Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - electra probleem TZR

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 620 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #67699 - electra probleem TZR
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 5922 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

playercp 20-7-2013 1:02 Print topicpost
Posts: 103
hallo,

ik heb al een tijdje een probleem met mijn tzr dat de lampen al snel doorbranden of wat dan ook, altijd al snel de rechterkant (groot licht doet het altijd nog wel) en na een maand of 2 de linker.

ook knipperd mijn rechter knipperlicht sneller dan de linkerkant.
dit is niet storend opzich maar toch hoort het niet.

sinds kort moest ik ook altijd mijn koppeling inhouden om hem electrisch te starten (in zijn neutraal)

sinds een week of 2 terug is het probleem weer uitgebreid, nu moet ik ook mijn standaard ingeklapt hebben (ook in neutraal)
dit is zeer irritant voor mij omdat ik hem warm moet laten worden (80cc aluminium cilinder).

ik heb helemaal geen verstand van het elektrische gedeelte behalve een beetje van de ontsteking gedeelte.

waar zou dit aan kunnen liggen??

Alvast bedankt!
 

Tiess 20-7-2013 7:49 Print reply

Posts: 169
dat je je koppeling in moet houden klopt volgensmij wel,

en dat je standaard ingeklapt moet zijn voordat je hem in versnelling zet klopt zeker.

maar misschien moet je de schakelaar boven je standaard maar even nakijken, want met starten zou het eigenlijk geen probleem mogen geven.

Ties
 
Vollegas !
Dylan_B 20-7-2013 15:06 Print reply

Posts: 248
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tiess
dat je je koppeling in moet houden klopt volgensmij wel,

en dat je standaard ingeklapt moet zijn voordat je hem in versnelling zet klopt zeker.

maar misschien moet je de schakelaar boven je standaard maar even nakijken, want met starten zou het eigenlijk geen probleem mogen geven.

Ties



De koppeling hoef je niet in te houden om te starten in de neutraal.
tenminste niet bij mijn tzr.

Kan dat met de lampen die snel doorbranden niet een kwestie zijn van een spannings regelaar die niet meer 100 punten z'n werk doet? dat hij net iets te veel stroom geeft aan de lampen waardoor de levensduur van de pitten snel minder word?

 
Een expert is iemand die op één specifiek gebied alle mogelijke fouten heeft gemaakt...
Cas DT 20-7-2013 15:06 Print reply

Posts: 3131
Gewoon bij het begin beginnen.
Is je accu überhaupt nog wel in orde?
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
playercp 20-7-2013 16:38 Print reply
Posts: 103
@Dylan_B hmm ik zal inderdaad even naar mijn spanningsregelaar gaan kijken, kan toch geweest zijn dat door te veel stroom ook de standaard schakelaar en koppeling sensor (weet niet precies hoe dit met de koppeling werkt)

@cas DT accu is niet zo lang geleden veranderd, het doorbranden van lampen was ook met de vorige accu zo.

ik bedenk mij ineens dat ik een keer met startkabel naar een auto direct op mijn kabelboom heb geplaatst om hem elektrisch te starten.
volgens mij dit weet ik niet 100% zeker, is een tijdje na dit de koppeling en de standaard kapot gegaan.
de lichten branden daarvoor al door.

 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 21-7-2013 8:26 Print reply

Posts: 17929
Op welke plaatsen in je boom heb je die kabels aangesloten?
 
playercp 21-7-2013 21:14 Print reply
Posts: 103
@thijsse gewoon de kabels van de accu eraf gehaald, en daarop de startkabels geplaatst
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 21-7-2013 22:47 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: playercp
@thijsse gewoon de kabels van de accu eraf gehaald, en daarop de startkabels geplaatst



Das niet zo slim dan... Zodra je de kabels loshaalt loopt je blok zonder accu, dus geen buffer , dus pieken op je draadboom, dus problemen hier en daar

 
playercp 21-7-2013 22:57 Print reply
Posts: 103
owww dat wist ik niet, dus wat kan ik aan de problemen doen die ik hier boven beschreven heb?

een nieuwe spanningsregelaar?
nieuwe sensors?


 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 21-7-2013 23:28 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: playercp
owww dat wist ik niet, dus wat kan ik aan de problemen doen die ik hier boven beschreven heb?

een nieuwe spanningsregelaar?
nieuwe sensors?





Die sensors doen hun werk gewoon. Regelaar kun je wel eens laten doormeten
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 22-7-2013 9:19 Print reply

Posts: 8456
Een accu middelt stroompieken uit.
Met een slechte accu krijg je stroompieken/piekjes op je kabelboom. Een spanningsregelaar kan dit oplossen. Als die dan ook niet goed is, gaan er componenten doorbranden.
Volgens mij én een accu én een spanningsregelaar stuk dus.

 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
playercp 25-7-2013 18:52 Print reply
Posts: 103
ik heb net een multimeter aangeschaft is hiermee te testen wat er precies kapot is bijvoorbeeld de spanningsregelaar?

als dit te testen is graag erbij hoe dit moet en waar de multimeter op moet staan.
 

Dit topic is 5922 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved