Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Main Forum - Topic #66980 - Honda MTX SH trekt niet, start slec...
|
Pagina 2 van 3
|
Dit topic is 8246 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
niels44 |
3-11-2012 20:52 |
Posts: 16 |
ik heb net even de carburateur nagekeken, er zit geen doek in, daar dachten we eerst nog aan, omdat we hem er zo opgezet hebben, en dat we misschien wel een doek in hadden gedaan eerder al, zodat er geen rotzooi in komt, maar dat zat er niet in, ook gaat de gasschuif helemaal open als ik de gas opentrek, en zoals ik al zei, het afstellen werkt neit want hij reageert gewoon compleet niet op de stelschroeven...
iemand nog een oplossing, los van het feit dat er in de uitlaatpoort is omgevijlt?
|
|
|
|
De Schout |
3-11-2012 21:29 |
Posts: 5327 |
er een willekeurige hoofdsproeier in stampen heet in mijn boekje geen afstellen.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
niels44 |
3-11-2012 23:37 |
Posts: 16 |
-_-, dat bedoel ik er niet mee, met afstellen bedoel ik de stelschroeven, die dus niks doen, en ik denk eerlijk gezegd niet dat hij door een simpel sproeiertje ineens geen power meer heeft, en bijna niet start...
|
|
|
|
mbx-genieter |
3-11-2012 23:44 |
Posts: 758 |
Ik denk aan een gare cilinder/zuiger en in combinatie met valselucht erbij.
Hoe dan ook laat je cilinder eens bekijken door een specialist voor een passend oordeel.
|
|
|
|
niels44 |
4-11-2012 0:04 |
Posts: 16 |
de cilinder is origineel, maar wel uitlaatpoort is uitgevijlt, en de zuiger was nieuw, denk immitatie, maar zeg jij dat het dan aan die zuiger kan liggen? ik snap dat immitatie niet super is, maar zo slecht kan het toch niet zijn dat het dit veroorzaakt? en wat bedoel je met "gare"?
|
|
|
|
j0ren |
4-11-2012 0:14 |
 Posts: 1298 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: niels44
-_-, dat bedoel ik er niet mee, met afstellen bedoel ik de stelschroeven, die dus niks doen, en ik denk eerlijk gezegd niet dat hij door een simpel sproeiertje ineens geen power meer heeft, en bijna niet start...
Sproeier is juist HET belangrijkste onderdeel van je brommer.
Te groot of te klein, en hij loopt niet, of heel erg kut.
Ga dus eerst maar eens een beetje afstellen, kom dan maar terug.
ps. Je zuiger kan ook verkeerd om zitten als je er een inlaatpoort op hebt.
|
|
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel |
|
niels44 |
4-11-2012 0:19 |
Posts: 16 |
de zuiger zit niet verkeerd om, zoals je kan lezen in een vorig bericht, en is het serieus dat als er een sproeier 80 in zit, inplaats van 70, dan loopt ie kut? lijkt me sterk, ofc loopt hij dan niet zo mooi als 70, dat begrijp ik, maar zoals hij nu doet, dat komt niet door een sproeier... hij wil bijna niet optrekken, dan gaat hij bijna uit, dus moet gewoon ermee lopen, opgang helpen en dan rijden, dan in 2,3,4,5, en dat wil ook niet, want hoe hoger de versnelling hoe minder toeren, en hoe minder hij reageert op de gas...
|
|
|
|
j0ren |
4-11-2012 0:32 |
 Posts: 1298 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: niels44
de zuiger zit niet verkeerd om, zoals je kan lezen in een vorig bericht, en is het serieus dat als er een sproeier 80 in zit, inplaats van 70, dan loopt ie kut? lijkt me sterk, ofc loopt hij dan niet zo mooi als 70, dat begrijp ik, maar zoals hij nu doet, dat komt niet door een sproeier... hij wil bijna niet optrekken, dan gaat hij bijna uit, dus moet gewoon ermee lopen, opgang helpen en dan rijden, dan in 2,3,4,5, en dat wil ook niet, want hoe hoger de versnelling hoe minder toeren, en hoe minder hij reageert op de gas...
Ja, dat kan al het verschil zijn.
Dus eerst maar even afstellen
|
|
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel |
|
niels44 |
4-11-2012 0:48 |
Posts: 16 |
lolz, zal het me pa mogge ff vrage, en ff kijke of we nog sproeiertje hebbe ligge, anders maandag ff hale :( xD
|
|
|
|
luc-hendriks |
4-11-2012 9:03 |
Posts: 424 |
ik had sproeier 125 in mn brommer liep ie bar slecht op nu 135 en nergens last meer van
|
|
|
|
niels44 |
4-11-2012 12:08 |
Posts: 16 |
was dat met originele setje erop? of 70cc ofzo? want anders zou het betekenen dat mijne een te kleine sproeier heeft...
en we hebbben net nog even gedacht, maar het kan bijna niet an de sproeier liggen, want als ik hem start MOET de choke aan, en hij moet ook even een tijdje aanblijven, dit is toch wel een teken dat hij een goede sproeier heeft.
en als hij al een te grote/kleine heeft, hoe kan het dan dat als hij loopt max de 4000 toeren haalt? terwijl we laatst toen we de boutjes van het spruitstuk en de carb losdraaiden, tijdens het lopen, dat hij ineens klom naar de 8000 toeren, dat is 2x zoveel...
Dit bericht is gewijzigd door niels44 op 4-11-2012 om 12:09 uur.
|
|
|
|
ChielTZR |
4-11-2012 12:12 |
 Posts: 6016 |
stop er maar eens een grotere sproeier in dan..
het heeft er WEL mee te maken knul!
ik wil wel eens zien of jij je cilinder kan losdraaien onder het lopen
Dit bericht is gewijzigd door ChielTZR op 4-11-2012 om 12:13 uur.
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
mbx-genieter |
4-11-2012 12:41 |
Posts: 758 |
Het niet op toeren konen kan ook betekenen dat je sproeier nu te groot is.
Zet je gasnaald eens naar beneden en kijk of dat beter is.
Als je hem meer lucht geeft door carb stukje los te draaien krijg je dus effect van valselucht waardoor het toerental omhoog schiet.
Dus afstellen is 1 en cilinder/zuiger opmeten is 2.
|
|
|
|
niels44 |
4-11-2012 15:07 |
Posts: 16 |
hmm ten eerste, cilinder losdraaien had ik het totaal niet over, dus ga eerst maar eens wat beter lezen
ten tweede:
bedoel je dat als ik de carb losdraai van het spruitstuk, en hij krijgt ineens hogere toeren, dat hij dan teveel of te weinig benzine krijgt?
en welke sproeier raad jij aan? er zit nu 80 in, wat ik al vrij klein vind trouwens
|
|
|
|
j0ren |
4-11-2012 16:52 |
 Posts: 1298 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: niels44
hmm ten eerste, cilinder losdraaien had ik het totaal niet over, dus ga eerst maar eens wat beter lezen
ten tweede:
bedoel je dat als ik de carb losdraai van het spruitstuk, en hij krijgt ineens hogere toeren, dat hij dan teveel of te weinig benzine krijgt?
en welke sproeier raad jij aan? er zit nu 80 in, wat ik al vrij klein vind trouwens
Even niet zo bijdehand vriend, we zijn hier om jou te helpen.
Als ik zo je posts lees vraag ik me af of jij in staat bent ooit die brommer enigzins normaal rijdend te krijgen, zondar dat dit topic 160 pagina's lang word.
Oftewel, beter vraag je even een vriend of desnoods een bromboer of hij hem voor je wil afstellen.
Wil je het toch perse zelf doen zoek dan de afstel tutorial op en kom maar terug als het gelukt is
Verder controleer je hele blok, zoals pakkingen, zuigerspeling, bouten goed aangedraaid etc. Er komt meer bij kijken dan je denkt. Het is niet even sproeiertje gokken, erin proppen en rijden maar.
|
|
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel |
|
Dit topic is 8246 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 2 van 3
|
|