Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Honda CR vastgelopen. Wat nu?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 800 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #66964 - Honda CR vastgelopen. Wat nu?
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 6827 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

j0ren 28-10-2012 17:44 Print topicpost

Posts: 1298
Oke, dus vrijdag is mijn CR125 even fijntjes vastgelopen.
Best wel klote want de nieuwe zuiger zat er nog maar 4 uur in..

Zuiger en cilinder zitten beide dikke krassen in dus kan er niet verder mee rijden.
Cilinderkop moet ook even in de draaibank, of ik moet een nieuwe insert kopen.

Alleen nu moet ik dus gaan beslissen wat ik ermee doe.. Ik heb vooralsnog 2 opties:
-Nicasilen + nieuwe zuiger +-330 euro
-Cilinder inruilen op een goede cilinder + nieuwe zuiger (kosten geen idee)

Wat zouden jullie doen? Zijn er meer opties?




Dit bericht is gewijzigd door j0ren op 28-10-2012 om 17:46 uur.
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel

st.nyksterdriver 28-10-2012 17:47 Print reply
Posts: 3376
Je hebt nog 2 opties

1 Een nieuw blok scoren.

2 De motor verkopen.

3 De motor in een hoekje zetten om stof te verzamelen.


 
j0ren 28-10-2012 17:48 Print reply

Posts: 1298
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: st.nyksterdriver
Je hebt nog 2 opties

1 Een nieuw blok scoren.

2 De motor verkopen.

3 De motor in een hoekje zetten om stof te verzamelen.




1. Heb ik absoluut geen geld voor.
2. Krijg ik er waarschijnlijk niks voor.
3. t was wel de bedoeling om te rijden
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
kenny77 28-10-2012 17:50 Print reply

Posts: 29286
2dehandse op de kop tikken?

Of

Soms staan op MP wel advertenties op waar je je oude cilinder kunt inruilen op een met een nieuwe nikasil wand voor 150~200 euro.

Of

Stuur Dirk Timmer van dit forum eens een inbox, grote kans dat hij nog wat heeft.
 
j0ren 28-10-2012 18:04 Print reply

Posts: 1298
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
2dehandse op de kop tikken?

Of

Soms staan op MP wel advertenties op waar je je oude cilinder kunt inruilen op een met een nieuwe nikasil wand voor 150~200 euro.

Of

Stuur Dirk Timmer van dit forum eens een inbox, grote kans dat hij nog wat heeft.


Ik heb het geld niet om nog even een extra cilinder erbij te kopen dus het word wss inruil. Die kerel op MP met zn advertenties is een homo, die poetst oude zuigertjes gewoon even op en verkoopt ze dan weer.
Ik bel morgen even naar Hofstede of hun misschien deze cilinder willen inruilen.

Dirktimmer zal ik eens inboxen
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
gradus 28-10-2012 18:19 Print reply
Posts: 619
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
[...]


Ik heb het geld niet om nog even een extra cilinder erbij te kopen dus het word wss inruil. Die kerel op MP met zn advertenties is een homo, die poetst oude zuigertjes gewoon even op en verkoopt ze dan weer.
Ik bel morgen even naar Hofstede of hun misschien deze cilinder willen inruilen.

Dirktimmer zal ik eens inboxen



welke advertentie is dat dan als ik vragen mag ?

en hoe weet je dat die ze oppoetst ?
 
j0ren 28-10-2012 18:23 Print reply

Posts: 1298
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gradus
[...]



welke advertentie is dat dan als ik vragen mag ?

en hoe weet je dat die ze oppoetst ?


Gehoord van diverse mensen.

Bovendien wil ik het gewoon via een vertrouwd bedrijf doen zoals hofstede ofzo.
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
kenny77 28-10-2012 18:50 Print reply

Posts: 29286
Zie net de foto's in je gallery.
Weet je zeker dat de nikasil eruit ligt?

Kan ook zijn dat het gewoon zuiger resten zijn, heb ik ook eens bij een cr80 cilinder gehad, leek net of de nikasil eruit was. Maar was zuiger alu even eraf halen en toen was de wand nog goed.
 
lytseleen 28-10-2012 18:54 Print reply

Posts: 1025
probeer via ebay een nieuwe cilinder te scoren. klasgenoot had ook twee cilinders voor zijn kawa op de kop getikt nieuwe cilinders.. voor een bedrag waar je geen eens twee nieuwe zuigers voor kan kopen.
 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
j0ren 28-10-2012 19:03 Print reply

Posts: 1298
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Zie net de foto's in je gallery.
Weet je zeker dat de nikasil eruit ligt?

Kan ook zijn dat het gewoon zuiger resten zijn, heb ik ook eens bij een cr80 cilinder gehad, leek net of de nikasil eruit was. Maar was zuiger alu even eraf halen en toen was de wand nog goed.


Er zitten flink wat putjes in de cilinder.
Ik zal morgen even langs de motorboer gaan en even snel de hoonboor erdoor halen, dan valt de schade goed te bekijken.
Maar ik verwacht 90% zeker dat er nieuwe nicasil en moet.

@ lytseleen; Deze cilinders zijn moeilijk te vinden. Er staat 1 op voor 115euro alleen is die ook niet in topconditie.
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
NS1-Whisperer 28-10-2012 19:13 Print reply

Posts: 2160
ik zou eerst de oorzaak maar eens zoeken om herhaling te voorkomen.
 
"Risico is extra leven"
j0ren 28-10-2012 19:15 Print reply

Posts: 1298
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NS1-Whisperer
ik zou eerst de oorzaak maar eens zoeken om herhaling te voorkomen.


Oorzaak was dat het die dag erg koud was en de afstelling dus armer was. Bougie is ook wit gekleurd nu.
Mede oorzakelijk kan zijn dat de olie is gaan klonteren in de benzine.
Veel high-end tweetakt olieen willen niet meer mixen nadat ze onder het vriespunt zijn geweest. (ben ik vandaag achter gekomen)


 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
PRO TUNING 28-10-2012 19:39 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
[...]


Oorzaak was dat het die dag erg koud was en de afstelling dus armer was. Bougie is ook wit gekleurd nu.
Mede oorzakelijk kan zijn dat de olie is gaan klonteren in de benzine.
Veel high-end tweetakt olieen willen niet meer mixen nadat ze onder het vriespunt zijn geweest. (ben ik vandaag achter gekomen)




Bj gebruik van plantaardige -ricinus - olie moet je oppassen bij temperaturen onder de + 7 gr. C.

In veel " zogenaamde " synthetische olie is het hoofdbestandeel ricinus olie o.a. Castrol 747, veel soorten Putoline

Als er krassen in je cilinder zitten moeten deze eerst gelast + geboord woren
 
NS1-Whisperer 28-10-2012 19:55 Print reply

Posts: 2160
wat voor merk olie had je erin zitten dan? en heb je hem wel GOED warm laten lopen en hoe word de ''CR'' gebruikt, alleen maar rechte stukken knallen of waar ze voor bedoeld zijn?
 
"Risico is extra leven"
j0ren 28-10-2012 20:15 Print reply

Posts: 1298
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]


Bj gebruik van plantaardige -ricinus - olie moet je oppassen bij temperaturen onder de + 7 gr. C.

In veel " zogenaamde " synthetische olie is het hoofdbestandeel ricinus olie o.a. Castrol 747, veel soorten Putoline

Als er krassen in je cilinder zitten moeten deze eerst gelast + geboord woren


Dankjewel, dat is waar ik naar opzoek was. Het was die dag +- 6graden tijdens het rijden dus dat lijkt me de oorzaak.
Een kennis van mij heeft een kart-race team en heeft ook erg slechte ervaringen met castrol 747 bij lage tempraturen.

En ondiepe krassen in de cilinder zijn toch geen probleem bij nicasilen? Ik neem aan dat de nicasil die krasjes gewoon opvult.

Edit; En welke olie raad je aan om normaal te rijden? En voor lage tempraturen?

@ns1-whisperer
Ik rijd zelf met Eurol Formax olie.
De CR word gewoon gebruikt waar hij voor bedoeld is, dus echt crossen op de crossbaan. Word altijd goed warm gedraaid/gereden etc. Cilinder was 4 uur geleden gehoond en heeft nieuwe zuiger gehad.



Dit bericht is gewijzigd door j0ren op 28-10-2012 om 20:29 uur.
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
NS1-Whisperer 28-10-2012 21:22 Print reply

Posts: 2160
Beter gooi er dit in:


Maar bij ons lopen de crossers op dit:


Dat mengt me vader altijd voor in de kettingzaag en dergelijke, maar het gaat net zo hard de crosser in. Nooit een vastloper of problemen mee gehad, zelfs met rijden in een lange wei enzo
 
"Risico is extra leven"

Dit topic is 6827 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved