pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
10-9-2012 22:28 |
 Posts: 8744 |
Een CR 125 blok lijkt me eigenlijk wel een leuk alternatief...waarom er dat nog niet meer bf-ers gedaan hebben zeg...qua betrouwbaarheid en prijs toch niet verkeerd...
|
|
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking. |
|
gradus |
10-9-2012 23:17 |
Posts: 619 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
Een CR 125 blok lijkt me eigenlijk wel een leuk alternatief...waarom er dat nog niet meer bf-ers gedaan hebben zeg...qua betrouwbaarheid en prijs toch niet verkeerd...
omdat de slijtage veel te hoog is
|
|
|
|
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
11-9-2012 6:49 |
 Posts: 8744 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: gradus
[...]
omdat de slijtage veel te hoog is
Hmm Honda heeft ook de CRM 125 uitgebracht destijds, voor gebruik op de openbare weg...
Veel hangt af van het gebruik natuurlijk...en een opgevoerde 50 slijt ook niet bepaald traag.
|
|
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking. |
|
j0ren |
11-9-2012 7:20 |
 Posts: 1298 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
Een CR 125 blok lijkt me eigenlijk wel een leuk alternatief...waarom er dat nog niet meer bf-ers gedaan hebben zeg...qua betrouwbaarheid en prijs toch niet verkeerd...
Cr125 blok is niet echt praktisch. Omdat dat blok zo opgefokt is heb je standaard een hoge slijtage. Het kan opzich wel, maar dan moet het wel een mooi weer motor worden, aangezien je dan om de +-2000km je zuiger kan vervangen.
Bovendien gaat een mtx frame dat niet houden, paar keer open trekken en je hebt echt alles krom.
|
|
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel |
|
Frysk |
11-9-2012 8:16 |
 Posts: 34930 |
jullie draaien nog niet lang genoeg mee om te weten dat marcel (zoetahmeerdah oid) een 200 blok onder z'n mtx had
|
|
giggitybyte |
|
grasmaaier89 |
11-9-2012 17:04 |
 Posts: 14412 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
jullie draaien nog niet lang genoeg mee om te weten dat marcel (zoetahmeerdah oid) een 200 blok onder z'n mtx had
Die had toch een CRM75 blok eronder hangen?
|
|
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon |
|
Frysk |
11-9-2012 17:50 |
 Posts: 34930 |
|
|
giggitybyte |
|
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
11-9-2012 18:30 |
 Posts: 8744 |
Die had er een 'bierbuik' aangelast.
Ik heb nog gezocht naar die foto's, maar ze zijn dus niet meer online.
|
|
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking. |
|
ts50cc |
11-9-2012 18:54 |
 Posts: 353 |
ik niet als je een cr in een mtx frame kan zetten want die trekt het hele frame uitelkaar of scheurd Quote: Oorspronkelijk gepost door: gradus
[...]
omdat de slijtage veel te hoog is
|
|
Zonder smering loopt alles naar de tering! |
|
JB1 |
11-9-2012 18:54 |
 Posts: 14881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ts50cc
ik niet als je een cr in een mtx frame kan zetten want die trekt het hele frame uitelkaar of scheurd [...]
Lol, het is geen TSX.
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
kenny77 |
11-9-2012 18:55 |
 Posts: 29286 |
Zoveel vermogen heeft een 125 nu ook weer niet.
|
|
|
|
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
11-9-2012 21:34 |
 Posts: 8744 |
En een MTX frame is best wel stevig ook.
Een wiegje is zo al qua concept steviger dan wat dan ook, deltaboxachtigen incluis.
Daar gaat de knuppel weer in het hoenderhok
|
|
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking. |
|
j0ren |
11-9-2012 21:53 |
 Posts: 1298 |
Oke als iedereen dan denkt dat je zomaar even een 125 of 200 blok in een mtx frame kan hangen, succes!
Het gaat niet alleen om het frame schatjes, je moet ook denken aan de remmen, bij snelheden van 140kmh oid mag je wel een flinke schijfrem voorop plakken. Dan nog de assen, veel te dun, trek je zo krom. Zelfde voor tandwielen en ketting, mag je ook wel 520 als maat pakken.
Achterbrug kan misschien nog net, al trok ik mijn mt achterbrug wel snel krom.
En zo komen er allemaal nog kleine dingen bij kijken, die je wel KAN vervangen, maar voor datzelfde geld en die moeite kun je net zo goed opzoek gaan naar een MTX200/125 (opknapper). Veiliger, makkelijker, mooier en leuker.
Als het je er alleen om gaat om een beetje de snelste brommer uit te hangen op school, tja.. Is't niet waard imo
|
|
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel |
|
gieljangt |
11-9-2012 22:10 |
 Posts: 95 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: j0ren
Oke als iedereen dan denkt dat je zomaar even een 125 of 200 blok in een mtx frame kan hangen, succes!
Het gaat niet alleen om het frame schatjes, je moet ook denken aan de remmen, bij snelheden van 140kmh oid mag je wel een flinke schijfrem voorop plakken. Dan nog de assen, veel te dun, trek je zo krom. Zelfde voor tandwielen en ketting, mag je ook wel 520 als maat pakken.
Achterbrug kan misschien nog net, al trok ik mijn mt achterbrug wel snel krom.
En zo komen er allemaal nog kleine dingen bij kijken, die je wel KAN vervangen, maar voor datzelfde geld en die moeite kun je net zo goed opzoek gaan naar een MTX200/125 (opknapper). Veiliger, makkelijker, mooier en leuker.
Als het je er alleen om gaat om een beetje de snelste brommer uit te hangen op school, tja.. Is't niet waard imo
achterbrug en voorvork van een mtx r 2 steken en voila
|
|
afstelling is de kunst van hard gaan |
|
Frysk |
11-9-2012 22:15 |
 Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Zoveel vermogen heeft een 125 nu ook weer niet.
inderdaad, dat valt best wel mee.. CR125 frame is maar net wat groffer dan een MTX frame.. daarbij komt ook kijken dat een CR frame gebouwd is om te springen.
het frame houd het vermogen wel, zit daar maar niet over in.. mocht het echt raar gaan dan trek je hooguit je blokophangpunten los oid
*doelt op frame alleen, niet brug, assen etc*
Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 11-9-2012 om 22:16 uur.
|
|
giggitybyte |
|