Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Begin Forum - Topic #66744 - "Kleine vragen Topic Deel 50"
|
Pagina 32 van 204
|
Dit topic is 162188 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
kenny77 |
24-10-2012 17:10 |
 Posts: 29286 |
Denk niet dat je hem zelf zomaar even doet verbeteren als je er nog geen verstand van hebt.
Komt behoorlijk wat bij kijken!
Maargoed zijn wel theorieën te vinden over de uitlaat, maar zoals gezegd allemaal wat gedateerd. Al kan het natuurlijk geen kwaad om dat eens door te lezen.
Maar geen gratis moderne programma's, maar dat is ook logisch.
Het kan ook nog zijn dat de berekening wel goed is. Maar de onderdelen niet goed opgemeten zijn, de uitlaat niet goed gemaakt is, of de afstelling van het blok verkeerd is. Kan veel schelen!
|
|
|
|
maerijn |
24-10-2012 17:15 |
 Posts: 2455 |
Heb de accu voor 4 euro laten vullen bij een autozaak.
Ik heb nog een probleem. 1 van de voorvork poten waar ik nu aan werk veert wel in, maar blijft dan steken. Ik heb al wat beschadigingen aan de binnenkant van de onderpoot weg geschuurd maar hij blijft toch nog steken en zit dan muurvast.
|
|
|
|
Chiel1994 |
24-10-2012 17:19 |
 Posts: 628 |
Quote: Denk niet dat je hem zelf zomaar even doet verbeteren als je er nog geen verstand van hebt.
Komt behoorlijk wat bij kijken!
Maargoed zijn wel theorieën te vinden over de uitlaat, maar zoals gezegd allemaal wat gedateerd. Al kan het natuurlijk geen kwaad om dat eens door te lezen.
Maar geen gratis moderne programma's, maar dat is ook logisch.
Het kan ook nog zijn dat de berekening wel goed is. Maar de onderdelen niet goed opgemeten zijn, de uitlaat niet goed gemaakt is, of de afstelling van het blok verkeerd is. Kan veel schelen!
Ik weet niet wat jij verstaat onder geen verstand ervan hebben, maar ik weet donders goed wat ik wel en niet moet doen om mijn uitlaat goed te laten werken, en hoe een uitlaat werkt. Qua verloop van het proces. Ben nu alleen opzoek naar de precieze maten.
Dit bericht is gewijzigd door Chiel1994 op 24-10-2012 om 17:23 uur.
|
|
BX nr. 19 Superklasse! |
|
kenny77 |
24-10-2012 17:29 |
 Posts: 29286 |
Die ga je dus niet vinden.
Maargoed wist niet dat je je zo snel beledigd voelde.
Als je het zo goed weet, dan hoef je het hier ook niet te vragen .
Dat je in een avondje een pdf bestand over uitlaten hebt door gelezen maakt je nog geen uitlaat expert.
En het is veeeel meer dan dat, voordat je het door begint te hebben ben je honderden uren in testwerk verder.
Vandaar dat ik aan nam dat je niet genoeg verstand ervan hebt.
Maargoed sorry als je je beledigd voelt.
|
|
|
|
Chiel1994 |
24-10-2012 17:38 |
 Posts: 628 |
Ik voel met niet beledigt, sorry voor de dikke letters trouwens dat ging per ongeluk. Maar ik heb wel verstand van mn uitlaat, zeg niet dat ik expert ben. Ik ben er dus niet tevreden over, wil een berekening maken en daarmee mijn pijp vergelijken in hoeverre dat af zou wijken. Dat leg ik naast een aantal andere regels. En op die manier was ik dat van plan, ik ga heus mijn uitlaat ff slopen en er lukraak een stuk bij tussen lassen hoor
|
|
BX nr. 19 Superklasse! |
|
ChielTZR |
24-10-2012 17:40 |
 Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Chiel1994
Ik voel met niet beledigt, sorry voor de dikke letters trouwens dat ging per ongeluk. Maar ik heb wel verstand van mn uitlaat, zeg niet dat ik expert ben. Ik ben er dus niet tevreden over, wil een berekening maken en daarmee mijn pijp vergelijken in hoeverre dat af zou wijken. Dat leg ik naast een aantal andere regels. En op die manier was ik dat van plan, ik ga heus mijn uitlaat ff slopen en er lukraak een stuk bij tussen lassen hoor
uitlaat berekenen is meer berekenen aan de hand van verschillende aannames, dan dat de formule 100% waterdicht is.
Ik bedoel te zeggen, dat een berekende uitlaat nooit 100% presteert (of je moet per toeval geluk hebben).
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
Chiel1994 |
24-10-2012 18:24 |
 Posts: 628 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]
uitlaat berekenen is meer berekenen aan de hand van verschillende aannames, dan dat de formule 100% waterdicht is.
Ik bedoel te zeggen, dat een berekende uitlaat nooit 100% presteert (of je moet per toeval geluk hebben).
Tuurlijk, zo ver was ik ook. Maar verbeteringen zijn zeker mogelijk met dat geval wat ik nu heb.
|
|
BX nr. 19 Superklasse! |
|
markRD |
24-10-2012 20:56 |
 Posts: 1181 |
Misschien een foute vraag hier, maar wat is er aan de hand met kreidler.nl? Is het beter om hier niet meer in te loggen of te bezoeken?
www.kreidler.nl
Oh @ chiel1994, Kenny heeft wederom gelijk.
Moment, dan laat ik de verschillen zien de die benaderingen strikt genomen ten opzichte van elkaar hebben.
Dit zijn de uitlaten die uit de modellen kwamen van de verschillende heren. Overal heb ik de nominale waardes aangehouden, dezelfde waardes ingevuld en geen eigen inzicht getoond. Dan krijg dit het bovenstaande resultaat. Het is oude rommel. Als je iets wil proberen, zoek dan even naar de nieuwe benadering van de F. Overmars, misschien klopt dit beter.
Dit bericht is gewijzigd door markRD op 24-10-2012 om 21:12 uur.
Dit bericht is gewijzigd door markRD op 24-10-2012 om 21:13 uur.
|
|
|
|
Custers |
24-10-2012 22:37 |
 Posts: 4747 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mbx-genieter
[...]
Weet wel dat er 2 verschillende zuigerveren op zitten.
De bovenste groef loopt taps en daar past ook maar 1 meegeleverde veer in.
De zuigerveren zijn dus allebei verschillend maar dat moet je even goed bekijken.
Dat was het hem... Ik had ook alleen de geprobeerd of de "buitenkant" van de veer er in paste.
Probleem is opgelost
|
|
Ride like the wind. |
|
bennietbeun |
24-10-2012 22:48 |
Posts: 817 |
chiel1994 ik kan ook geen berekeningen vinden (reken sommen)
en het laten doen zo ales kenny zegt gooi er dan die 125 euro er bij op en je hebt een opmaat kantenklaar thuis liggen
(p.s ja ik ben ook bezig met een op maat bovenlangs )
|
|
|
|
Chiel1994 |
24-10-2012 22:57 |
 Posts: 628 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bennietbeun
chiel1994 ik kan ook geen berekeningen vinden (reken sommen)
en het laten doen zo ales kenny zegt gooi er dan die 125 euro er bij op en je hebt een opmaat kantenklaar thuis liggen
(p.s ja ik ben ook bezig met een op maat bovenlangs )
Ik heb al een opmaat uitlaat, zei ik al. Ik wil hem dus alleen aanpassen en dus weten wat die bereken progammas ervan zeggen. Dat is alles.
|
|
BX nr. 19 Superklasse! |
|
bennietbeun |
25-10-2012 1:27 |
Posts: 817 |
oow ik stuur je morgen even een pb endaar staat veel in over aanpassen van een uitlaat
|
|
|
|
old timer |
25-10-2012 17:10 |
 Posts: 469 |
ik heb een probleem met mijn dt50r uit 2007,
als ik in de regen rijd kan ik geen volgas meer geven omdat hij sputtert.
soms valt hij ook gewoon uit met een knal uit de uitlaat.
kan het dat hij dan te rijk staat?
het is raar dat het alleen is als het regent.
|
|
bijna goed, is goed genoeg |
|
Cas DT |
25-10-2012 17:12 |
 Posts: 3131 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: old timer
ik heb een probleem met mijn dt50r uit 2007,
als ik in de regen rijd kan ik geen volgas meer geven omdat hij sputtert.
soms valt hij ook gewoon uit met een knal uit de uitlaat.
kan het dat hij dan te rijk staat?
het is raar dat het alleen is als het regent.
Kan met je bougiedop te maken hebben.
|
|
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller! |
|
kenny77 |
25-10-2012 17:12 |
 Posts: 29286 |
Komt water in de elektronica.
Denk dat je bougiedop niet goed afsluit, zou die eens vervangen.
edit: te laat. :(
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 25-10-2012 om 17:12 uur.
|
|
|
|
Dit topic is 162188 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 32 van 204
|
|