Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Yamaha TY250 (?) motorblok vragen/problemen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 949 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #67663 - Yamaha TY250 (?) motorblok vragen/p...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 5852 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

sjoerd456 3-7-2013 15:12 Print topicpost

Posts: 274
Ik heb een poosje geleden al een Yamaha TY250 blok gekocht. Toen ik dit blok kocht was er nog niet veel aan de hand. Toen ik thuis was direct naar een paar keer kicken was het zo dat het tandwiel dat naar buiten komt als je kickt, niet meer ver genoeg terug naar binnen gaat (of te ver naar buiten gaat?) Het tandwiel blijft dus nog een beetje op het andere tandwiel staan (die van de koppeling volgens mij) Is dit iets kleins wat ik zo op kan lossen? Of moet ik het hele blok uit elkaar halen?
Het kwam zo van het ene op het andere moment.

Het gaat om een Yamaha TY 250 blok volgens mij. Iemand die dit kan bevestigen aan de hand van deze foto's? Als ik naar de exploded views op cmsnl kijk is het blok hetzelfde. Het enige verschil is dat bij mijn blok de kickstarter vast zit d.m.v. een moer. Het was een blok dat volgens de verkoper van een trial motor kwam.





tot slot is er aan de koppelingskant 1 gat dol waar je de koppelingsdeksel boutjes in moet draaien ik kan de koppelingsdeksel dus niet strak aandraaien waardoor hij daar olie lekt. Wat kan ik hier aan doen? zou ik het gat helemaal op kunnen vullen met kneedbaar metaal om er daarna nieuw draad in te tappen? Ik denk dat opboren niet gaat werken want dan blijft er heel weinig vlees over.

Alvast bedankt!


 

jordi50cc 3-7-2013 15:30 Print reply

Posts: 677
dat is een yamaha ty 250 R blok uit 1988

Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 3-7-2013 om 15:35 uur.
 
JST performance
kenny77 3-7-2013 15:32 Print reply

Posts: 29286
Inderdaad een ty250 (nieuwere type)

Dat had ik de verkoper toen gemaild, hij dacht eerst dat het een cross blok was.
Als je de koppelingskap eraf haalt kan je het kickstart mechanisme zien zitten.

Die draad wat afgebroken is, is om de koppeling hendel te borgen, zodat deze niet omhoog komt.

Maar al met al lijkt het me een beetje verbeund blok, maargoed was dan ook niet echt duur. :P

Wat ben je ermee van plan?
 
sjoerd456 3-7-2013 16:30 Print reply

Posts: 274
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jordi50cc
dat is een yamaha ty 250 R blok uit 1988

Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 3-7-2013 om 15:35 uur.


Bedankt!

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Inderdaad een ty250 (nieuwere type)

Dat had ik de verkoper toen gemaild, hij dacht eerst dat het een cross blok was.
Als je de koppelingskap eraf haalt kan je het kickstart mechanisme zien zitten.

Die draad wat afgebroken is, is om de koppeling hendel te borgen, zodat deze niet omhoog komt.

Maar al met al lijkt het me een beetje verbeund blok, maargoed was dan ook niet echt duur. :P

Wat ben je ermee van plan?


De foto's had ik eigenlijk gemaakt voor mensen die konden zien wat voor blok het was

bij deze foto kun je hopelijk zien wat ik bedoel met dat kickstart probleem:

Zoals je kunt zien zitten de tandwielen hier nog wel uit elkaar maar ze zitten nog wel strak tegen elkaar aan. Soms gaan de tandwielen helemaal niet uit elkaar.

Met dat slechte draad bedoel ik het draad van het carter van de onderste imbus bout op deze foto (die nieuwe imbus bout):


Ik wil het blok (in eerste instantie) begrenzen en daarna op de kart bouwen.
 
jordi50cc 3-7-2013 16:40 Print reply

Posts: 677
dat die tandwielen niet uit elkaar gaan ligt
denk ik aan een te slappe veer

als ik jou was zou ik hem zowiezo even uitelkaar pakken
lagers bigend en pakkingen vernieuwen
en controleer ook de versnellings bak goed
met name de eerste versnelling die is nogal kort en
krijgt vaak behoorlijk wat op zijn kloten bij zo`n trial motor

het zou zonder zijn dat je het blokje straks mooi op een kart
hebt gebouwd en blijkt dat er van alles niet goed is


Jordi



Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 3-7-2013 om 16:55 uur.
 
JST performance
kenny77 3-7-2013 16:48 Print reply

Posts: 29286
Waarom begrenzen?
Zo'n trail blok is juist tam.
 
sjoerd456 3-7-2013 17:14 Print reply

Posts: 274
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jordi50cc
dat die tandwielen niet uit elkaar gaan ligt
denk ik aan een te slappe veer

als ik jou was zou ik hem zowiezo even uitelkaar pakken
lagers bigend en pakkingen vernieuwen
en controleer ook de versnellings bak goed
met name de eerste versnelling die is nogal kort en
krijgt vaak behoorlijk wat op zijn kloten bij zo`n trial motor

het zou zonder zijn dat je het blokje straks mooi op een kart
hebt gebouwd en blijkt dat er van alles niet goed is


Jordi



Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 3-7-2013 om 16:55 uur.


Kan ik bij die veer komen zonder het blok te splitsen? Ik weet niet of ik alles helemaal na ga lopen, het moet wel lopen voordat ik het erop ga maken. Weet u toevallig waar ik onderdelen kan krijgen? Of kan ik ook onderdelen van eerdere bouwjaren gebruiken van cmsnl?

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Waarom begrenzen?
Zo'n trail blok is juist tam.


Die trial motoren hebben toch verschrikkelijk veel koppel? Trekt ie die kart niet in 3 stukken :P Heb btw ook maar een 25mm achteras, kan die er wel tegen?

 
bennietbeun 3-7-2013 20:54 Print reply
Posts: 817
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sjoerd456



Die trial motoren hebben toch verschrikkelijk veel koppel? Trekt ie die kart niet in 3 stukken :P Heb btw ook maar een 25mm achteras, kan die er wel tegen?



ja zekker wel als ik naar mijn crossmotor achter as kijk . is het ook maar een pijp met schoefdraad er op .
 
j0ren 3-7-2013 20:57 Print reply

Posts: 1298
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bennietbeun
[...]


ja zekker wel als ik naar mijn crossmotor achter as kijk . is het ook maar een pijp met schoefdraad er op .


Oja..

ontopic; denk dat die as het wel kan hebben. Dat koppel valt wel mee, lijkt alleen zo omdat ze vaak geen expansie uitlaat hebben, en heb je dus het koppel wat je normaal naar boven in de toeren verplaatst ook wat meer onderin.

 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
jordi50cc 3-7-2013 21:12 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sjoerd456
[...]


Kan ik bij die veer komen zonder het blok te splitsen? Ik weet niet of ik alles helemaal na ga lopen, het moet wel lopen voordat ik het erop ga maken. Weet u toevallig waar ik onderdelen kan krijgen? Of kan ik ook onderdelen van eerdere bouwjaren gebruiken van cmsnl?

[...]


Die trial motoren hebben toch verschrikkelijk veel koppel? Trekt ie die kart niet in 3 stukken :P Heb btw ook maar een 25mm achteras, kan die er wel tegen?



onderdelen zijn er wel voor te krijgen als je hem los
hebt moet je maar even laten weten wat je nodig bent dan
kan ik even kijken wat ik voor je kan betekenen

verschrikkelijk veel koppel?? nee hoor dat valt allemaal reuze
mee is gewoon een tam motortje met een hele korte versnellings bak

Jordi

 
JST performance
sjoerd456 3-7-2013 22:35 Print reply

Posts: 274
Oke, bedankt voor de antwoorden allemaal Alleen mijn laatste vraag is nog niet beantwoord: kan ik het gat van mijn carter -waarvan het draad dol is- opvullen met kneedbaar metaal om er daarna nieuw draad in te tappen, of zijn er andere/betere manieren om dit op te lossen?
 
Cas DT 3-7-2013 22:38 Print reply

Posts: 3131
helicoil
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
sjoerd456 3-7-2013 22:40 Print reply

Posts: 274
Oke bedankt. Dan ga ik eerst eens op zoek naar die dingen als ik er tijd voor heb
 
JantjeMB5 4-7-2013 13:26 Print reply

Posts: 374
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cas DT
helicoil


Is vrij duur, is een merknaam. je kan ook zoeken naar V-coil
is bijna de helft goedkoper, doet net hetzelfde

Als je een setje hebt kun je het later nog gebruiken.
als je ze goed plaatst en de bouten goed behandelt gaan ze langer mee dan het zachte materiaal waaruit je blok is gemaakt.

In nascar gebruikten ze standaard de recoil omdat die steviger zijn voor slijtage door de bouten dikwijls vast en los te halen.

versleten bouten direct vervangen, kost bijna niets en red je blokje.

succes!
 
Livin in the fast Lane - klein draai, frees of TIG-las werk, PM + bier
sjoerd456 4-7-2013 17:25 Print reply

Posts: 274
Bedankt voor de tip. Bouten worden sowieso altijd vervangen als ze versleten zijn.
 
sjoerd456 20-7-2013 11:02 Print reply

Posts: 274
Zo, helicoils zitten erin. vandaag maar even kijken of het blok ook lekkage vrij is.

Nog een andere vraag:
Bij het blok zat deze carburateur:



De sproeierbuis is namelijk afgebroken dus daar moet een nieuwe in. Ik ben met de carburateur naar de brommerzaak geweest, daar wisten ze niet wat voor carb het was. Ik ben toen naar de motorzaak gegaan en ook daar kende ze de carb niet. Kan iemand me vertellen wat voor carburateur het is en of er nog een reparatieset voor te krijgen is. Is het misschien een imitatie carb van Keihin?
 

Dit topic is 5852 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved