra poortje aan inlaat kant
maakt niks uit voor het koelen van de spijl op welk
moment zou hij volgens jou via dat gat naar de andere
kant van de zuiger moeten spoelen?

 
JST performance
dirktimmer 18-8-2013 23:00 Print reply

Posts: 1737
nee, de zuiger wordt niet gekoeld door dat gat, door het vacuum dat ontstaat als de zuiger naar boven gaat wordt de cilinder gevuld met mengsel, tegen de tijd dat het gat bij het naar boven gaan van de zuiger voor de poort komt is dat vacuum al zeer klein.

bij het naar beneden gaan van de zuiger zit dat gat ook al snel door de poort, er is dus nog weinig overdruk om mengsel naar buiten te persen, daarom zijn er (ook origineel zuigers) zuigers met en zonder gat. sommige merken doen het wel, andere niet, sommige tuners wel, andere niet.

SRS racing leverde bijvoorbeeld zuigers voor john van den berk midden jaren 90, gebruikte geen poort in de zuiger, HRC zuiger uit de 1994 125 hrc kit, (ja heb ik zelf gehad) geen gat in de zuiger.

je denkt dat je het weet omdat je welgeteld één zuiger het gehad die je spijl sloopte? ik heb zeker 50 blokken van cr 125/250/500 gereviseerd, en al heel wat meer verrotte en goede spijlen gezien dan jij

ik heb ook niet gezegd dat coating niet slijt, maar het laat niet zomaar los. eerst goed lezen voor je commentaar geeft..

 

Dit topic is 5925 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved