Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - begrenzen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 912 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #67194 - begrenzen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 5811 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

maxxx11 20-1-2013 20:44 Print topicpost

Posts: 27
hallo,

ik heb een yamaha aerox uit 2001 met een 70cc en 24mm carburateur en de uitlaat is yasuni c16
is het mogelijk om zo'n brute set up naar 55-60 km/h de begrenzen?
met een euro begrenzer? hij loopt nu zn 110 km/h

Dit bericht is gewijzigd door maxxx11 op 20-1-2013 om 20:52 uur.
 
[blue]Maar agent ik rij toch mooi met het verkeer mee? Ja maar wel op de snelweg jongeman![/blue]

Aprilia RX 50 2003 20-1-2013 20:52 Print reply

Posts: 6711
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maxxx11
hallo,

ik heb een yamaha aerox uit 2001 met een 70cc en 24mm carburateur en de uitlaat is yasuni c16
is het mogelijk om zo'n brute set up naar 55-60 km/h de begrenzen?
met een euro begrenzer?


zeker wel, alleen t valt wel op.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
j0ren 20-1-2013 22:20 Print reply

Posts: 1298
Als je je zo'n setup in elkaar hebt gezet en ermee gaat rijden moet je ook de risico's accepteren. En daaronder valt niet alleen een kleine boete..

Je kunt hem misschien begrenzen naar een kilometertje of 80, maar als je lager gaat gaat hij stotteren en valt het op.
Als de politie vermoed dat je hem hebt begrensd heb je alleen nog maar meer problemen

succes

 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
Aprilia RX 50 2003 20-1-2013 22:21 Print reply

Posts: 6711
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
Als je je zo'n setup in elkaar hebt gezet en ermee gaat rijden moet je ook de risico's accepteren. En daaronder valt niet alleen een kleine boete..

Je kunt hem misschien begrenzen naar een kilometertje of 80, maar als je lager gaat gaat hij stotteren en valt het op.
Als de politie vermoed dat je hem hebt begrensd heb je alleen nog maar meer problemen

succes



als je de juiste begrenser hebt en je doet m goed afstellen dan merk je er niet zoveel van.

Die van mij loopt 110, met de begrenser goed afgesteld loopt ie 60. t kan minder maar 60 is mooie snelheid, trekt minder argwaan. en je kunt geen stotter merken.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
GRIEVINK 20-1-2013 22:45 Print reply

Posts: 259
T is wel mogelijk.

Vind je het niet een beetje opvallen met die specs??

 
Weet je wat het is, strond is dikker dan pis!
jeroentjen13 20-1-2013 22:53 Print reply
Posts: 850
50cc erop en 14mm carb, direct ook een stuk zuiniger
 
maxxx11 21-1-2013 10:52 Print reply

Posts: 27
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


als je de juiste begrenser hebt en je doet m goed afstellen dan merk je er niet zoveel van.

Die van mij loopt 110, met de begrenser goed afgesteld loopt ie 60. t kan minder maar 60 is mooie snelheid, trekt minder argwaan. en je kunt geen stotter merken.



mag ik vragen hoe je dat hebt gedaan??
 
[blue]Maar agent ik rij toch mooi met het verkeer mee? Ja maar wel op de snelweg jongeman![/blue]
Brommers en meer 21-1-2013 10:54 Print reply

Posts: 1966
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jeroentjen13
50cc erop en 14mm carb, direct ook een stuk zuiniger


alleen zit op een standaart scooter 17,5 mm carb
 
Rest In Parts #R.I.P.Yamaha
Aprilia RX 50 2003 21-1-2013 11:10 Print reply

Posts: 6711
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maxxx11
[...]



mag ik vragen hoe je dat hebt gedaan??


http://www.josdijkma...od&productId=196
deze, met de ene stel je in hoeveel hij begrenst, met de ander werk je de stotter weg.

was wel voor een am6 schakelbrommer. maar scooter is t nog makkelijker onopvallend te maken lijkt me omdat je geen vaste overbrenging hebt en je eindsnelheid dus afhankelijk is van hoeveel de vario ''uitzet''
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
jeroentjen13 21-1-2013 12:40 Print reply
Posts: 850
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Brommers en meer
[...]


alleen zit op een standaart scooter 17,5 mm carb



neem dan 50cc met 17,5mm carb zal toch zuiniger en trager zijn dan 70 en 24mm
 
JB1 21-1-2013 13:07 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jeroentjen13
[...]



neem dan 50cc met 17,5mm carb zal toch zuiniger en trager zijn dan 70 en 24mm


http://www.brommerfo...rint/reply/1/1716680
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
kenny77 21-1-2013 18:04 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


http://www.brommerfo...rint/reply/1/1716680

Maar dit is wel een scooter, die draaien continu hoge toeren of het nu 50 of 70cc is.
Veel cc met een schakel brommer kan je zwaarder vertanden en dan rustiger rijden met minder gas.
 
bartbrouwer 21-1-2013 19:34 Print reply
Posts: 529
ik begin me nou ook iets af te vragen he, als je je cilinder tuned dat ie mooi hard loopt en veel toeren maakt maar toch wilt dat ie maar 60 loopt ofzo he, zouden daar ook begrenzers voor zijn?

dat je wel gewoon in alle vernsnellingen door kunt rammen in volle toeren maar dat ie bij de 60km/h niet meer sneller wil?
 
]-[ ( ) ]\[ ] ) /-\ cr125
Diamond0313 22-1-2013 18:28 Print reply

Posts: 435
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bartbrouwer
ik begin me nou ook iets af te vragen he, als je je cilinder tuned dat ie mooi hard loopt en veel toeren maakt maar toch wilt dat ie maar 60 loopt ofzo he, zouden daar ook begrenzers voor zijn?

dat je wel gewoon in alle vernsnellingen door kunt rammen in volle toeren maar dat ie bij de 60km/h niet meer sneller wil?


een scooter heeft geen versnellingen
 
ChielTZR 22-1-2013 18:44 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bartbrouwer
ik begin me nou ook iets af te vragen he, als je je cilinder tuned dat ie mooi hard loopt en veel toeren maakt maar toch wilt dat ie maar 60 loopt ofzo he, zouden daar ook begrenzers voor zijn?

dat je wel gewoon in alle vernsnellingen door kunt rammen in volle toeren maar dat ie bij de 60km/h niet meer sneller wil?


In zon geval zul je je ontsteking moeten begrenzen op een maximaal toerental. Je wilt wel het maximale toerental hebben in de lagere versnellingen, dus zul je een schakeling moeten maken die ergens een signaal oppikt in welke versnelling je blok zit (wals of schakelpedaal).

Wat miss ook kan is een schakeling maken die gps geschakeld is, maar daar heb je dan op de rollerbank weer niks aan.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)

Dit topic is 5811 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved