Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Is er nog progressie in de race sport ?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 595 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #67687 - Is er nog progressie in de race spo...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 5187 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

PRO TUNING 14-7-2013 19:33 Print topicpost

Posts: 4000
Vandaag heb ik de wegraces in Duitsland op de Sachsenring gevolgd op sport 1 TV, maar vond er niet veel meer aan weinig spanning.

Tegenwoordig zijn het allemaal 4-takten, ik heb niets tegen 4-takten maar wel dat het nu eenheidsworst is geworden zonder spanning.

Honda heeft er bij de FIM doorgedrukt dat het allemaal 4-takten moesten worden omdat zij daar in exeleren en onder het mom van "het is beter voor het milieu" .

Maar klopt dit verhaal wel ?

Eerder kon je kiezen of je met een 2 of 4-takt motor wilde rijden het aantal cc was bepalend in welke klasse je reed.

De laatste jaren waren het meestal 2-takt motoren omdat de 4-takten te weinig vermogen leverden.

Een voorbeeld : de snelste Moto 3 motoren komen van KTM en leveren ± 55 PK uit 250 cc.
De laatste 125 cc Aprilia RSA leverden ook ± 55 PK.
Milieu voordeel ?, nee over een gelijke race afstand gebruiken ze ongeveer een gelijke hoeveelheid brandstof.
Litervermogen KTM - 220 PK/liter
Litervermogen Aprilia 440 PK/Liter

Een Moto 1 Honda van 1000 cc levert ± 250 PK = 250 PK/Liter

Een 35 jaar oude Kreidler grasbaan racer met 50 cc levert ± 12.5 Pk = 250 PK/Liter

Is er vooruitgang ?
 

jordi50cc 14-7-2013 19:56 Print reply

Posts: 677
motorsport op gp niveau bloed dood
dit is niet de schuld van honda maar
van die rottige dorna doet de gp de das om
heel veel race teams hebben al spijt dat ze
met moto3 zijn gaan racen de onderdelen zijn
veel te duur!
gp gaat niet meer om de sport maar draaid alleen
nog maar om geld


 
JST performance
j0ren 14-7-2013 20:39 Print reply

Posts: 1298
Dat is inmiddels in alle (motor)sport takken zo, degene met het geld nemen de leiding.
Simpelweg omdat zij het kunnen veroorloven elke race een nieuwe motor of auto neer te zetten, tegenover andere teams die misschien niet elk onderdeeltje kunnen vervangen. Bovendien door de strenge regeltjes zijn de normaalste zaken ook niet meer te betalen.

Leukste wedstrijden zijn toch die kleinere kampioenschappen, denk aan de suzuki swift cup of zelfs lokale crosswedstrijden.
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
tinustussengas 14-7-2013 22:45 Print reply
Posts: 82
Kijk naar de TT Van Assen,vroeger had je de klasse 50cc(veel huis vlijt)de 125 de 250 de 350 de 500 de 750 en de 500cc zijspannen toen begon dorna zich er mee te bemoeien en de K.N.M.V. werden de 50 cc 80cc na 2a3jaar verdwijnt deze helemaal de zijspannen moesten maar ondergebracht worden bij de auto sport verder verdwijnt de 125 cc 2cillinders en moesten dat 1 cilinder 4 takt(HONDA)worden de rest ging ook langzamer hand verdwijnen kijk nu naar ASSEN hoeveel klassen rijden er nu????Ik heb jaren aan weg race gedaan in de 50 125 en zijspannen maar ik heb er nu GEEN voldoening meer in,doe nu aan karting en dit begint nu ook al langzaam verziekt te worden door de div auto clubs (lees K.N.A.C. en andere.
 
jordi50cc 15-7-2013 0:45 Print reply

Posts: 677
voorbeeld

dutch TT aantal jaren geleden 200000 bezoekers
dutch TT heden 100000 bezoekers
over 10 jaar? bezoekers ???

ik hoop dat de 3 mannen die nu keihard voor ons
aan het knokken zijn om de freetech 50 van de grond krijgen
een nieuwe 50cc kampioenschap op echte circuits

dus er is nog hoop!


Jordi
 
JST performance
joostvk 15-7-2013 7:30 Print reply
Posts: 242
zou mooi zijn

50 cc is pas kunst, zoveel mogelijk eruit halen,

bij die motoren is het alleen maar dat gekke geld. daar draaid alles om
 
JB1 15-7-2013 9:51 Print reply

Posts: 14881
Kijk eens naar het verschil in bochtensnelheden
Daar is de progressie te vinden.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
PRO TUNING 15-7-2013 10:24 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Kijk eens naar het verschil in bochtensnelheden
Daar is de progressie te vinden.



Dus niet, de bochten snelheid ligt met de 4-takten (meer gewicht) lager
 
Aprilia RX 50 2003 15-7-2013 10:34 Print reply

Posts: 6711
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]



Dus niet, de bochten snelheid ligt met de 4-takten (meer gewicht) lager


true, maar door de tijd heen zijn de frames, wielen, banden vering enz enz wel veranderd.

zou graag zien dat er weer meer klassen komen (ook kleiner). en dan bij gelijkblijvend volume. dus 2/4 takt, wankel enz enz.
dan kom je op progressie.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
ikkejw 15-7-2013 12:19 Print reply

Posts: 9886
technische vooruitgang is stilgelegd door alle reglementen onder het mom van veiligheid en milieu. iedereen rijdt min of meer op hetzelfde ding met andere stickers. het gaat dus niet meer om de motor, maar om degene die erop zit.

kan ook leuk zijn natuurlijk, maar het interresseert mij geen biet.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Paul de Salmiakbal 15-7-2013 12:45 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
technische vooruitgang is stilgelegd door alle reglementen onder het mom van veiligheid en milieu. iedereen rijdt min of meer op hetzelfde ding met andere stickers. het gaat dus niet meer om de motor, maar om degene die erop zit.

kan ook leuk zijn natuurlijk, maar het interresseert mij geen biet.

Ik vind het echt moeilijk te geloven dat racen met viertakten ipv tweetakten een merkbaar verschil gaat maken op onze hele god damn atmosfeer, maarja politici werken vaak volgens die wijze
Ze krijgen van iemand te horen dat een of andere motortechniek slecht is voor de bloemen en vlindertjes wat natuurlijk vreselijk goed past in de political agenda terwijl ze er zelf geen kaas van gegeten hebben
Zonder onderzoek te doen naar de effectiviteit gaat het dan van HURR 2 STROOK R BAD MKAY PLS MAKE STOP
Dat laatste is misschien overdreven, maar zo stel ik het me wel graag voor

Dit bericht is gewijzigd door Paul de Salmiakbal op 15-7-2013 om 12:48 uur.
 
ikkejw 15-7-2013 12:59 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
[...]

Ik vind het echt moeilijk te geloven dat racen met viertakten ipv tweetakten een merkbaar verschil gaat maken op onze hele god damn atmosfeer, maarja politici werken vaak volgens die wijze
Ze krijgen van iemand te horen dat een of andere motortechniek slecht is voor de bloemen en vlindertjes wat natuurlijk vreselijk goed past in de political agenda terwijl ze er zelf geen kaas van gegeten hebben
Zonder onderzoek te doen naar de effectiviteit gaat het dan van HURR 2 STROOK R BAD MKAY PLS MAKE STOP
Dat laatste is misschien overdreven, maar zo stel ik het me wel graag voor


mwoah misschien is het hele milieu gebeuren wel waar, ik weet t niet. maakt me ook weinig uit eigenlijk. zolang het een reden is om domweg nieuwe regels en belastingen te bedenken ben ik er op tegen iig



wie hoort hier vooruitgang?
https://app.box.com/s/1n9y5mt4z1uw7izezbmx (viertakt vanaf 2:45)

Dit bericht is gewijzigd door ikkejw op 15-7-2013 om 13:01 uur.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
PRO TUNING 15-7-2013 13:34 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


true, maar door de tijd heen zijn de frames, wielen, banden vering enz enz wel veranderd.


De 125 cc Aprilia RSA is van 2 jaar geleden ??
 
kpotmake 15-7-2013 13:42 Print reply

Posts: 3065
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
jordi50cc 15-7-2013 15:40 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Kijk eens naar het verschil in bochtensnelheden
Daar is de progressie te vinden.


kijk naar de ronden tijden die zijn
na Jan thiel zijn meesterwerk de RSA 125
nooit meer beter geworden


 
JST performance
jordi50cc 15-7-2013 15:56 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]


De 125 cc Aprilia RSA is van 2 jaar geleden ??


de RSA is van 2005 eigenlijk is de 125 RSA een Derbi pas toen
de Derbi fabriek verkocht werd aan piagio
is de race afdeling ongewild bij aprilia ondergebracht

in 2004 zijn ze begonnen met tekenen van de rsa
in 2005 was het meesterwerk klaar maar aprilia
wou niet veel van de motor weten omdat deze bij Derbi gemaakt is
er werd eigenlijk alleen maar mee getest want bij aprilia
hadden ze tenslotte de RSW en daar werd ook mee gewonnen
pas in geloof ik 2006 werd de motor veel ingezet en
kwamen ze er al snel achter dat dit de sterkste 125cc
motor ooit gemaakt was de RSA
grootdeels ontwikkeld door de nederlandse 2takt koning Jan Thiel


Jordi



Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 15-7-2013 om 16:17 uur.
 
JST performance

Dit topic is 5187 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved