Viertakt |
25-9-2013 13:03 |
 Posts: 3586 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: carlosmt5
klopt het dat een schakelbrommer veel beter rijd dan een scooter?
Nee, scooter is veel relaxter. Betere houding, niet druk hoeven maken over waar je powerband zit. Gewoon gassen en gaan. Ook als je in de middle of nowhere zit zonder wc is een scooter een uitkomst. Ideaal voor van A naar B.
|
|
Viertakt uber alles. |
|
Paul de Salmiakbal |
25-9-2013 18:03 |
 Posts: 5285 |
Scooter rijdt idd beter, maar schakelen is leuker
|
|
|
|
K.H.S TUNING |
25-9-2013 18:10 |
 Posts: 162 |
ik vind et maar stom rijden zoon scooter. julie zullen wel allemaal in een stad wonen dan snap ik het wel. van die korte bochten is et wel handig maar voorderest is et ruk.
|
|
|
|
mini89 |
25-9-2013 18:20 |
|
arjensik |
25-9-2013 18:46 |
 Posts: 552 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kevinhonda
ik vind et maar stom rijden zoon scooter. julie zullen wel allemaal in een stad wonen dan snap ik het wel. van die korte bochten is et wel handig maar voorderest is et ruk.
je kan met brommers kortere bochten maken dan bij scooters, gewoon in de bochten spelen met de koppeling
|
|
The rider should never be the slowest part on the bike |
|
arjensik |
25-9-2013 18:47 |
 Posts: 552 |
|
|
The rider should never be the slowest part on the bike |
|
K.H.S TUNING |
25-9-2013 18:53 |
 Posts: 162 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: arjensik
[...]
je kan met brommers kortere bochten maken dan bij scooters, gewoon in de bochten spelen met de koppeling
tuurlijk wel op scooter gereden. maar ik woon niet in stad.
praktijk he moest et ook  en nu nooit weer
maar schakelen is veel mooier klinkt mooier dus wat wil je nog meer.
en vind dat zitten ook maar niks net alsof je op een wc zit.
|
|
|
|
K.H.S TUNING |
25-9-2013 18:55 |
 Posts: 162 |
oja 1 keer eerder op gereden maar wel zo dat et nooit meer kon daarna velgen lagen dubbel uitlaat was ook weg en plat enzo naja kappen dat was er ook niet meer. en frame krom. dat is et echte werk weg met die meuk.
|
|
|
|
K.H.S TUNING |
25-9-2013 18:59 |
 Posts: 162 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kevinhonda
[...]
k heb nog nooit op een scooter gereden, ik voel me er nog steeds te goed voor
respect man!!!! bij jou is et goed voormekaar.
Dit bericht is gewijzigd door kevinhonda op 25-9-2013 om 18:59 uur.
Dit bericht is gewijzigd door kevinhonda op 25-9-2013 om 19:00 uur.
|
|
|
|
koetjeboe91 |
25-9-2013 19:05 |
 Posts: 2096 |
ja brommer of scooter wat wil je veel stad rijden raad ik zelf scooter aan rede niet schakelen is wel fijn vooral in de stad.
|
|
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard. |
|
mini89 |
25-9-2013 19:39 |
 Posts: 495 |
|
|
|
|
Cas DT |
25-9-2013 19:53 |
|
shirioko |
25-9-2013 21:04 |
 Posts: 2273 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: arjensik
[...]
je kan met brommers kortere bochten maken dan bij scooters, gewoon in de bochten spelen met de koppeling
Kortere wielbasis = kortere bochten
Dus de scooter wint.
En wat heeft "met de koppeling spelen" iets te maken met een bocht nemen?
Ik vind persoonlijk een bromfiets fijner rijden vanwege grotere wielen en het feit dat je houvast hebt met je benen. Op een scooter waar je met je benen dicht zit heb ik altijd het gevoel dat ik er elk moment af kan vallen
Qua sleutelen is een scooter absoluut makkelijker dan een bromfiets, je blok IS je achterbrug dus je kan letterlijk overal bij. Je hebt geen ketting die je moet onderhouden, en een vario is een stuk makkelijker te onderhouden/vervangen dan een 6-bak
|
|
|
|
JB1 |
25-9-2013 21:07 |
|
arjensik |
25-9-2013 21:18 |
 Posts: 552 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: shirioko
[...]
Kortere wielbasis = kortere bochten
Dus de scooter wint.
En wat heeft "met de koppeling spelen" iets te maken met een bocht nemen?
Ik vind persoonlijk een bromfiets fijner rijden vanwege grotere wielen en het feit dat je houvast hebt met je benen. Op een scooter waar je met je benen dicht zit heb ik altijd het gevoel dat ik er elk moment af kan vallen
Qua sleutelen is een scooter absoluut makkelijker dan een bromfiets, je blok IS je achterbrug dus je kan letterlijk overal bij. Je hebt geen ketting die je moet onderhouden, en een vario is een stuk makkelijker te onderhouden/vervangen dan een 6-bak 
als je de koppeling los laat gaat het achterwiel weer sneller draaien en dan heb je meer wrijving dan gewoon en dan slipt het achterwiel over de grond en als je naar de binnenbocht stuurt slipt het achterwiel altijd de goeie kant op.
ik film het wel als ik weer ns ga crossen.
Dit bericht is gewijzigd door arjensik op 25-9-2013 om 21:26 uur.
|
|
The rider should never be the slowest part on the bike |
|