Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Maximale uit setup halen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 968 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #67572 - Maximale uit setup halen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 3373 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Banis97 27-5-2013 21:27 Print topicpost
Posts: 88
Beste mensen,

ik heb nu een tijdje een puch maxi, hij rijdt lekker en haalt een mooie 60kmh. Hij begint wel pas te trekken bij de 25 maar na wat gezocht te hebben op internet heb ik begrepen dat dat niet heel gek is voor een puchje.

ik heb alleen wel het idee dat hij niet altijd optimaal loopt... Heeft iemand nog tips om hem misschien nog net iets harder op te laten trekken of net iets beter te lopen?

Setup:
50cc airsal
50cc HD kop
15mm Carburateur
15mm spruitstuk
homoet 4p uitlaat
sproeier 72 gasnaaldstnd. 4
TWV: 15/45

Alvast bedankt!
 
"radio harder zetten is vaak al een degelijke oplossing"

PHB 27-5-2013 21:39 Print reply

Posts: 536
grotere carburateur+sproeistuk
uitlaat op maat?
 
honda power
Viertakt 28-5-2013 0:10 Print reply

Posts: 3586
Als je sneller wil optrekken moet je je koppeling aanpassen, strakkere veren of de schoenen lichter maken. Hierbij is google en puchmaxi.nl je vriend.

Ik weet trouwens niet of je carter al aangepast is, maar ik meen dat de spoelkanalen van een airsal 50 snel groter zijn dan de spoelkanalen van je carter. Beetje bewerken helpt ook al weer wat, zorgen dat ze netjes op elkaar overlopen.

Verder kun je nog proberen om je ontsteking vroeger te zetten.


Ben toevallig zelf net klaar met op de beunhaas manier de spoelers in het carter groter maken

 
Viertakt uber alles.
Banis97 30-5-2013 22:19 Print reply
Posts: 88
Haha oke dan, ik denk dat ik die carters ff ga bekijken en die koppeling dat ga ik zeker uitproberen (ik lees namelijk op internet best veel over die koppeling)

Ben benieuwd of die dan wat strakker loopt

bedankt!

Uitlaat op maat dat is echt te veel want het is meer een brommer die ik gebruik om een keer op een zonnige dag een klein tourtje te maken, ik wil nu echt kijken hoe ik hem zo goed mogelijk kan afstellen en aanpassen zodat die zo goed (misschien wel perfect) mogelijk loopt.

Maar zeker bedankt voor het idee!

Dit bericht is gewijzigd door Banis97 op 30-5-2013 om 22:22 uur.
 
"radio harder zetten is vaak al een degelijke oplossing"
jordi50cc 31-5-2013 1:27 Print reply

Posts: 677
je zou twee booster (buffer) inlaat poortjes kunnen
aanbrengen in je cilinder en zuiger.. en je uitlaat poort + kanaal
een heel KLEIN beetje breder kunnen maken

oppassen met te veel voor onsteking hij word dan snel
te heet


Jordi

Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 31-5-2013 om 1:28 uur.
 
JST performance
PRO TUNING 31-5-2013 10:16 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Viertakt
Als je sneller wil optrekken moet je je koppeling aanpassen, strakkere veren of de schoenen lichter maken. Hierbij is google en puchmaxi.nl je vriend.

Ik weet trouwens niet of je carter al aangepast is, maar ik meen dat de spoelkanalen van een airsal 50 snel groter zijn dan de spoelkanalen van je carter. Beetje bewerken helpt ook al weer wat, zorgen dat ze netjes op elkaar overlopen.

Verder kun je nog proberen om je ontsteking vroeger te zetten.


Ben toevallig zelf net klaar met op de beunhaas manier de spoelers in het carter groter maken
afbeelding


Hier worden de prestaties alleen slechter van, je verhoogt de carter inhoud en verlaagt de gassnelheid
 
Viertakt 31-5-2013 11:04 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]


Hier worden de prestaties alleen slechter van, je verhoogt de carter inhoud en verlaagt de gassnelheid


Ja ik heb gemerkt dat de prestaties er slechter van werden. Denk zelf dat als je geen extremen opzoekt goed overlopende spoelpoorten meer winst maken dan die 5% dat je carter groter wordt en je aan spoelsnelheid verliest.
 
Viertakt uber alles.
jordi50cc 31-5-2013 11:18 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]


Hier worden de prestaties alleen slechter van, je verhoogt de carter inhoud en verlaagt de gassnelheid



carter volume op juiste manier groter maken werkt alleen bij een
goeie berekende opmaat uitlaat
dan nog zou ik bij een redelijk standard automaat
brommertje niks aan je carter doen


Jordi

 
JST performance
Viertakt 31-5-2013 11:46 Print reply

Posts: 3586
Ik heb het niet persé over cartervolume vergroten, maar over de spoelpoorten op elkaar over laten lopen. M'n pa vertelde me dat stromingen die door een haakslopende verbreding geperst worden onderhevig zijn aan zware turbulentie(=verlies).

Plus ik heb voor mijn Power One 50cctje toch geconstateerd dat je er een hoop mee wint.

Zoals ik dus al zei: zo ontzettend veel materiaal heb ik niet weg gehaald, hooguit 0,5cm3 in totaal. Denk niet dat dat zoveel scheelt op je carterdruk.

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 31-5-2013 om 11:47 uur.
 
Viertakt uber alles.
DeNaamIsLennart 31-5-2013 13:20 Print reply

Posts: 58
Zorg dat je niet de 2 klauws maar de 3 klauws koppeling er op hebt en zet er blauwe veertjes in dit help echt behoorlijk
 
Een goed begin is het halve werk, half werk is geen goed begin.
Banis97 31-5-2013 17:49 Print reply
Posts: 88
Oke top allemaal bedankt!

Ben alleen vandaag aangehouden snelheid was ok (normaal gaat ie 60 maar dat is alleen als die lucht vangt) maar decibel van uitlaat was 105... alleen die agent deed het zo dat mn puch dikke overtoeren maakten, hij tilde hem namelijk op en ze lieten de meter ook nog te dicht bij het blok wat ook weer zorgt voor extra db. Dit mag toch helemaal niet? Ik heb het gezegd maar die agent gaf er geen eens antwoord op en zei dat ik mn uitlaat kwijt ben... Nu heb ik dus een snelle jamarcol (standaard look) pijp (28mm bocht) Heeft dit veel verschil met die homoet?
 
"radio harder zetten is vaak al een degelijke oplossing"
PRO TUNING 1-6-2013 14:21 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Banis97
Oke top allemaal bedankt!

Ben alleen vandaag aangehouden snelheid was ok (normaal gaat ie 60 maar dat is alleen als die lucht vangt) maar decibel van uitlaat was 105... alleen die agent deed het zo dat mn puch dikke overtoeren maakten, hij tilde hem namelijk op en ze lieten de meter ook nog te dicht bij het blok wat ook weer zorgt voor extra db. Dit mag toch helemaal niet? Ik heb het gezegd maar die agent gaf er geen eens antwoord op en zei dat ik mn uitlaat kwijt ben... Nu heb ik dus een snelle jamarcol (standaard look) pijp (28mm bocht) Heeft dit veel verschil met die homoet?



http://www.mag-nl.or...ndex.php?page=geluid
 

Dit topic is 3373 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved