Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Cilinderkop moeren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 638 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #67580 - Cilinderkop moeren
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 3353 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Custom667 2-6-2013 11:32 Print topicpost
Posts: 153
Hallo,

Ik heb vaak last van lekkende cilinderkoppen.
Met meerdere koppen heb ik dit al gehad, soms dicht, maar vaak toch lekken. Dit licht dus aan mij. Mijn vraag is nu,
kan ik de kopbouten nadraaien als het spul even gelopen heeft, en dus warm is? Of trek ik het dan juist krom?
Want hij is 1 - 2 minuutjes dicht, en daarna gaat ie lekken, als hij warm is dus.

Trouwens, mijn cilinder en kop die ik nu heb zijn echt vlak en mooi glad. En gebruik natuurlijk nieuwe pakking.
 

koetjeboe91 2-6-2013 11:46 Print reply

Posts: 2096
kruislings aantrekken en na warmdraaien nogmaals natrekken. volgens de fabrieksspecificaties.
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
NS1-Whisperer 2-6-2013 11:51 Print reply

Posts: 2160
idd,

kruislings aandraaien en na eerte keer lopen ff checken en naar een x aantal kilometers nog eens
 
"Risico is extra leven"
Custom667 2-6-2013 11:57 Print reply
Posts: 153
OK.
Kan dus niet veel kwaad om hem na te trekken als ie warm is.

 
koetjeboe91 2-6-2013 12:06 Print reply

Posts: 2096
even aflaten koelen om onnodige stres in het metaal te voorkommen
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
dirktimmer 3-6-2013 12:09 Print reply

Posts: 1737
he patrice,

80 of 93cc?
als het echt niet lukt, pakking heel licht insmeren met vloeibaare hittebestedige pakking (en ook geen "hittebestendige" siliconetube van 6 euro)
 
koetjeboe91 3-6-2013 12:32 Print reply

Posts: 2096
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dirktimmer
he patrice,

80 of 93cc?
als het echt niet lukt, pakking heel licht insmeren met vloeibaare hittebestedige pakking (en ook geen "hittebestendige" siliconetube van 6 euro)


zelf ben ik geen fan van vloeibare pakking. de pakking zelf moet al meer dan voldoende zijn om een goede afdichting te geven. indien dit het niet doet is er een probleem wat je eerst moet verhelpen.
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
Custom667 3-6-2013 13:39 Print reply
Posts: 153
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dirktimmer
he patrice,

80 of 93cc?
als het echt niet lukt, pakking heel licht insmeren met vloeibaare hittebestedige pakking (en ook geen "hittebestendige" siliconetube van 6 euro)


Het gaat om mijn gietijzeren 80cc.
Maar heb dit probleem ook gehad mijn mijn 65cc alu. cilinder.

Ik heb 2 vloeibare pakkingen tot mijn beschikking:
- Permatex no.3: gasket sealant. Dit spul is er voor bedoeld (bestand tegen hoge druk/temp.), maar heeft niet gewerkt. Blijft een beetje zacht en plakkerig na opdrogen.
- Loctite blauw, siliconen pakking. Is wel bestand tegen een temp. van 215 graden, kan deze nog proberen.

 
RutgerDTmx 3-6-2013 20:46 Print reply

Posts: 211
Het gaat om je rd? ik denk dat je hetzelfde probleem kan hebben als ik, die tapeindes waar je die moeren opdraait zitten te los in het blok. Ik zou eens voorzichtig proberen of er een uit wil
 
j0ren 3-6-2013 21:51 Print reply

Posts: 1298
Even een serieuze vraag, draai je de moeren gewoon wel strak genoeg aan? Gezien je precies hetzelfde probleem had met een andere cilinder lijkt dat me wel heel erg toeval..
Kippenkracht
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
Custom667 4-6-2013 0:22 Print reply
Posts: 153
Hahaha,
Ja ik draai ze laatste tijd best strak aan, eerst wel een stuk losser.
Ik kan wel eens kijken naar die tapeindes, even een dubbele moer erop en kijken of ik ze nog vaster kan draaien.
Ja ik hoor bij koude start, na een minuutje of 2 altijd weer zo'n hard geluid uit mijn cilinder komen bij de hogere toeren. Zo'n ratel, dus ik weet gewoon dat het die koppakking is.
Maargoed ik probeer nog even het een en ander..
 
ikkejw 4-6-2013 0:45 Print reply

Posts: 9886
hoe weet je zo zeker dat het de koppakking is? een "ratel" kan ook heel wat anders zijn. als je de boel demonteert, kun je dan aan de pakking zien dat ie gelekt heeft?


als je 't echt niet op de normale manier dicht kunt krijgen, probeer dan eens loctite 3020 of 5972. 3020 is voor koppakkingen bedoeld, maar 5972 heeft nog hogere specificaties. en heb ik zelf goeie ervaring mee.

beste is natuurlijk als het zonder kan.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
WestlandMB 4-6-2013 10:54 Print reply

Posts: 1338
heb je geen imitatie koppakking, die zijn wel eens helemaal plat, in plaats van een riggeltje bij de zuiger? Meestal moet met de momentsleutel kruislinks 15nm genoeg zijn, maar zelf doe ik meestal 18.
 
Custom667 4-6-2013 23:00 Print reply
Posts: 153
Nou ik heb nu al weer een aantal dagen gewoon droog een nieuwe pakking (met riggel) gemonteerd. Wel even nagedraaid een uurtje nadat hij voor de eerste keer gelopen heeft.
Hij rijd verder prima, een lekke kop moet je toch echt wel merken denk ik.
Die ratel is trouwens rond de powerband. Onderin de toeren hoor ik niets. Het gaat hier wel om een nieuwe zuiger en veren, en een pas opgebouwd blok (RD 80) met nieuwe krukaslagers. Krukas zelf zag er goed uit, geen abnormale speling op het big-end lager en small end lager is ook nog compleet.
Maargoed, ik zoek nog wel even wat het kan zijn, misschien komt vanaf de uitlaatkant.
 
NS1-Whisperer 4-6-2013 23:15 Print reply

Posts: 2160
Misschien wel gewoon een los boutje of ringetje wat is los getrilt bij je kappen oid...
 
"Risico is extra leven"

Dit topic is 3353 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved