Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen Topic Deel 50"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 678 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #66744 - "Kleine vragen Topic Deel 50"
Pagina 160 van 204
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 159, 160, 161 ... 202, 203, 204Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 162671 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Dylan_B 8-8-2013 12:01 Print reply

Posts: 248
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
dat is duidelijk niet de goede..

@dylan, geef bromfietsshop een belletje ik weet zeker dat zij er wel een voor je hebben liggen.




Nog bedankt voor de tip jOren ze hadden er nog 1 gebruikte liggen
 
Een expert is iemand die op één specifiek gebied alle mogelijke fouten heeft gemaakt...
blast100 8-8-2013 12:34 Print reply
Posts: 23
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ts50cc
jawel am6 blok alle NIEUWE brommers hebben tegenwoordig
am6 behalve derbi dan

Maar denk je dat deze brommer kan nog wel een paar jaren zonder grote problemen bereden kan worden?

 
.luuk 8-8-2013 13:25 Print reply

Posts: 1483
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ts50cc
jawel am6 blok alle NIEUWE brommers hebben tegenwoordig
am6 behalve derbi dan



Fout! Aprilia is in feite gewoon een derbi.

@ blast 17k vind ik vrij veel zeker opgevoerd. Dr zit binnekort wss erl wat onderhoud/ revisie aan te komen
 
kenny77 8-8-2013 13:34 Print reply

Posts: 29286
Op het rem verhaal van gister.

Hele remklauw is gewoon knalle gaar.
De vaste achterkant is helemaal schuin afgesleten.

remblokje houd ik parallel met de remzuigers en aan de bovenkant rust hij wel op de remklauw.


Dan staat hij dus aan de onderkant open.

Vandaag wel nieuwe remblokjes gehaald. Geen nieuwe remzuigers, want dat is zonde geld voor deze remklauw.

Uiteindelijk valt het wel mee hoe veel dikker de nieuwe remblokjes zijn. Oude zijn op het dikste punt 17.5mm , nieuwe 20mm. Daar kom ik met de beschadigen van de remzuigers nog wel mee weg.

Zet ze gewoon erin en als ik terug ben gaat de remklauw in de oud ijzerbak en zoek ik een andere.
 
blast100 8-8-2013 13:53 Print reply
Posts: 23
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: .luuk
[...]



Fout! Aprilia is in feite gewoon een derbi.

@ blast 17k vind ik vrij veel zeker opgevoerd. Dr zit binnekort wss erl wat onderhoud/ revisie aan te komen


Okee bedant. Dan wordt dit um niet.
Geen zwaar opgevoerde kopen dus
 
blast100 8-8-2013 15:24 Print reply
Posts: 23
http://link.marktplaats.nl/m704095373
Deze brommer is opgevoerd maar ik ga de orginele onderdelen er weer op zetten. Hij heeft 17000 gelopen en is misschien omdat hij opgevoerd is binnenkort aan een revisie toe. Zou ik dan een nieuw blok erop kunnen zetten. Want al dir onderdelen los kopen is ook niet goedkoop volgensmij.
Dit blok
http://link.marktplaats.nl/m704222174
 
kenny77 8-8-2013 15:30 Print reply

Posts: 29286
Dat is niet het goede blok, onder die sx zit een derbi blok.
sowieso een blok van 2100km oud, wat al zo vettig is?

Ga er maar vanuit dat je vroeg of laat wat eraan krijgt.
Als er dan niks gebeurd is het mooi mee genomen, anders is het pech hebben.

Is toch altijd een gok, met een brommer wat maar 4000km heeft gelopen kan ook van alles mee aan de hand zijn.

Is maar net hoe je het treft. Met een 2de handse brommer garantie tot de deur, anders moet je een nieuwe kopen in de winkel.
 
derbi ftw 8-8-2013 15:30 Print reply

Posts: 452
Normaal gesproken heeft een Derbi een revisie nodig bij 20k kilometers (dus niet 17k)

Verder is die niet echt opgevoerd.... enige is zit een Airsal (hoogtoerig) op.

En ga geen AM6 blok in een Derbi Senda/Aprilia SX zetten...


Dit ding is dus ook niet ''zwaar opgevoerd'' wat iemand al beweerde.
 
Sorry agent, onder de 80 slaat die af.
kenny77 8-8-2013 15:37 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Op het rem verhaal van gister.

Hele remklauw is gewoon knalle gaar.
De vaste achterkant is helemaal schuin afgesleten.

remblokje houd ik parallel met de remzuigers en aan de bovenkant rust hij wel op de remklauw.

afbeelding
Dan staat hij dus aan de onderkant open.

Vandaag wel nieuwe remblokjes gehaald. Geen nieuwe remzuigers, want dat is zonde geld voor deze remklauw.

Uiteindelijk valt het wel mee hoe veel dikker de nieuwe remblokjes zijn. Oude zijn op het dikste punt 17.5mm , nieuwe 20mm. Daar kom ik met de beschadigen van de remzuigers nog wel mee weg.

Zet ze gewoon erin en als ik terug ben gaat de remklauw in de oud ijzerbak en zoek ik een andere.



Kon het toch niet laten om het zo scheef erin te zetten.
De achterkant van het vaste punt van de klauw, wat rechter gemaakt.
Ziet er zo wel aardig uit, zal niet 100% recht zijn, maar beter als die scheve bende wat het eerst was.




Nu maar hopen dat alles goed gaat... :P

 
blast100 8-8-2013 16:03 Print reply
Posts: 23
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: derbi ftw
Normaal gesproken heeft een Derbi een revisie nodig bij 20k kilometers (dus niet 17k)

Verder is die niet echt opgevoerd.... enige is zit een Airsal (hoogtoerig) op.

En ga geen AM6 blok in een Derbi Senda/Aprilia SX zetten...


Dit ding is dus ook niet ''zwaar opgevoerd'' wat iemand al beweerde.


Er werdt mij eerder verteld dat onder deze brommer een am6 zat. Dat is dus niet zo?
http://link.marktplaats.nl/m704095373
 
derbi ftw 8-8-2013 16:06 Print reply

Posts: 452
Onder een Aprilia SX en Derbi Senda, zit een Derbi blok.
 
Sorry agent, onder de 80 slaat die af.
blast100 8-8-2013 16:09 Print reply
Posts: 23
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: derbi ftw
Onder een Aprilia SX en Derbi Senda, zit een Derbi blok.

Zijn dit goede blokken of heb je er elke keer problemen mee?

Zit onder een aprillia rs wel een am6?
 
derbi ftw 8-8-2013 16:17 Print reply

Posts: 452
Derbi blokken zijn zeer goed, en zeer goede kwaliteit.

Derbi OT blokken worden vaak gebruikt bij races/sprints.

Onder een Aprilia RS zit een AM6 blok.
 
Sorry agent, onder de 80 slaat die af.
Paul de Salmiakbal 8-8-2013 16:17 Print reply

Posts: 5285
AM6 en Derbi is in principe allebei prima tot de 20k kilometer, misschien wat meer als je altijd origineel hebt gereden
Als je iets wilt waar je nooit aan hoeft te sleutelen moet je een nieuwe kopen bij de dealer en om de zoveel maanden onderhoud laten doen, met een tweedehands zul je altijd wat geklooi hebben

Dit bericht is gewijzigd door Paul de Salmiakbal op 8-8-2013 om 16:19 uur.
 
Audioholic 8-8-2013 16:19 Print reply
Posts: 330
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puchpower90
bij mijn puch staat tie nét voor pingelen, maja, daar heb ik ook een oud type cdi op (zwarte)


ik zal morgen wel gaan goochelen met de strobo dan, ook al rijdt hij verder wel prima


oke, 3mm was dus toch teveel,warm veeeel te weinig vermogen


hoeveel mm vooronsteking zal ik ongeveer nodig hebben rond 10k?(topvermogen ligt bij 10k)

liefste in graden, makkenlijker rekenen icm stroboscoop

ff snel wat rekenwerk, de curve van hpi begint bij 30 graden. en loopt vanuit daar AF naar minder (duh )

maar dan kom ik uit op 1,06 mm,ipv 3

slag is 50.4 toch? of gewoon 50mm ? betreft hm183 blok (mb8)

Dit bericht is gewijzigd door puchpower90 op 8-8-2013 om 16:26 uur.
 
The life is to short to listen to slow music (H)

Dit topic is 162671 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 160 van 204
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 159, 160, 161 ... 202, 203, 204Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved