Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - TZR ombouwen naar motor tips gevraagd

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 974 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #67612 - TZR ombouwen naar motor tips gevraa...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 4610 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

aXed 16-6-2013 0:33 Print topicpost
Posts: 8
Hey,

Aankomende zomer ga ik mijn motor rijbewijs halen. En mocht ik deze halen waar ik uiteraard van uit ga heb ik een motor nodig. Nu hadden we het idee mijn tzr om te bouwen. Voor de klasse A1 heb je de volgende regels max 125cc en 11kW. Naar mijn mening een opgevoerde brommert. Nu vroeg ik me af of iemand dit al eerder gedaan heeft en of dit een beetje haalbaar is. Mijn blok heeft nu 10k gelopen en een doppler race krukas zit er volgens mij in nu. Het idee was om hem eventueel op te voeren naar 125cc of een ander blok te kopen. Dus hebben jullie nog wat tips of ervaring? Deel ze graag en graag geen reacties met moet je niet doen ik sta klaar voor een uitdaging (:

 

koetjeboe91 16-6-2013 0:36 Print reply

Posts: 2096
hier hangen vast en zeker de nodige haken en ogen aan en zal vaak boven de kosten vaneen al type goed gekeurde motor.
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
Audioholic 16-6-2013 1:07 Print reply
Posts: 330
zorgen dat alles in orde is,remmen, balhoofspeling,geluid,knipperlicht, toeter,spiegels ect, dan zal t me niet zo moeilijk om hem door de keuring te krijgen
 
The life is to short to listen to slow music (H)
dirktimmer 16-6-2013 1:08 Print reply

Posts: 1737
je tzr frame heeft geen typegoedkeuring als motorfiets. wordt erg duur om dit te doen, en wellicht onmogelijk omdat hij afgekeurd wordt.

andersom is veel makkelijker.
 
Royal Club 16-6-2013 3:45 Print reply

Posts: 60390
tzr verkopen en motor kopen.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
kpotmake 16-6-2013 13:29 Print reply

Posts: 3065
....waarom zou je dat willen?

dan heb je dadelijk je motor rbw en rijdt je nog steeds op een opgevoerde tzr rond waar je om de zoveel km toch weer stukken mee krijgt

beter een originele 125 kopen en die evt opvoeren, dat rijdt tenminste ook nog een beetje fatsoenlijk (beter frame, vering, remmen...)
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
Brommers en meer 16-6-2013 14:14 Print reply

Posts: 1966
Ik weet wel dat diversen ouderen in een midlifecrisis een kreiler hebben op motorkenteken, 50cc omdat ze het anders te duur en zonde vinden als hun kreidler in beslag genomen wordt, een man had zijn 50cc zelfs op de 175 gekregen, maargoed das weer een heel ander verhaal.
 
Rest In Parts #R.I.P.Yamaha
Royal Club 16-6-2013 14:54 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Brommers en meer
Ik weet wel dat diversen ouderen in een midlifecrisis een kreiler hebben op motorkenteken, 50cc omdat ze het anders te duur en zonde vinden als hun kreidler in beslag genomen wordt, een man had zijn 50cc zelfs op de 175 gekregen, maargoed das weer een heel ander verhaal.


goed verhaal
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Aprilia RX 50 2003 16-6-2013 16:23 Print reply

Posts: 6711
Aangezien ze geen typegoedkeuring hebben zul je het als een nieuw type moeten laten keuren. Heb hier destijds een keer naar geinformeerd en dat is een erg lasting, duur en tijdrovend verhaal.

Vermogen zal het probleem niet zijn, uit een am6 blokje pak je zonder erg veel pijn en moeite 11 kW. Kwa framewerk enz zal het met wat aanpassingen ook wel haalbaar zijn.

En voor dat geld en tijd koop je een hele leuke motor.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
alwin mtx 16-6-2013 16:30 Print reply

Posts: 505
Het gaat inderdaad om het type goed keur, als er in een ander land een model tzr rond rijd met 80 cc of meer kan je deze na maken.

Wanneer je bij de keuring komt kijken ze of je aan de eisen van dit model voldoet en krijg je je kenteken, zo heb ik mijn mtx ook gedaan.

Als er geen model bestaat met een type goed keur moeten ze hem opnieuw keuren of iets in die richting.. iig een hoop gedoe. Wanneer dat model niet bestaat zou ik het risico niet nemen.

En zoieso voor je begint de rdw effe een belletje geven of het mogelijk is voor jou situatie.
 
Aprilia RX 50 2003 16-6-2013 16:39 Print reply

Posts: 6711
met de rx heb ik wel de optie om een 125 frame te kopen met kenteken. was het makkelijkste en kost geen drol vergeleken met een motor kopen en keuringen enz.

nu ga ik niet voor het 11 kw rijbewijs dus ga er verder ook niet mee bezig, maar het is wel zonde om een motor te moeten kopen voor 2 jaartjes.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Cas DT 16-6-2013 16:40 Print reply

Posts: 3131
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003

maar het is wel zonde om een motor te moeten kopen voor 2 jaartjes.


Want?
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
Aprilia RX 50 2003 16-6-2013 16:45 Print reply

Posts: 6711
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cas DT
[...]


Want?


nouja ze zijn niet echt gratis en heel veel meer vermogen krijg je toch niet tov van een brommer.

als je het relatief goedkoop kunt doen door t spulletje in een motor frame te hangen...

edit: als het goed is gaat de regel volgend jaar dat je vanaf je 20e in 1 keer voor 35 kW mag dus komt me dan beter uit.

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 16-6-2013 om 16:47 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 16-6-2013 16:52 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


nouja ze zijn niet echt gratis en heel veel meer vermogen krijg je toch niet tov van een brommer.

als je het relatief goedkoop kunt doen door t spulletje in een motor frame te hangen...

edit: als het goed is gaat de regel volgend jaar dat je vanaf je 20e in 1 keer voor 35 kW mag dus komt me dan beter uit.

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 16-6-2013 om 16:47 uur.



je koopt toch ook een brommer voor 2 jaar? das beetje gek argument iig
 
Aprilia RX 50 2003 16-6-2013 16:56 Print reply

Posts: 6711
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



je koopt toch ook een brommer voor 2 jaar? das beetje gek argument iig


laat ik het anders zeggen:
je hebt al een brommer met reldelijk wat vermogen tov van een 11 kW.
als je die voor zeg eens 60 euro (frame + kenteken) kunt ombouwen naar motor.

scheelt dat je niet mee in t zweet hoeft te schieten elke keer als je een agent ziet.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
NS1-Whisperer 16-6-2013 18:38 Print reply

Posts: 2160
Misschien is het realistisch gezien beter om dan een Yamaha tzr125 te kopen. Vind ik persoonlijk nog mooier ook als het nieuwe tzr50 model.

Anders deze kopen en even mee langs rdw?
http://www.marktplaa...&previousPage=lr
 
"Risico is extra leven"

Dit topic is 4610 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved