ChielTZR |
19-9-2013 16:30 |
 Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JantjeMB5
ik heb de vraag hier eens gepost,
weet iemand of een Derbi senda DRD frame zo uitwisselbaar is met senda extreme?
Ik zag een drd kader met papieren te koop, de mijne is zonder.
groeten Jan
Denk het niet, DRD heeft prolink en Xtreme heeft dat niet.
Daarbij heeft DRD USD-vork, dus moet dan sowieso andere kroonplaten in. Weet niet of balhoofd hetzelfde is.
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
NSR-brakka |
19-9-2013 18:35 |
 Posts: 138 |
zijn de krukaslagers van een mbx80 blok allebei dezelfde maat?of is de ene kant groter of breder als de andere kant?
alvast bedankt
mvg
michael blok
|
|
WARNING!! the smell of 2-stroke makes me horny |
|
De Schout |
19-9-2013 18:54 |
Posts: 5327 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: NSR-brakka
zijn de krukaslagers van een mbx80 blok allebei dezelfde maat?of is de ene kant groter of breder als de andere kant?
alvast bedankt
mvg
michael blok
Dat staat in de faq...
2x 6205 voor een mbx80 btw.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
kpotmake |
20-9-2013 9:30 |
 Posts: 3065 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JantjeMB5
ik heb de vraag hier eens gepost,
weet iemand of een Derbi senda DRD frame zo uitwisselbaar is met senda extreme?
Ik zag een drd kader met papieren te koop, de mijne is zonder.
groeten Jan
frame kopen met papieren, jouw frame laten zitten en omkatten, klaar
Dit bericht is gewijzigd door kpotmake op 20-9-2013 om 9:30 uur.
|
|
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl |
|
Viertakt |
23-9-2013 0:10 |
 Posts: 3586 |
Ik heb vandaag een hele zooi Honda onderdelen erbij, en daar zat een NS1 ontsteking bij. Heeft iemand ervaring met een dergelijke ontsteking op een NSR/MTX/MBX blok? Vrij licht vliegwieltje en dikke spoelen belooft wat mij betreft veel goeds.
|
|
Viertakt uber alles. |
|
kenny77 |
23-9-2013 0:30 |
 Posts: 29286 |
Heeft een betere curve. Maar bij een ns1 blok zit die ontsteking wel op de versnellingen aangesloten. Of hij ook zo werkt als je dat niet aansluit weet ik niet.
|
|
|
|
Viertakt |
23-9-2013 0:35 |
 Posts: 3586 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Heeft een betere curve. Maar bij een ns1 blok zit die ontsteking wel op de versnellingen aangesloten. Of hij ook zo werkt als je dat niet aansluit weet ik niet.
Hoe zit zoiets aangesloten, via de wals ofzo? Ik heb er namelijk ook een CRM75 blok bij en die lijkt verdacht veel op een NS1 blok.
|
|
Viertakt uber alles. |
|
kenny77 |
23-9-2013 0:37 |
 Posts: 29286 |
Inderdaad op de wals. crm75 zou het zelfde kunnen zijn ja!
|
|
|
|
Viertakt |
23-9-2013 0:49 |
 Posts: 3586 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Inderdaad op de wals. crm75 zou het zelfde kunnen zijn ja!
Valt erg weinig over te vinden die CRMs.
Achja, lostrekken en er in kijken.
Bedankt en welterusten.
|
|
Viertakt uber alles. |
|
kenny77 |
23-9-2013 1:00 |
 Posts: 29286 |
Ja inderdaad.
kan je ook van de buiten kant zien.
Links op het blok net boven het bloknummer moet die als het goed is worden aangesloten.
|
|
|
|
Viertakt |
23-9-2013 1:08 |
 Posts: 3586 |
Check, zal morgen even kijken. Erg bedankt!
|
|
Viertakt uber alles. |
|
K.H.S TUNING |
23-9-2013 9:49 |
 Posts: 162 |
crm is in de zelfde tijd gemaakt als de ns1
zit et zelfde blok onder met ns1 74 cc cilinder ( bijna zelfde cilinder als de mbx 80) aleen uitlaatpoort licht hoger en waarschijnlijk de spoelers ook wat.
dus is zelfde blok en de onsteking is ook et zelfde. niet echt makelijk op mbx blok te bouwen is echt niet plug An play. totaal anders maar ze zijn wel beter indd
|
|
|
|
carlosmt5 |
25-9-2013 9:09 |
Posts: 294 |
klopt het dat een schakelbrommer veel beter rijd dan een scooter?
|
|
Hollands Next BeunHaas |
|
Hyronimus |
25-9-2013 9:34 |
 Posts: 87 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: carlosmt5
klopt het dat een schakelbrommer veel beter rijd dan een scooter?
Ik ga ja zeggen maar ik ben bevooroordeeld
Scooter is natuurlijk wel automaat en schakelen kost wat meer moeite, maar dat heb je zo onder de knie en persoonlijk vind ik dat wel wat leuker.
Daarnaast kun je bij een schakel (een oldtimer iig) makkelijker overal bij als je eraan wil sleutelen. Onderdelen kunnen wel zeldzamer zijn, hangt van t merk af.
|
|
Do you know who I think I am? |
|
mini89 |
25-9-2013 11:46 |
 Posts: 495 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hyronimus
[...]
Ik ga ja zeggen maar ik ben bevooroordeeld
Scooter is natuurlijk wel automaat en schakelen kost wat meer moeite, maar dat heb je zo onder de knie en persoonlijk vind ik dat wel wat leuker.
Daarnaast kun je bij een schakel (een oldtimer iig) makkelijker overal bij als je eraan wil sleutelen. Onderdelen kunnen wel zeldzamer zijn, hangt van t merk af.
ik ben niet bevooroordeelt, maar vario blijft sneller op de korte stukken
met me sr had me collega het moeilijk om bij te blijven,
ondanks 20 jaar leeftijd verschil op zijn derdi die harder liep
maar dat is op de amsterdamse grachten en sr had erg goede vering en remmen ...............
|
|
|
|