Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen Topic Deel 50"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 730 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #66744 - "Kleine vragen Topic Deel 50"
Pagina 96 van 204
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 95, 96, 97 ... 202, 203, 204Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 162249 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

ktm 4 ever 17-2-2013 13:31 Print reply
Posts: 379
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
[...]


Sorry dat wil ik even verbeteren.
98 is wel degelijk beter voor je motor. Já, je merkt pas echt verschil als je motor er echt op gebouwt is, maar het is zeker niet slecht om er 98 in te gooien ipv 95.
98 is veel schonere benzine, dat merk je bijvoorbeeld vooral bij oldtimers. De tanken daarvan rotten gewoon weg met 95 erin maar blijven veel langer goed met 98.
Ook zijn er diverse onderzoeken geweest waaruit blijkt dat je met 98 wel degelijk iets meer power haalt als met 95, ookal is je motor er niet op afgesteld.

Bottemline: met 98 heb je minder kans op pingelen en een rotte tank, en misschien iets meer vermogen (wel verwaarloosbaar). Op een moderne motor zal het niet zoveel uitmaken, maar zeker voor gekoesterde oldtimers zou ik er 98 in gooien.



heb je een bron voor het wegrotten van tanks door euro 95?
ik heb die ervaring namelijk helemaal niet en toch aardig wat ervaring met oldtimers. ik ken wel het probleem van wegrottende rubbers, verkeerde klepzittingen etc.
 
Brommers en meer 17-2-2013 13:43 Print reply

Posts: 1966
weet iemand of je bij een scooter/brommer zaak je staande plaat tegen betaling kan laten inwisselen voor een liggende
 
Rest In Parts #R.I.P.Yamaha
Henk-88 17-2-2013 13:44 Print reply

Posts: 26703
wtf is een staande plaat en wat wil je met een liggende
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
koetjeboe91 17-2-2013 13:46 Print reply

Posts: 2096
je tank rot echt niet weg door 95 ze rotten weg door water.
dit is vooral met een metalen tank want een plastic rot niet.
kwa schonere benzine tussen 95 en 98 klopt niet bijde brandstoffen zijn even schoon het enige verschil is de kans op zelf ontbranding deze word bepaalt door een testmotor. en aan de hand van de punt van zelf detonatie word er bepaalt of het 95 is of 98.
Als we zeggen dat 98 schoner is dan 95 dan zal 110 in Duitsland schoner zijn dan schoon.
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
j0ren 17-2-2013 13:54 Print reply

Posts: 1298
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ktm 4 ever
[...]


heb je een bron voor het wegrotten van tanks door euro 95?
ik heb die ervaring namelijk helemaal niet en toch aardig wat ervaring met oldtimers. ik ken wel het probleem van wegrottende rubbers, verkeerde klepzittingen etc.


Jazeker, een collega van mij, peter, is echt een pro op gebied van oldtimers. Hij heeft echt een bult motoren uit midden vorige eeuw en heeft bijna alle oldtimer races in NL al gereden.
Hij vertelde mij zelf dat met 98 zijn tank minder snel wegrotte dan met 95. Gaat inderdaad om metalen tank koetjeboe
Heb er zelf geen ervaring mee, don't shoot the messenger. Kan wel een keer verder vragen als ik hem weer spreek.

Ik vind het gebruik van 98 ook wel overrated, al gooi ik het wel in mijn crossmotor, maar dat is misschien puur om het gevoel :P Al word het wel aangeraden door de meeste crossmotor boeren die ik heb gesproken.


 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
diedje1996 17-2-2013 14:03 Print reply
Posts: 164
hey,
Er zaten allemaal deuken in mijn leovince v6 demper,
die wou ik er uit hebben, dus ik demper uit elkaar gehaald,

Deuken er allemaal redelijk goed uit gekregen,

Alleen bij het los halen flikkerde het verkoolde demperwol van de demper,

nu heb ik alles er maar af gehaald zodat ik er nieuwe op kan zetten alleen er zit helemaal binnen in ook nog een soort van ijzerdraad om heen gewikkeld


hoort dit?
Zo ja wat gebeurt er als ik het weg haal?


 
j0ren 17-2-2013 14:05 Print reply

Posts: 1298
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Brommers en meer
weet iemand of je bij een scooter/brommer zaak je staande plaat tegen betaling kan laten inwisselen voor een liggende


Bel de RDW eens op:P
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
Henk-88 17-2-2013 14:09 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
[...]


Bel de RDW eens op:P



Of bel eens met een bedrijf in je regio die kentekenplaten maakt...
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
ktm 4 ever 17-2-2013 14:19 Print reply
Posts: 379
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
[...]


Jazeker, een collega van mij, peter, is echt een pro op gebied van oldtimers. Hij heeft echt een bult motoren uit midden vorige eeuw en heeft bijna alle oldtimer races in NL al gereden.
Hij vertelde mij zelf dat met 98 zijn tank minder snel wegrotte dan met 95. Gaat inderdaad om metalen tank koetjeboe
Heb er zelf geen ervaring mee, don't shoot the messenger. Kan wel een keer verder vragen als ik hem weer spreek.

Ik vind het gebruik van 98 ook wel overrated, al gooi ik het wel in mijn crossmotor, maar dat is misschien puur om het gevoel :P Al word het wel aangeraden door de meeste crossmotor boeren die ik heb gesproken.




oke, apart. ik heb zelf ook aardig wat ervaring met oldtimers vooral auto's maar ook motoren, maar heb daar totaal geen last van.
ik heb wel meegemaakt dat mensen verstopte brandstoffilters hadden door tankseal en rommel in de tank.

wat voor werk doe je dan als ik vragen mag? ik weet dat dakar cars in wb wel eens wat in oldtimers doet.

 
j0ren 17-2-2013 14:23 Print reply

Posts: 1298
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ktm 4 ever
[...]


oke, apart. ik heb zelf ook aardig wat ervaring met oldtimers vooral auto's maar ook motoren, maar heb daar totaal geen last van.
ik heb wel meegemaakt dat mensen verstopte brandstoffilters hadden door tankseal en rommel in de tank.

wat voor werk doe je dan als ik vragen mag? ik weet dat dakar cars in wb wel eens wat in oldtimers doet.




Woon je in de buurt dan?

Ik werk zelf bij 't Stokertje, kachelwinkel. Heeft dus niet zoveel met werk te maken maar gewoon met zijn hobby. Zal hem er eens over ondervragen
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
ktm 4 ever 17-2-2013 14:29 Print reply
Posts: 379
't stokertje ken ik wel:P
ik woon in tynaarlo, aan de andere kant van assen. maar kwam toen ik nog in assen op school zat wel eens in die buurt
 
markRD 18-2-2013 18:02 Print reply

Posts: 1181
Kan ik de massa van of de bobine of de cdi via het contact schakelen, of is dit geen goed idee? (Mijn contact verbind wanneer aan.)
 
JB1 18-2-2013 18:21 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markRD
Kan ik de massa van of de bobine of de cdi via het contact schakelen, of is dit geen goed idee? (Mijn contact verbind wanneer aan.)


Welke ontsteking?
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
markRD 18-2-2013 18:40 Print reply

Posts: 1181
Een MVT binnenrotor.


Het zou namelijk erg makkelijk zijn als ik de accu en de ontsteking met massa verbind wanneer contact aan staat. Op die manier heb ik én de elektronische waterpomp, ventilator en neutraallampje gelijk aan wanneer ik het contact open draai.

Dit bericht is gewijzigd door markRD op 18-2-2013 om 18:49 uur.


Of de massadraad van de ontsteking zelf?

Dit bericht is gewijzigd door markRD op 18-2-2013 om 19:21 uur.
 
JantjeMB5 18-2-2013 20:03 Print reply

Posts: 374
Normaal wordt het signaal naar de bobijn aan massa gelegd om uit te zetten, daarnaast kan je de plus van de accu onderbreken met je contact om de rest dan ook te schakelen.
Zo werkt het op de meeste brommers, op de hpi die ik gebruik is er een aparte draad die je aan de massa legt om de motor stil te leggen.
 
Livin in the fast Lane - klein draai, frees of TIG-las werk, PM + bier

Dit topic is 162249 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 96 van 204
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 95, 96, 97 ... 202, 203, 204Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved