Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen Topic Deel 50"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 629 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #66744 - "Kleine vragen Topic Deel 50"
Pagina 175 van 204
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 174, 175, 176 ... 202, 203, 204Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 162645 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

NS1-Whisperer 7-9-2013 20:38 Print reply

Posts: 2160
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puchpower90
OF de zuiger met gedesaxeerd zijn, dan duurt t ook niet lang, maar dat kom je niet vaak tegen bij brommers


Wat houd dat "gedesaxeerd" in eigenlijk? is voor mij nieuw...
 
"Risico is extra leven"
kenny77 7-9-2013 20:49 Print reply

Posts: 29286
pistonpen zit dan niet in het midden van de zuiger.

 
ikkejw 7-9-2013 21:14 Print reply

Posts: 9886
alle zuigers hebben desaxatie anders loopt de boel stuk. je ziet 't misschien niet, maar een schuifmaat wel.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Brommers en meer 7-9-2013 23:52 Print reply

Posts: 1966
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
pistonpen zit dan niet in het midden van de zuiger.


weer wat geleerd, wist namelijk ook niet wat desaxatie was ....
 
Rest In Parts #R.I.P.Yamaha
Audioholic 8-9-2013 2:41 Print reply
Posts: 330
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
alle zuigers hebben desaxatie anders loopt de boel stuk. je ziet 't misschien niet, maar een schuifmaat wel.



nee hoor,


kan zo een berg brommers opnoemen die niet gedesaxeerd zijn


desaxatie is om de slijtage te verminderen, zondat de klap ander/soepeler op word gevangen door de cilinderwand

voorbeeld : gilardoni 74cc op een puch maxi blok, ding verslijt als eerste rond de uitlaatpoort, gewoon omdat de zuiger "gedesaxeerd"is voor een ander type puchblok (andersom draaiend)

bij een puch maxi cilinder heeft de inlaatkant het meest te lijden, omdat daar de krachten op komen te staan van de "boem",maar dat word goed opgevangen omdat het de inlaat is, en dus goed gesmeerd/gekoeld word

honda daarintegen slijt de uitlaatkant weer harder,maar daar "klappert" de zuiger tegem de bovenkant aan



ik rij zelf met een 125 athena, met de onderste cilinderhemd die bijna helemaal weg is. ding loopt prima en geen slijtspoortje, vanwege dat boven de klap ontvangt, en zodoende blijft dat laatste stukje cilinderhemd heel die er nog zit.

een gedesaxeerde zuiger zou in dit geval ideaal zijn. maar zie die maar eens te vinden

edit, ik kan het ook psies andersom hebbe, ik kom namelijk wel net uit de kroeg *hik*

Dit bericht is gewijzigd door puchpower90 op 8-9-2013 om 2:53 uur.
 
The life is to short to listen to slow music (H)
ChielTZR 9-9-2013 11:30 Print reply

Posts: 6016
Wat vinden jullie?

is luchtfilterbak een goede plek voor een urenteller?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
kenny77 9-9-2013 17:08 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puchpower90
[...]



nee hoor,


kan zo een berg brommers opnoemen die niet gedesaxeerd zijn


desaxatie is om de slijtage te verminderen, zondat de klap ander/soepeler op word gevangen door de cilinderwand

voorbeeld : gilardoni 74cc op een puch maxi blok, ding verslijt als eerste rond de uitlaatpoort, gewoon omdat de zuiger "gedesaxeerd"is voor een ander type puchblok (andersom draaiend)

bij een puch maxi cilinder heeft de inlaatkant het meest te lijden, omdat daar de krachten op komen te staan van de "boem",maar dat word goed opgevangen omdat het de inlaat is, en dus goed gesmeerd/gekoeld word

honda daarintegen slijt de uitlaatkant weer harder,maar daar "klappert" de zuiger tegem de bovenkant aan



ik rij zelf met een 125 athena, met de onderste cilinderhemd die bijna helemaal weg is. ding loopt prima en geen slijtspoortje, vanwege dat boven de klap ontvangt, en zodoende blijft dat laatste stukje cilinderhemd heel die er nog zit.

een gedesaxeerde zuiger zou in dit geval ideaal zijn. maar zie die maar eens te vinden

edit, ik kan het ook psies andersom hebbe, ik kom namelijk wel net uit de kroeg *hik*

Dit bericht is gewijzigd door puchpower90 op 8-9-2013 om 2:53 uur.


Zelfs de imitatie 110cc zuiger voor de mt8 heeft de pistonpen uit het midden staan.

 
kenny77 9-9-2013 17:14 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
Wat vinden jullie?

is luchtfilterbak een goede plek voor een urenteller?

Mhh waarom de luchtfilterbak en niet op de kroonplaat ofzo?
 
JantjeMB5 9-9-2013 17:15 Print reply

Posts: 374
Hallo,

weet iemand of een Derbi senda DRD frame 100% uitwisselbaar is met senda extreme?

Ik zag een drd kader met papieren te koop, de mijne is zonder.

groeten Jan
 
Livin in the fast Lane - klein draai, frees of TIG-las werk, PM + bier
ChielTZR 10-9-2013 10:31 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]

Mhh waarom de luchtfilterbak en niet op de kroonplaat ofzo?


Tja, wou hem eigenlijk niet in het zicht hebben, maar kroonplaat is opzich geen slecht idee.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
kpotmake 10-9-2013 11:41 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]


Tja, wou hem eigenlijk niet in het zicht hebben, maar kroonplaat is opzich geen slecht idee.

onderste kroonplaat misschien? dan zit hij niet direct in het zicht maar is hij toch makkelijk af te lezen
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
ChielTZR 10-9-2013 14:34 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
[...]

onderste kroonplaat misschien? dan zit hij niet direct in het zicht maar is hij toch makkelijk af te lezen


Denk dat ik dat maar doe indeed.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
joostvk 10-9-2013 16:00 Print reply
Posts: 242
onder je buddy?
als je die hebt
 
Diamond0313 10-9-2013 22:04 Print reply

Posts: 435
hallo luitjes,

bestaan of zijn er radiateurkappen zoals deze voor een honda mtx-sh
en een usd voorvoork?


Dit bericht is gewijzigd door Diamond0313 op 10-9-2013 om 22:05 uur.
 
kenny77 10-9-2013 22:10 Print reply

Posts: 29286
nee, zul je zelf passend moeten maken.
 

Dit topic is 162645 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 175 van 204
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 174, 175, 176 ... 202, 203, 204Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved