Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen Topic Deel 50"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1014 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #66744 - "Kleine vragen Topic Deel 50"
Pagina 95 van 204
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 94, 95, 96 ... 202, 203, 204Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 162246 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Paultje Pils 16-2-2013 19:29 Print reply

Posts: 2110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


die k4? gewoon 95 in flikkeren.


Doe ik ook, zeker met woon werk verkeer enzo. Maar vanwege het geneuzel over hoogbelaste motoren enzo. Wilde eens peilen wat jullie er over vonden enzo
 
If you can't dodge it, ram it.
Tom96 16-2-2013 19:41 Print reply

Posts: 1719
Stelling:
brommer is nu afgesteld. met 13/13 sproeier 68 op mallosi filter met 3-gaasjes.
ik heb een correct mengsel. maar heb dus 3 gaasjes.


mijn vullingsgraad is dus minder dan met bijvoorbeeld:
13/13 sproeier 74 op mallosi filter met 0-gaasjes.

want hierbij (ALS het mengsel correct is) heb ik een hogere vullingsgraad ?
dus betere prestatie?
 
Paultje Pils 16-2-2013 19:54 Print reply

Posts: 2110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tom96
Stelling:
brommer is nu afgesteld. met 13/13 sproeier 68 op mallosi filter met 3-gaasjes.
ik heb een correct mengsel. maar heb dus 3 gaasjes.


mijn vullingsgraad is dus minder dan met bijvoorbeeld:
13/13 sproeier 74 op mallosi filter met 0-gaasjes.

want hierbij (ALS het mengsel correct is) heb ik een hogere vullingsgraad ?
dus betere prestatie?


Ga jij dat merken?

 
If you can't dodge it, ram it.
Tom96 16-2-2013 19:58 Print reply

Posts: 1719
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paultje Pils
[...]


Ga jij dat merken?



'Waarschijnlijk qua 'koppel' wel.

als hij nu minder vulling heeft.
en ik kan dezelfde mengverhouding behouden.
door de filter open te laten, en een grotere sproeier.
zal hij beter lopen. in theorie!.
 
Paultje Pils 16-2-2013 20:12 Print reply

Posts: 2110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tom96
[...]


'Waarschijnlijk qua 'koppel' wel.

als hij nu minder vulling heeft.
en ik kan dezelfde mengverhouding behouden.
door de filter open te laten, en een grotere sproeier.
zal hij beter lopen. in theorie!.


je hebt helemaal gelijk. Echter is het verschil minimaal en ga je dat niet merken. Wel meer kabaal en dus misschien een 'snellere' beleving.
 
If you can't dodge it, ram it.
Aprilia RX 50 2003 16-2-2013 21:18 Print reply

Posts: 6737
en een geknars van zand in je krukas, bigend en smallend lagers klinkt ie ook veel sneller
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Royal Club 16-2-2013 22:48 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paultje Pils
[...]


Doe ik ook, zeker met woon werk verkeer enzo. Maar vanwege het geneuzel over hoogbelaste motoren enzo. Wilde eens peilen wat jullie er over vonden enzo


Belast jij dat ding zoveel dan?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Aprilia RX 50 2003 16-2-2013 22:56 Print reply

Posts: 6737
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


Belast jij dat ding zoveel dan?


bijna alle moderne bromfiets 2 taktjes zijn relatieg hoog belaste motortjes
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Royal Club 16-2-2013 23:11 Print reply

Posts: 60390
Ben jij blind ofzo? t gaat over zijn gsxr600 uit 2004
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Aprilia RX 50 2003 16-2-2013 23:22 Print reply

Posts: 6737
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
Ben jij blind ofzo? t gaat over zijn gsxr600 uit 2004


nee niet terug gelezen

ik ging er op dit brommerforum even van uit dat het over ene brommer ging
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Tom96 17-2-2013 2:51 Print reply

Posts: 1719
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
en een geknars van zand in je krukas, bigend en smallend lagers klinkt ie ook veel sneller

reactie op m'n post?

want dal zal ik even duidelijk maken, dat het filter zelf al een element bevat. en de gaasjes dus voor te testen zijn.
 
Aprilia RX 50 2003 17-2-2013 9:26 Print reply

Posts: 6737
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tom96
[...]

reactie op m'n post?

want dal zal ik even duidelijk maken, dat het filter zelf al een element bevat. en de gaasjes dus voor te testen zijn.


oke dan is het goed, caht dat je''zonder'' filter wilde.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
BenjaminDG 17-2-2013 11:56 Print reply

Posts: 4605
95 is goed genoeg voor elke standaard motorfiets, zolang hij niet pingelt moet je geen 98 tanken.

Kost meer en je motorfiets gaat er slechter van rijden.

Als je wat aanpast aan de ontsteking en compressiedruk zou je misschien 98 kunnen tanken.
 
Vlaanderen vrij!
j0ren 17-2-2013 12:58 Print reply

Posts: 1298
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
95 is goed genoeg voor elke standaard motorfiets, zolang hij niet pingelt moet je geen 98 tanken.

Kost meer en je motorfiets gaat er slechter van rijden.

Als je wat aanpast aan de ontsteking en compressiedruk zou je misschien 98 kunnen tanken.


Sorry dat wil ik even verbeteren.
98 is wel degelijk beter voor je motor. Já, je merkt pas echt verschil als je motor er echt op gebouwt is, maar het is zeker niet slecht om er 98 in te gooien ipv 95.
98 is veel schonere benzine, dat merk je bijvoorbeeld vooral bij oldtimers. De tanken daarvan rotten gewoon weg met 95 erin maar blijven veel langer goed met 98.
Ook zijn er diverse onderzoeken geweest waaruit blijkt dat je met 98 wel degelijk iets meer power haalt als met 95, ookal is je motor er niet op afgesteld.

Bottemline: met 98 heb je minder kans op pingelen en een rotte tank, en misschien iets meer vermogen (wel verwaarloosbaar). Op een moderne motor zal het niet zoveel uitmaken, maar zeker voor gekoesterde oldtimers zou ik er 98 in gooien.

 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
BenjaminDG 17-2-2013 13:16 Print reply

Posts: 4605
Natuurlijk kan je daar meer vermogen uit halen als je de motorfiets daar ook naar aanpast.

Maar bij de zelfde afstelling,ontstekingstijdstippen,compressiedrukken is de kans groot dat de motorfiets zelfs slechter gaat draaien.

98 benzine verbrandt moeilijker dan 95 waardoor dus in theorie je verbruik hoger zou liggen.

Waarom zou de benzinetank van een oldtimer wegrotten met 95 en niet met 98?

Bij oldtimer zijn er wel wat meer problemen met modernere benzine dan een benzinetank die zou wegrotten?

Dan denk ik aan het ontbreken van lood in de benzine voor de smering.

95 of 98 keuze hangt in de eerste plaats van af wat je compressiedrukken zijn en of de motor daadwerkelijk klopt.

Reden dat ik dus een pingelsensor ga monteren op mijn circuitmoto.

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 17-2-2013 om 13:19 uur.
 
Vlaanderen vrij!

Dit topic is 162246 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 95 van 204
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 94, 95, 96 ... 202, 203, 204Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved